Trenduri 2023 in Marketing. Resurse gratuite!
13 decembrie 2022 in Blog ContentSpeed - Sfaturi si stiri din eCommerceMulti comercianti elaboreaza deja strategia de marketing digital pentru urmatorii ani. Companiile inteligente cauta cele mai recente tendinte pe care le pot incorpora in planurile de marketing pentru a-si maximiza rezultatele.
Iată cateva dintre tenditele care vor domina in 2023:
- Email Marketing
- Abordare Omnichannel
- Continut cat mai vizual
- Voice Search
- Short video & TikTok
- Bonus: Mobile First
#1 Marketing-ul prin email – o solutie stabila, cu o crestere constanta
Mai este Newsletter-ul de actualitate? Evident, nici nu s-a demodat vreodata.
Marketingul prin e-mail este o soluție încercată și testată. S-a dovedit a fi eficient și de încredere. Prin urmare, marketingul prin e-mail este încă relevant.
În ciuda popularității tot mai mari a aplicatiilor de tip Chat si a retelelor sociale, e-mail-ul a reusit sa ramana esential pentru comunicarea digitala si continua sa creasca. Conform Statista, pana in 2025, numărul utilizatorilor de e-mail la nivel mondial este de așteptat să ajungă la un total de 4,6 miliarde - o creștere de aproximativ șase sute de mii de utilizatori fata de 2022.
[Citeste si “EMAIL MARKETING - CE INDICATORI URMARIM SI DE CE”]
Aveti nevoie de banchmark-uri pentru a masura eficienta campaniilor de marketing prin email pe care le derulati? Iata cateva referinte care sa va ajute sa evaluati propriii KPI:
Europa | Romania | |
Open rate | 25.18% | 18.24% |
Click-through rate | 2.56% | 1.79% |
Click to open rate | 10.16% | 9.83% |
Unsubscribe rate | 0.15% | 0.12% |
Spam rate | 0.01% | 0.02% |
Bounce rate | 2.46% | 1.67% |
Sursa: GetReport.com
[FREE TIP Ai nevoie de inspiratie pentru urmatoarea ta campanie de emailing? Incearca platforma ReallyGoodEmails]
#2 Abordare Omnichannel
Marketing-ul Omnichannel nu mai este un moft, ci un must-do in 2023.
Comportamentul consumatorilor obliga companiile sa isi schimbe abordarea si sa isi extinda prezenta pe orice canal pe care clientii ar putea interactiona cu brand-ul lor.
In 2020, multe magazine fizice au fost nevoite sa-si inchida locatiile. Magazinele care nu erau pregatite pentru eCommerce au avut scaderi masive in vanzari. A fost un moment de cotitura in care cei care s-au reorientat rapid catre online au avut de castigat.
Acum, deja un simplu magazin online nu-ti mai asigura avantajul competitiv de care ai nevoie. Pentru a ramane relevant, este necesar sa te dezvolti continuu tinand cont de evolutiile tehnologice, sa asiguri brand-ului tau o prezenta unitara pe cat mai multe canale si sa oferi servicii integrate cum ar fi, de exemplu, “click&collect”.
#3 Continut cat mai vizual
Consumatorii prefera continutul vizual.
Potrivit Marketing Insider:
- 65% dintre noi retinem mai bine continutul vizual
- oamenii sunt cu 85% mai dispusi sai cumpere un produs după ce vizionează un video despre acesta
- textele insotite de imagini sunt citite cu 180% mai mult
- creierul nostru proceseaza imaginile de 60.000 de ori mai rapid decat textul
[FREE TIP Daca doresti sa iti exersezi latura creativa si sa realizezi chiar tu vizualuri atractive, incearca Canva - platforma online gratuita de design grafic].
De asemenea, in 2023, brand-urile ar trebui sa ia in considerare dezvoltarea unei strategii de marketing de continut bazata pe raspunsuri, mai degraba decat o strategie bazata pe informatii traditionale si promotionale.
Cu alte cuvinte, continutul afisat in Google ar trebui sa raspunda direct la o intrebare adresata de utilizatori. Aceasta tendinta se datoreaza cresterii retelelor de socializare care stimuleaza continutul nativ.
#4 Cautarea vocala (Voice Search)
Cautarea vocala continua sa creasca si va impacta major modul in care brand-urile creeaza continut si vand online.
De asemenea, va avea un impact major in strategia SEO care va trebui optimizata pentru cautarea vocala. Iata cateva sfaturi in acest sens:Utilizarea limbajului natural cu răspunsuri directe la întrebări specifice este esențială.
- Schema markup si rich snippets pot ajuta la păstrarea interogărilor și răspunsurilor într-un context care este mai bine înțeles de motoarele de căutare.
- Deoarece căutarea vocală este adesea utilizată pentru a efectua căutări locale, este important sa va asigurati ca informatiile despre companie sunt actualizate in Google
- Continutul site-ului trebuie sa fie actualizat, inclusiv datele de contact, orarul de functionare, dupa caz
- Autoritatea domeniului și clasamentele tradiționale de căutare (search ranking) joacă un rol important în apariția rezultatelor in cautarea vocala.
[FREE TIP Daca doriti sa va familiarizati cu ce inseamna SEO sau sa va extindeti cunostintele deja acumulate, incercati SEMRUSH Academy]
#5 Short Video & TikTok
Video-urile scurte au luat cu asalt lumea marketing-ului si anticipam ca vor creste si in 2023.
Probabil de aceea platforme precum TikTok, Snapchat, Reel au avut cresteri vertiginoase, castigand adepti de toate varstele.
Daca brand-ul tau nu a fost activ pana acum in aceste formate, iata ca a venit momentul! Începe să vizionezi Reel-uri și TikTok-uri pentru a înțelege formatul, continutul și atractivitatea. Apoi, incepe sa postezi si sa experimentezi continut video scurt despre afacerea, produsele si serviciile tale. Testează, vezi ce functioneaza si optimizeaza.
[FREE TIP Ai nevoie de inspiratie pentru a crea cele mai cool ad-uri pe TikTok? Vezi aici Top Ads in Romania]
TikTok este o platforma in crestere. Aplicatia este disponibila in 150 de tari si are peste 1 miliard de utilizatori, clasandu-se pe locul 6 in topul platformelor sociale la nivel global. In Romania, de asemenea, a prins extrem de bine.
TikTok este o platforma in crestere. Aplicatia este disponibila in 150 de tari si are peste 1 miliard de utilizatori, clasandu-se pe locul 6 in topul platformelor sociale la nivel global.
In Romania, de asemenea, a prins extrem de bine.
Sursa: DataReportal.com
In Romania sunt peste 13 milioane de utilizatori de retele sociale, aproximativ 69.7% din total populatie, in crestere cu 10.8% fata de 2021.
Top retele sociale Romania:
- Facebook - 9.9 mil. utilizatori
- Youtube - 13.3 mil. utilizatori
- Facebook Messenger - 8.15 mil. utiliatori
- TikTok - 6.37 mil. utilizatori
- Instagram - 5.4 mil. utilizatori
- Linkedin - 3.2 mil. membri
- Snapchat - 2.65 mil. utilizatori
- Pinterest - 1.77 mil. utilizatori
- Twitter - 717.7 mii utilizatori
[FREE TIP Daca doriti sa va extindeti cunostintele in domeniul marketingului digital, incercati cursurile gratuite de la Hubspot]
Bonus: #6 Mobile first. Fidelizarea clientilor
Trendul crescator al mobilului la nivel global nu mai este o surpriza pentru nimeni, iar Romania nu face exceptie.
Pentru a castiga sau a mentine pozitia de leader in domeniul tau de activitate, este necesar sa fii in permanenta conectat cu clientii, sa fii prezent pe canalul preferat de acestia, implicit sa ii fidelizezi; cu alte cuvinte, acum este momentul sa investesti intr-o aplicatie de mobil dedicata eCommerce. Care sunt avantajele:
- Cresti gradul de loializare a clientilor
- Beneficiezi de functia Push Notification
- Cresti rata de conversie, implicit vanzarile
- Beneficiezi de o gama larga de tehnici de promovare eficiente
[Mobile first! Vezi detalii despre Aplicatia de Mobil dedicata eCommerce - Alegra MobileShop B2C]