Dupa Black Friday… ce? + VIDEO
03 noiembrie 2023 in Blog ContentSpeed - Sfaturi si stiri din eCommerceSezonalitatea este un aspect fundamental al industriei eCommerce care nu poate fi subestimat. Pe tot parcursul anului, retail-ul se confrunta cu fluctuatii, acestea fiind cele mai pronuntate in lunile Noiembrie, Decembrie si Ianuarie.
Sezonul sarbatorilor de sfarsit de an aduce o crestere a activitatii clientilor, deci aceste 3 luni devin cruciale pentru business-ul tau.
Dupa ce trece perioada de Black Friday, poti profita de campanii precum: Mos Nicolae, Mos Craciun, Anul Nou. De asemenea, luna Ianuarie a aratat in fiecare an o continuare a trendului, deoarece clientii profita de reducerile post-vacanta, rezultand impulsul final pentru sectorul de eCommerce. Conform National Retail Federation, cresterea de la an la an pentru 2022, fata de 2021, a fost de 5,3% in perioada sarbatorilor.
ContentSpeed iti pune la dispozitie tool-urile necesare dar si cateva bune practici pe care sa le implementezi pentru a trece peste aceasta perioada pe plus.
Foloseste bannere cu tematica
De exemplu, decoratiunile de Craciun ii aduc pe oameni in dispozitia de a incepe sa cumpere cadouri. In momentul in care acestia vad un site impodobit de Craciun, incep sa se gandeasca la toate darurile pe care le au de cumparat pentru cei dragi.
O importanta deosebita trebuie acordata impactului pe care il au banner-ele asupra deciziei de cumparare a consumatorilor. Noi iti punem la dispozitie echipa noastra de designeri pentru un rezultat de impact. Iti recomandam sa folosesti aceeasi creatie si pentru promovarea externa: Google Ads, Facebook Ads sau Instagram. Poti apela la echipa noastra prin serviciile de design.
Solutiile „Buy Now Pay Later”
Conform Adobe Analytics, functionalitatea de „Cumpara acum, plateste mai tarziu” a devenit din ce in ce mai populara. Aceasta informatie, coroborata cu tipul de cumparaturi de la final de an, care pot fi destul de costisitoare, metoda de plata „BNPL” devine un must-have. Noi te putem ajuta cu aceasta integrare, oferita de marii jucatori din domeniu, PayPo si Mokka. (integrarea cu platforme de tip)
Nu uita sa asiguri transport adecvat
O foarte mare provocare poate fi sustinerea tuturor comenzilor si livrarea acestora in timp util, fara batai de cap. Noi iti punem la dispozitie servicii prin firme de curierat precum FanCurier sau DHL sau livrari prin easybox care usureaza volumul crescut de livrari in aceasta perioada precum Sameday. Inca o solutie utila ar fi sa lucrati cu mai multe firme de curier prin platforme de tip Postis. Acceseaza aici multitudinea de servicii si platforme de curierat de care poti beneficia.
Profita de Upsell si cross-sell
Cross-selling implica sugestia de produse complementare ce pot fi oferite sub forma de pachet cu o reducere. Poti crea astfel de pachete manual sau poti utiliza functionalitatea „Bundles” din platforma noastra. Potrivit unui studiu recent, strategia de cross-sell poate creste valoarea medie a cosului de cumparaturi cu peste 40%.
Upselling-ul presupune prezentarea de optiuni atractive care se potrivesc nevoilor si preferintelor clientilor, oferindu-le alternative mai costisitoare. Este important de mentionat ca doar 4% din vizitatori aleg produse mai scumpe, dar aceasta alegere poate conduce la o crestere semnificativa a veniturilor. Recomandarile de produse pot genera intre 10% si 30% din veniturile totale ale unui magazin online. Poti adapta ofertele de upsell pentru a fi cat mai personalizate si relevante, analizand datele si comportamentul clientilor direct din panoul de control al platformei ContentSpeed
Vanzarile incrucisate si produsele asociate sunt o strategie buna pentru ati creste venitul, in special in perioada sarbatorilor, atunci cand oamenii sunt mai dispusi sa cheltuie mai multi bani si sa achizitioneze mai multe produse.
Traficul crescut in perioada promotiilor
Un alt aspect crucial se refera la fluxul de potentiali clienti care vor accesa magazinul tau online. Cu cat esti mai pregatit si ai oferte mai competitive, este esential sa te asiguri ca esti pregatit. Pe langa fluxul de trafic crescut, ti-am pregatit module si pentru extinderea numarului de produse. Daca esti client ContentSpeed, suntem gata sa iti alocam resurse suplimentare doar in aceasta perioada, atunci cand chiar ai nevoie. De ce sa platesti pentru ele pe tot parcursul anului?
Redu rata cosurilor abandonate
Conform Baymard Institute peste 67,44% din cosurile online de cumparaturi sunt abandonate. Pentru a reduce rata cosurilor abandonate si pentru a creste veniturile atat in timpul sarbatorior de iarna dar si in timpul anului iti recomandam sa-i urmaresti pe cei care au abandonat cosul tau, trimitandu-le un mail cu discount in cazul in care se reia comanda. Afla mai multe detalii aici.
Landing page de promotii
Poti crea un landing page perfect adaptat perioadei de reduceri, care va crea vizitatorilor site-ului impactul vizual de care ai nevoie, oferindu-le de asemenea o experienta usoara de navigare. Cu un landing page de calitate inclus in abonamentul tau, poti prezenta promotiile intr-o maniera eleganta si eficienta, te vei diferentia de concurenta si vei capta atentia.
Informeaza si pregateste-ti echipa de vanzari sau de suport din timp
Echipa de angajati care pot fi implicati in aceasta promotie trebuie anuntati din timp asupra promotiei. Este necesar ca ei sa aiba un plan de actiune pentru acele zile pentru a putea face fata cererii crescute din partea clientilor.
Cu lunile Noiembrie, Decembrie si Ianuarie in prim-plan, momentul crucial pentru industria eCommerce este aici. ContentSpeed iti ofera instrumente esentiale si sfaturi practice pentru a-ti pregati magazinul online corespunzator.
Iti punem la dispozitie si un clip in care colega noastra, Doina Vilceanu, CMO ContentSpeed povesteste despre Black Friday dar si despre multe alte aspecte care pot fi folosite in campaniile pe care le poti desfasura la final de an.