Fonduri digitalizare IMM-uri. Grant pana la 100.000 euro. Start 2023
10 ianuarie 2023 in Blog ContentSpeed - Sfaturi si stiri din eCommerceActualizare 10 aprilie
MIPE a anuntat primele 1.020 de proiecte admise la finantare pentru digitalizare. De asemenea, Ministerul Investitiilor si Proiectelor Europene informează solicitanții că etapa de evaluare tehnică și financiară (ETF) a fost finalizată pentru toate cele 7.188 de cereri de finanțare, restul proiectelor depuse fiind în prezent în etapa de verificare a conformității administrative și a eligibilității (CAE).
Pentru cele mai recente anunturi despre PNRR, acceseaza Pagina Aceasta.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Actualizare 18 septembrie
Etapele de depunere si evaluare s-au incheiat, urmand sa inceapa:
- Etapa I de semnare a contractelor, intre 15.09.2023 si 15.10.2023
- Etapa II de semnare a contractelor, intre 15.10.2023 si 15.11.2023
Digitalizarea IMM-urilor care acorda grant de pana la EUR 100.000 per intreprindere are rolul de a sprijini IMM-urile in adoptarea tehnologiilor digitale.
Nu uita, in curand se vor pune la dispozitie urmatoarele programe de finantare:
- Finantare prin Programul Regional Nord-Vest (cu grant-uri intre EUR 10.000 si EUR 100.000 pentru judetele: Bihor, Bistrita-Nasaud, Cluj, Maramures, Satu Mare si Salaj)
- Finantarea IMM-urilor Sud Muntenia (cu grant-uri intre EUR 50.000 si EUR 3.000.000, prin doua programe, pentru judetele: Arges, Calaras, Prahova, Dambovita, Giurgiu, Teleorman si Ialomita.
Pentru mai multe detalii poti accesa Pagina Aceasta.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Actualizare 15 februarie
Miercuri, 15 februarie 2023, s-a dat startul competitiei pentru cei 100.000 euro nerambursabili.
Calendarul programului:
- Depunere: 15.02.2023 – 30.06.2023
- Evaluare: 03.07.2023 – 16.08.2023
- Etapa I semnare contracte: 15.09.2023 – 15.10.2023
- Etapa II semnare contracte: 15.10.2023 – 15.11.2023
Finanțare nerambursabilă:
- 20.000 euro - 30.000 euro pentru microintreprinderi
- 20.000 euro - 50.000 euro pentru intreprinderi mici
- 20.000 euro - 100.000 euro pentru intreprinderi mijlocii
Cheltuieli eligibile:
- Website de prezentare
- Licențe/Software
- Echipamente IT
- Sisteme de inteligență artificială
- CRM / ERP
- Servicii de tip cloud și IoT
- Automatizarea Robotizată
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Actualizare 14 februarie 2023:
Noi modificari in calendarul de depunere a proiectelor.
Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) a dat al patrulea ordin de modificare a ghidului de finanțare - Ordinul MIPE nr. 221/09.02.2023, anuntand prelungirea perioadei de depunere a proiectelor.
Noua perioadă de depunere a proiectelor în portalul de fonduri PNRR este 15 februarie - 30 iunie 2023.
Calendarul final al apelului de proiecte este:
- Depunerea proiectelor: 15 februarie-30 iunie;
- Evaluarea proiectelor: 3 iulie-16 august;
- Et. I de semnare a contractelor: 15 septembrie-15 octombrie;
- Et. II de semnare a contractelor: 15 octombrie-15 noiembrie.
Bugetul total al finantarii ramane aproape 347,50 milioane euro, cum era inițial, deci nu se mai mută 20 de milioane de euro la un eventual apel separat pentru firme agricole, cum se anunțase anterior.
Anul de referinta nu se modifica, vor fi luate în considerare rezultatele pe anul 2022.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Actualizare 9 februarie 2023:
S-a publicat Corrigendum 3 la ghidul specific pentru Apelul de proiecte numărul 1 – Digitalizarea IMM-urilor – grant de până la 100.000 euro pe întreprindere care să sprijine IMM-urile în adoptarea tehnologiilor digitale
Printre cele mai importante modificari:
a. Anul de referinta devine 2022, nu se mai raporteaza la 2021
b. Bugetul s-a diminuat cu 20 mil EUR, bani care se vor redirectiona catre sectorul agricol
c. Se modifica, perioada de durabilitate (3 ani in loc de 5)
d. Se modifica, in situatii exceptionale, planul de implementare, se poate prelungi cu pana la 6 luni (astazi fiind 12 luni), devenind planul maximal de 18 luni perioada de implementare
Planul de depunere al proiectelor a ramas acelasi: 15 februarie - 18 aprilie 2023
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Actualizare 1 februarie 2023: programul prin intermediul caruia companiile isi pot digitaliza activitatea se va desfasura în perioada: 15.02.2023 - 18.04.2023.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
In decembrie 2022 s-a lansat Ghidul final de finanțare a programului PNRR (Planul Național de Redresare și Reziliență) prin care firmele pot obține granturi de până la 100.000 de euro pentru adoptarea tehnologiilor digitale.
Aici puteti consulta Ghidul specific impreuna cu alte documente.
IMM-urile care doresc să obțină ajutoare de minimis între 20.000-100.000 de euro trebuie să depună cererea de finanțare în perioada 1 februarie 2023 – 31 martie 2023 conform calendarului orientativ publicat pe pagina Ministerului.
Calendar orientativ privind apelul de proiecte:
- Incepere a depunerii de proiecte: 01.02.2023, ora 10.00
- Inchidere a depunerii de proiecte: 31.03.2023, ora 24:00
- Etapă evaluare proiecte: 01.04.2023 – 31.05.2023
Proiectele se depun online la adresa: https://proiecte.pnrr.gov.ro/#/home.
Instrumentul de grant de până la 100.000 euro pe întreprindere sprijina IMM-urile în adoptarea tehnologiilor digitale cum ar fi:
- achiziții de hardware TIC (Tehnologia Informatiilor si Comunicatiilor);
- achiziții de echipamente pentru automatizări și robotică destinate fluxurilor tehnologice, integrate cu soluții digitale;
- dezvoltarea și/sau adaptarea aplicațiilor software/licențelor, inclusiv soluțiile de automatizare software de tip RPA, respectiv Robotic Process Automation;
- achiziții de tehnologii blockchain;
- achiziții de sisteme de inteligență artificială, machine learning, augmented reality, virtual reality;
- achiziționarea unui site de prezentare;
- achiziția de servicii de tip cloud și IoT;
- instruirea personalului care va utiliza echipamentele TIC;
- consultanță/analiză pentru identificarea soluțiilor tehnice de care au nevoie IMM-urile
- etc.
Daca doriti sa obtineti mai mult decat achizitia unor noi echipamente hardware si sa va digitalizati afacerea cu adevarat, acum este momentul potrivit sa incepeti.
Iar noi va putem ajuta, oferindu-va suportul de care aveti nevoie atat in faza initiala de descoperire a nevoilor, cat si pe parcursul evaluarilor ulterioare, avand deja implementat intern un proces specific derularii de fonduri europene respectand toate procedurile de livrare.
De ce sa lucrati cu noi:
- Avem experienta dovedita in livrarea cu succes a cel putin 30 de proiecte eCommerce cu fonduri de investitii
- Suntem o companie sigura, din 2003 pe piata din Romania, acum parte din grupul ASEE/Payten
- Oferim suport si in redactarea proiectului, cu consultanti parteneri profesionisti
- Asistam gratuit la sustinerea auditurilor periodice ale autoritatilor
- Oferim cele mai avansate solutii software end-to-end care raspund atat nevoilor companiilor din retailul traditional, cat si productie si distributie comert B2B: realizare si implementare magazin online, portal B2B, farmacie online, aplicatie de mobil B2C & B2B, integrare ERP, WMS, CRM, PIM, Solutie Marketplace propriu, extindere Internationala
- Avem parteneri relevanti in vederea transformarii digitale a companiilor: AI, cloud pentru arhiva digitala, computere
- Oferim calitate si securitate maxime fiind certificati ISO270001
Asadar, prin serviciile standard, solutiile de digitalizare oferite si partenerii nostri cu rate de succes dovedite, acoperim 10 din cele 12 criterii de transformare digitala care trebuie indeplinite in urma implementării proiectelor. Atingerea a minimum de 6 criterii este obligatorie pentru incasarea transelor finale.
Solicita AICI oferta de Aplicare Finantari!
Condițiile principale de eligibilitate a beneficiarilor
Microîntreprinderile și firmele mici și mijlocii (IMM) beneficiare ale granturilor de digitalizare trebuie să îndeplinească o serie de condiții de eligibilitate, printre care:
- microîntreprinderi si IMM-uri cu sediul social în România.
- sunt înființate cel târziu la data de 31.12.2021.
- nu au avut activitatea întreruptă/suspendată în anul 2022;
- au înregistrat profit din exploatare în anul 2021;
- nu desfășoară activități cu produse cu caracter erotic sau obscen, activități din domeniul jocurilor de noroc, precum și cele care contravin ordinii publice și/sau prevederilor legale în vigoare;
- nu se află în stare de faliment, reorganizare judiciară, dizolvare, lichidare sau suspendare temporară a activității sau nu se află în situații similare în urma unei proceduri de aceeași natură prevăzute de legislația sau de reglementările naționale;
- nu fac obiectul unui ordin de recuperare, în urma unei decizii privind declararea unui ajutor de stat ca fiind ilegal și/sau incompatibil cu piața comună.
- nu au legătură cu industria de tutun (producție, distribuție, prelucrare și comerț);
- nu desfășoară activități de jocuri de noroc (producție, construcție, distribuție, prelucrare, comerț sau software conex);
- nu desfășoară activități de dezvoltare imobiliară sau financiare, cum ar fi achiziționarea sau tranzacționarea cu instrumente financiare.
- se angajează ca la finalul implementării proiectului să atingă minim 6 dintre criteriile de intensitate digitală, conform Indicelui economiei și societății digitale (DESI), respectiv să devină o întreprindere:
I. în care mai mult de 50% dintre persoanele angajate folosesc computere cu acces la internet în scopuri de afaceri (cate un user diferit pentru fiecare angajat care utilizează computerul);
>> In cazul in care proiectul prevede achizitia de componente hardware - calculatoare, imprimante etc. - prin reteaua de parteneri oferim la preturi competitive echipamente necesare.
II. care utilizează un pachet software ERP pentru a partaja informații între diferite zone funcționale comerciale;
>> Daca folositi deja un software de gestiune sau ERP - oferim integrarea bidirectionala a acestuia cu site-ul. Iar daca proiectul implica si implementarea unui nou ERP - va oferim consultanta in alegerea software-ului potrivit tipului vostru de activitate si serviciile de intregare aferente.
III. care deține viteză maximă de download contractată a celei mai rapide conexiuni de internet la linie fixă de cel puțin 30 Mb/s;
IV. în care vânzările on-line au reprezentat mai mult de 1% din cifra de afaceri totală și vânzările web către consumatori privați (B2C) mai mult de 10% din vânzările web (raportat la perioada de depunere a proiectului);
>> Din 2003 suntem hiperspecializati in solutii eCommerce, oferind o platforma care genereaza pentru clientii nostri peste 100M Euro in tranzactii online, putem asigura garantat obiectivele de vanzari digitale de minim 1% din CA.
V. utilizează IoT;
>> Oferim o abordare omnichannel. Prin integrarea serviciilor oferite de platforme si furnizori terti, proiectul vostru va bifa componenta de IoT (Internet of Things).
VI. utilizează cel puțin o rețea socială (întreprinderile care folosesc rețelele sunt considerate cele care au un profil de utilizator, un cont sau o licență de utilizator în funcție de cerințele și tipul de social media; întreprinderile care plătesc exclusiv pentru postarea de reclame (anunțuri banner) fie direct către proprietarul rețelei sociale (de exemplu, Facebook, Twitter etc.), fie indirect prin intermediul întreprinderilor care oferă servicii online pentru postarea automată a mesajelor publicitare pe rețelele sociale [...] sunt excluse pentru acest criteriu);
>> Magazinul vostru online va fi integrat cu toate retelele sociale aplicabile. In cazul in care lipsesc conturile de utilizator, va vom ajuta in crearea acestora.
VII. utilizează CRM;
>> Platforma ContentSpeed are modul de CRM built in. Toate informatiile despre baza voastra de date de client sunt stocate si accesibile direct din modulul de administrare al site-ului. Iar plaformele B2B au in plus si conditiile comerciale negociate cu fiecare client revanzator.
VIII. cumpără servicii cloud computing sofisticate sau intermediare (este un model care permite oricând, convenabil și/sau la cerere acces prin rețea la un grup partajat de resurse de calcul configurabile - de ex. rețele, servere, stocare, aplicații și servicii - care pot fi rapid furnizate și lansate cu un efort minim de management sau cu o interacțiune minimă de la un furnizor de servicii. Există trei modele de servicii de servicii de cloud computing: Software ca serviciu (SaaS), Platformă ca serviciu (PaaS) și Infrastructură ca un serviciu (IaaS));
>> Toata platforma de eCommerce ContentSpeed este una de tip SaaS (Software as a Service). Veti beneficia de toate avantajele infrastructurii single core: modularitate, scalabilitate si alocarea resusrselor potrivite.
IX. utilizează tehnologia de AI;
>> Functionalitatile avansate de tipul Marketing Automation, Predictive Search si Customer Journey - au la baza tehnologii AI de ultima generatie.
X. cumpără servicii de cloud computing utilizate pe internet;
>> Suntem parteneri Microsoft Azure. De la o simpla arhiva digitala, pana la incarcarea in cloud a tuturor componentelor - proiectul vostru va bifa acest criteriu.
XI. realizează vânzări prin comerț electronic de cel puțin 1% din total vânzări (în vânzările de bunuri sau servicii prin comerț electronic, comanda este plasată prin site-uri web, aplicații sau mesaje de tip EDI prin metode special concepute pentru a primi comenzi. Plata se poate face online sau offline. Comerțul electronic nu include comenzile scrise prin e-mail);
>> Acesta este domeniul nostru de activitate in care excelam de 2 decenii. Suntem hiperspecializati in crearea de Magazine Online, Portaluri B2B si Aplicatii de Mobil optimizate in atragerea clientilor si facilitarea plasarii de comenzi online.
XII. utilizează două sau mai multe rețele sociale.
>> Integram magazinul online cu Facebook, Instagram, Tik Tok si alte canale relevante pentru promovarea afacerii dvs.
Reamintim ca depunerea proiectelor incepe in luna februarie, deci acum este momentul sa aplicati pentru obtinerea fondurilor de care care aveti nevoie pentru a face fata climatului economic plin de provocari.
E cazul ca Romania sa aiba un grad de absorbtie mult mai mare a acestor fonduri (de care au beneficiat atat de multe alte tari ex-comuniste si care acum au un avant economic considerabil). Multe firme prefera sa nu aplice pentru intreaga suma, deci sansele sunt sa fie ~7000 de beneficiari.
Procesul de evaluare este unul transparent, metodele de calcul ale punctajului sunt bine si clar definite in Ghid. Consultantii nostri au sute de proiecte castigatoare la activ. Nu ratati oportunitatea de a beneficia de aceste finantari nerambursabile care pot face toata diferenta in viitorul companiei voastre.
Pentru mai multe detalii, consultanta si servicii de transformare digitala, va stam la dispozitie. Pe scurt, va puteti baza pe noi pentru:
- consultanta de business pentru descoperirea nevoilor
- elaborarea caietului de sarcini si calcul investitii
- retea de parteneri pentru scrierea si depunerea proiectului
- suntem alaturi de voi la toate evaluarile ulterioare
Solicita AICI oferta de Aplicare Finantari!