Tu cum iti ajuti echipa de vanzari?
27 februarie 2024 in Blog ContentSpeed - Sfaturi si stiri din eCommerceUite o intrebare pe care ar trebui sa ti-o pui: “Cum isi petrece echipa ta de vanzari timpul”? Daca raspunsul tau implica si altceva inafara de “a vinde” atunci ar trebui sa vorbim. Un studiu arata ca reprezentatii de vanzari, zlinic, isi petrec timpul cu scrierea de mail-uri, introducerea datelor, meeting-uri interne si programarea de apeluri telefonice. Doar o tremie din ziua lor este ocupata de vanzari, care ar trebui sa fie rolul lor principal.
Ce inseamna asta? Este crucial sa le optimizezi zilele pentru a se concentra pe ce este important; sa aduca bani in companie. Cum poti face asta totusi?
- Atribuie task-urile in functie de echipa potrivita
- Scade timpul pierdut al echipei de vanzari pe activitati ce nu tin de vanzari
Poate nu esti in masura sa ai un impact cu privire la prima optiune. A doua optiune este ideala, insa pare foarte greu de implementat. Nu poti sa nu pastrezi evidenta clientilor cu care echipa de vanzari se intalneste, sa nu stii in ce stadiu este o anumita vanzare, sa nu raspunzi la mail-uri si asa mai departe. Dar, de ce sa ne gandim la eliminarea acestor activitati, cand putem sa le automatizam?
Simplifica fluxul de lucru al echipei de vanzari cu un Mobile App SFA (Sales Force Automation). In felul acesta ei vor avea mai mult timp pentru interactiunea cu clientii, fie potentiali sau actuali. Companiile de distributie au multiple beneficii la folosirea unei aplicatii de Mobil B2B, precum scanarea codurilor de bare direct din aplicatie, disponibilitatea offline sau comanda rapida dupa codul de produs.
Fata de alte aplicatii B2B Mobile App SFA, cel mai mare avantaj daca alegi aplicatia ContentSpeed este ca nu ai limita de numar de conturi ale agentilor firmei tale! Nu vei plati nimic in plus, indiferent de numarul de agenti care vor folosi aplicatia ta de mobil. De asemenea, vei scapa de grija platilor cash si vei putea urmari tranzactiile in mod transparent. In plus, profita de oportunitate pentru a fi cu un pas in fata noilor cerinte legale impuse.
Astazi, mai mult de 50% din traficul din eCommerce vine de pe mobil. Asadar, orice business va trebui sa ia in considerare beneficiile generate de folosirea unei aplicatii de mobil si aceasta se aplica inclusiv producatorilor, importatorilor si distribuitorilor.
Pentru clientii firmelor de distributie sau revanzatori, personalizarea si accesibilitatea oferite de aplicatiile de mobil sunt avantajele majore. Acestea aduc o experienta de achizitie adaptata clientului, simpla si facila, reducand tranzactiile doar la cateva click-uri.
Care sunt avantajele majore castigate la implementarea Mobile App SFA-ului ContentSpeed?
- Agentii pot vizualiza si plasa comenzile clientilor de pe telefonul mobil, ceea ce adauga rapiditate in raspunsurile lor.
- Agentii au acces la gama de produse din Portalul B2B si pot selecta clientii din aceasta fereastra, fiind o optiune foarte utila in vizualizarea stocurilor si a preturilor specifice fiecarui client.
- Clientii pot plasa comenzile prin intermediul aplicatiei si pot verifica statusul acestor comenzi in mod rapid. Au acces la un meniu complet prin aplicatia de mobil si pot vedea situatia comenzilor, a facturilor, precum si ofertele primite.
- Clientii pot vedea situatiile lor financiare, limita de credit, facturile cu sold preluate din ERP.
Cum te poate ajuta Mobile App SFA-ul ContentSpeed in afacerea ta de distributie?
- Retentia si fidelizarea clientilor. Avand acces la Aplicatia de Mobil, clientii vor verifica mai des informatiile despre stocuri, preturi sau situatiile financiare.
- Eficienta marita a promotiilor. Anunturile prin Aplicatia de mobil - Push Notifications - sunt foarte eficiente pentru lansari de produse noi, lichidari de stoc sau promotii la anumite categorii de produse.
- Vei fi printre inovatorii firmelor B2B de pe piata. Beneficiile celor care adopta printre primii aceste tendinte se vad in cresterea cifrelor si mentinerea cotei de piata.
Ca si bonus, iata 6 statistici importante care te-ar putea ajuta:
- Oamenii de vanzari salveaza in medie 2 ore si 15 minute folosind sisteme de tip SFA. (HubSpot)
- Cele mai des intalnite beneficii majore mentionate de echipele de vanzari sunt:
1. Salvarea timpului prin automatizarea task-urilor manuale
2. Optimizarea datelor automata pentru procesul de vanzare
3. Puterea de a se concentra mai mult pe vanzari in sine (HubSpot)
- Aproximativ 90% din oamenii de vanzari care si-au depasit target-ul cu 150% sau mai mult folosesc tehnologii pentru a isi usura procesul de vanzare cel putin o data pe saptamana. (LinkedIn)
- Echipele de vanzari sunt de parere ca cele mai eficiente modalitati de a ajunge la targetele lor sunt:
1. Tool-urile care automatizeaza task-urile manuale
2. Uneltele care le ofera informatii bazate pe date concrete
3. Sistemele care ofera suport in scrierea continutului de vanzari sau mesaje de informare a potentialilor clienti
- Aproximativ 28% din echipele care utilizeaza un CRM, il folosesc in scopul de a automatiza evaluarea potentialilor clienti. (HubSpot)
- In jur de 69% dintre oamenii de vanzari sunt de parere ca ar trebui folosite tool-uri de tip SFA, insa cu atentie pentru a nu isi baza tot procesul de vanzare pe ele. (HubSpot)
Este foarte important de retinut ca astfel de tool-uri pot ajuta foarte mult echipele de vanzari, insa nu sunt capabile de a crea si mentine o vanzare cap-coada. Desi astfel de sisteme ofera si o personalizare ridicata, implicarea umana este necesara in momentele cheie si nu ar trebui neglijata, ci doar ajutata.