Ce se intampla cu cookie-urile third party? Ce trebuie sa stie comerciantii
17 martie 2023 in Blog ContentSpeed - Sfaturi si stiri din eCommerceCa parte strategiei lor catre un web mai sigur, Google a anuntat ca pana in 2024 va sista cookie-urile third party, anunt care a starnit discutii cu privire la viitorul publicatii online in randul companiilor.
Modulele de tip cookie sunt folosite de catre echipele de marketing ale comerciantilor din retail-ul online pentru a analiza comportamentul utilizatorilor pe diferite site-uri web, pentru a evalua eficacitatea campaniilor de publicitate si pentru a targeta anumiti clienti.
Eliminarea cookie-urilor third party nu inseamna neaparat sfarsitul tracking-ului online. Comerciantii vor putea continuare sa utilizeze date colectate de terte parti si alte tehnici de targetare. Înseamna doar ca targetarea poate deveni mai limitata si dependenta de consimtamantul utilizatorului.
Ce inseamna cookie-urile third-party?
Schimbarea anuntata de Google reprezinta o provocare semnificativa pentru comerciantii care si-au concentrat eforturile in campaniile de promovare bazate pe cookie-uri si publicitate programatica.
Este important de retinut insa ca nu toate cookie-urile sunt “rele”. Cookie-urile monitorizeaza si identifica utilizatorii de internet, permitand comerciantilor sa personalizeze experientele consumatorilor. De exemplu, cookie-urile sunt folosite de un magazin online pentru a urmari daca un client este sau nu autentificat in timp ce navigheaza in site.
Site-ul web sau domeniul pe care îl acceseaza un utilizator este cel care creeaza cookie-uri primare (first-party). Acestea retin informatii legate de conectare, articolele salvate in cos, locatia utilizatorului cu scopul de a imbunatati experienta acestuia. Site-ul web le poate folosi impreuna cu alte date (cum ar fi cele din sistemele CRM) pentru a crea profiluri detaliate de utilizator in vederea personalizarii interactiunilor.
De exemplu, pentru a trimite unui utilizator un e-mail personalizat cu un cadou de ziua lui, comerciantul poate folosi sistemul CRM pentru a lega informatiile referitoare la recompense cu data de nastere a clientului.
Alte site-uri web sau domenii pe care un utilizator le acceseaza direct creeaza cookie-uri third-party. De obicei, acestea accepta interactiuni cu platforme de advertising si colecteaza date pentru marketing-ul digital. Serviciile de advertising ruleaza cod pe diverse site-uri web care plaseaza un cookie third-party în browserul fiecarui vizitator.
Platforma de publicitate face legatura între acea persoana si actiunile sale de pe pagina (de exemplu, pe Google si Facebook). Prin colectarea datelor de comportament ale utilizatorilor legate de identitate, aceste cookie-uri permit companiilor sa contacteze cu succes consumatorii la care nu au putut ajunge altfel.
De cand ideea a fost propusa pentru prima data, utilizarea cookie-urilor third-party a crescut semnificativ, permitand companiilor sa ajunga si sa atraga noi clienti prin intermediul platformelor media platite.
De ce vor fi eliminate modulele cookie third-party?
Cu ce vor fi inlocuite cookie-urile third-party?
- ad_user_data: controleaza daca datele utilizatorului vor fi trimise la Google, in scopuri de marketing
- ad_personalization: controleaza daca remarketing-ul poate fi activat
- Basic Consent - daca user-ul este de acord cu cookie-urile, site-ul se va comporta normal, toate tag-urile vor fi trigger-uite si datele se vor colecta in mod complet. Insa, daca user-ul nu este de acord, nu se va colecta niciun tip de informatie
- Advanced Consent - ofera o alternativa; chiar daca userii nu sunt de acord cu cookie-urile, vor fi trimise date sub forma anonima pentru modelare intr-un anumit procent, insa, acestea vor veni de la userii care au fost de acord cu acceptarea cookie-urilor.
- Dificultati in colectarea datelor: conform estimarilor, aproximativ 30%-60% dintre datele gestionate vor fi pierdute din cauza lipsei de consimtamant. Un astfel de numar are un impact semnificativ asupra abilitatii de a colecta date importante despre utilizatorii care iti viziteaza site-ul.
- Impactul asupra marketing-ului eficient: neimplementarea aduce dupa sine necaptarea niciunui tip de informatie in scop publicitar in platforme precum GA4 sau Google Ads. Pentru orice marketer digital, acest lucru inseamna ca niciun tip de reclama nu mai poate fi personalizata dupa comportamentul si preferintele utilizatorilor.
Insa aceste probleme nu ar trebui sa te ingrijoreze pe tine, daca esti utilizator al platformei ContentSpeed deoarece deja beneficiezi de cele mai recente tehnologii in materie de GDPR si DMA. Una dintre prioritatile noastre a fost si este in continuare complianta legala si toate update-urile aferente. Acest lucru este si dovedit, deoarece suntem parteneri certificati ISO 27001 pentru managementul securitatii informatiilor.