Tendintele de eCommerce in sectorul B2B in 2024
18 decembrie 2023 in Blog ContentSpeed - Sfaturi si stiri din eCommerceAcum cand toti suntem preocupati de strategiile de crestere si bugetele pentru anul viitor, venim cu o lista de trenduri care par sa domine piata comertului B2B.
Pentru companiile B2B, sa poti anticipa si actiona asupra trend-urilor care urmeaza sa vina este esential pentru a avea succes si longevitate in piata. Sa faci lucrurile ca inainte nu iti va duce departe business-ul. In ultimii ani business-urile B2B au inceput sa adopte mediul online si, conform unui studiu de piata, 42% dintre distribuitori sunt de acord ca o foarte mare provocare este sa creeze un portal B2B pentru a satisface nevoile clientilor. Noi am compilat o lista cu cateva aspecte importante pe care ar trebui sa le iei in considerare pentru anul 2024 in materie de trend-uri.
Digitalizare si investitii in tehnologie
La nivel global, intre 2023 si 2030, se estimeaza o rata de crestere anuala compusa de 20%. Un alt studiu arata ca vanzarile B2B vor avea loc in proportie de 80% online, pana in anul 2025. De aceea este esential ca investiitile in digitalizare sa fie facute. Printre investitiile care sunt si vor fi un must-have se numara urmatoarele:
- Automatizarea fluxurilor;
- Mobile app SFA;
- Integrarea cu soft-urile de tip CRM/WMS/POS.
Astfel de solutii ajuta la stimularea si cresterea agilitatii. Competitia deja implementeaza astfel de servicii pentru a isi creste business-ul. Nu ar trebui sa ramai in urma!
Personalizare
Acest trend este in crestere continua, consumatorii tai dorind sa primeasca oferte cat mai personalizate pe dorintele si nevoile lor. Portalul B2B de la ContentSpeed te ajuta sa creezi foarte usor oferte personalizate ca baza a negocierii cu clientii. Aceste oferte contin detaliile produselor extrase automat din portal, precum imagini, descrieri sau fise tehnice.
Mai mult decat atat, agentii de vanzari vor avea acces la situatiile financiare ale clientilor asignati, fiind mult mai usor sa creeze oferte pe baza bugetelor acestora. Ofertele se pot genera din cosul de cumparaturi pornind de la produsele deja existente sau de la un cos gol. Optiunea va fi disponibila utilizatorilor de tip “agent”. Pentru clientii magazinului online optiunea este ascunsa. De asemenea, aceasta functionalitate e valabila si pentru revanzatorii tai. Ei vor putea folosi portalul tau B2B pentru a crea Oferte “White Label” cu logo-ul lor. Astfel, ai control asupra prezentarii informatiilor din catalogul de produse, ajutandu-ti in acelasi timp si revanzatorii tai.
Aplicatiile de mobil
In ziua de astazi, majoritatea populatiei detine un telefon mobil. La fel de multi sunt oamenii care il folosesc si in scop de munca. Desi in B2B eCommerce aplicatiile de mobil nu mai sunt o noutate, in continuare multe companii ezita sa faca pasul spre adoptie.
Un astfel de SFA ajuta agentii de vanzare prin vizualizarea de comenzi ale clientilor direct de pe telefonul mobil, economisind timpul pierdut verificarii informatiilor pe laptop. Totodata pot plasa si comenzi in numele clientilor folosind doar telefonul. Aplicatia este disponibila si in offline, in cazul in care acestia raman fara conexiune la internet. Prin conectarea realizata intre portal si aplicatie, vanzatorii au acces la gama de produse si pot selecta clientii, fiind util in vederea stocurilor la nivel de depozit si a preturilor specificie setate fiecarui client.
Insa, de departe, cele mai mari avantaje sunt legate de numarul de utilizatori, transparenta si conformitatea cu noile masuri legislative. Mobile App ContentSpeed nu tine cont de numarul de conturi ale agentilor companiei tale, iti permite sa vizualizezi tranzactiile transparent si sa fii cu un pas inaintea noilor cerinte legale!
Strategii de fidelizare
O componenta importanta a oricarui business online este fidelizarea clientilor. Procesul acesta incepe odata cu prima interactiune a unui potential client cu platforma ta. Cateva puncte cheie sunt respectarea clientilor, facilitatea cu care pot face operatiuni si satisfacerea lor cunoscand bine piata de desfacere si cerintele ei.
Cu ajutorul portalului B2B, plasarea de comenzi online se poate face de pe orice device (desktop, tableta sau mobil), atat pentru client cat si pentru agenti in numele clientilor. Daca le oferi o unealta prin care pot plasa comenzi usor si rapid, cu siguranta va reveni mai des si va plasa comenzi cu valoare mai mare.
De asemenea, clientii se asteapta ca etapele care au condus la achizitionare sa fie simplificate la apasarea unui buton. Modalitatile de plata cu un un singur click (1-click-buy) au setat standardul in B2B si comerciantii au trebuit sa actioneze pe masura. ContentSpeed integreaza serviciul One Click Buy, care accepta plasarea unei comenzi fara ca utilizatorul sa mai parcurga toti pasii clasici pentru finalizarea unei comenzi. Acest lucru contribuie la imbunatatirea ratei de conversie cu pana la 40%.
Automatizare
Tinand cont de climatul economic, de nevoia urgenta de a reduce costurile prin optimizarea fluxurilor de lucru cu beneficiarii - singura optiune este automatizarea proceselor redundante. Creste gradul de satisfactie al beneficiarilor si fidelizeaza-i punandu-le la dispozitie un Portal B2B.
Ce poate automatiza compania ta cu Portalul B2B de la ContentSpeed?
- Asa cum am mentionat si mai devreme, crearea ofertelor personalizate ca baza a negocierii cu clientii, detaliile produselor fiind extrase automat din portalul B2B;
- Modificarea pretului fiecarui produs direct din cos, fie prin modificarea pretului preluat automat din baza de date fie prin introducerea la fiecare produs din oferta o linie cu discount, in valoare procentuala sau fixa;
- Atat beneficiarul, cat si agentul pot vedea direct in Portalul B2B toata situatia financiara la nivel de client/companie. Informatia este preluata din ERP prin integrarea bidirectionala, deci nu mai este necesara verificarea in ERP sau contabilitate. De asemenea, liniile de credit si/sau soldul restant sunt preluate si configurate pentru a limita riscul de a vinde produse catre clientii rau-platnici, economisind timp pretios.
Propriul Magazin Online B2C
In vremuri cu provocari la nivel de supply chain si inflatie, producatorii si companiile de distributie doresc sa ajunga direct la conumatorul final. Prea multi intermediari in fluxul de aprovizionare, fiecare cu propriul adaos, face ca pretul final al produselor sa nu mai fie competitiv. Astfel, companiile B2B isi deschid propriile canale de vanzare prin care sa ajunga la client. Beneficiile principale sunt:
- Lejerizarea cashflow-ului. Clientul final NU are termen de plata, deci sumele sunt incasate instantaneu;
- Promovarea gamelor high-end din catalogul de produse. De obicei, revanzatorii nu iau pe stoc produsele scumpe unde distribuitorul are si o marja de profit mai mare. Si agentilor le este mai usor sa preia comenzi repetitive, decat sa scoata in fata gamele de produse premium.
Propriul magazin online iti ofera posibilitatea de a ajunge in fata clientului final cu acele produse si promotii pe care ti le doresti. Desigur, cu multa atentie in a nu supara revanzatorii printr-un pret de vanzare mai mic sau egal decat cel cu care cumpara ei marfa de la voi.
Propriul Marketplace
Solutiile de tip Marketplace sunt in plina crestere, lucru deloc surprinzator datorita beneficiilor aduse. Comportamentul consumatorilor este in continua schimbare, acestia cautand, printre altele: varietate, comparare facila a preturilor sau livrare prompta.
Care sunt beneficiile tale ca si operator de marketplace?
- Percepi un comision de vanzare pentru tranzactiile partenerilor, crescand exponential profitul;
- Poti lista sub numele propriului brand, un numar mare de produse vandute de alti parteneri, fara necesitatea stocului si livrarii;
- Order Management bazat pe cifre concrete si estimari realiste de vanzare;
- Transparenta politicilor de preturi practicate de revanzatori.
Nu in ultimul rand, nu uita de faptul ca poti incerca Portalul nostru B2B gratuit in varianta DEMO, timp de 14 zile. Crearea acestuia nu dureaza mai mult de un minut!