Trend-uri de urmarit in B2C pe 2024
22 decembrie 2023 in Blog ContentSpeed - Sfaturi si stiri din eCommerceMagazinele online deja pregatesc implementarea strategiilor de succes pentru anul care tocmai a venit.
Conform unui studiu CBRE, din ce in ce mai multi respondenti au in plan sa investeasca in solutii software, si mai mult decat atat, in abordari omnichannel. Noi suntem de parere ca un mix sanatos este dat, in parte de retail-ul traditional, dar si de cel online, alaturi de o strategie omnichannel bine definita. In fata incertitudinii din peisajul economic, atingerea obiectivelor de afaceri devine cu adevarat provocatoare. Pentru a te diferentia de ceilalti si a mentine totusi profitabilitatea, este esential sa redirecționati investitiile catre activitatile cu un impact pozitiv solid. De asemenea, avem si un articol pregatit cu tendintele de Marketing in 2023. Acestea inca sunt relevante si doar se vor accentua in 2024.
In urma discutiilor avut cu clientii nostri legate de strategia pe 2024, am descoperit cateva trenduri de care trebuie sa profiti si tu pentru a nu ramane in urma cu afacerea ta.
Strategia omnichannel
Ideea principala a fost si este in continuare aceeasi: clientul este peste tot. Nu il poti targeta doar online sau doar offline. Trebuie sa adopti o abordare holistica, oferind o experienta unitara pentru clienti pe toate canalele. Astfel, vei aduce consecventa si uniformitate, sporind satisfactia si loialitatea. Aceste lucruri duc la o experienta personalizata bazata pe preferinte si comportament, tu primind la schimb date complete despre clienti si un ROI superior, prin acces mai usor la publicul tinta.
Ce solutii omnichannel ofera ContentSpeed?
- Click and Collect
Multi clienti se informeaza online, dar prefera sa cumpere offline. Prin acest serviciu, clientii tai pot rezerva online produsele dorite, iar mai apoi sa le ridice din magazin, in functie de disponibilitatea lor. Integrat de asemenea si cu Google Maps pentru a arata cea mai apropiata locatie.
- Comanda online
Ofera-le clientilor tai posibilitatea de a se bucura de aceleasi reduceri si surprize atat in magazinul tau online cat si in cel fizic. Experienta clientului trebuie sa fie unitara.
- Integrare gestiune
Afiseaza disponibilitatea produselor din fiecare magazin fizic, cu stocurile actualizate in timp real. Softul tau de gestiune tip casa de marcat POS sau ERP poate comunica BIDIRECTIONAL cu Magazinul Online: stocuri, preturi si comenzi sau rezervari.
Propriul Marketplace
Marketplace-urile iti cresc aria de acoperire si veniturile. Poti beneficia, printre altele, de cresterea exponentiala a venitului prin perceperea unui comision de vanzare pentru tranzactiile partenerilor si scapi de povara costurilor logistice de depozitare sau livrare. Acestea raman in grija vendorului.
Orice marketplace are nevoie de cati mai multi vendori. Avantajele pentru acestia pot fi costurile mai mici de operare, vizibilitate crescuta, interfata usor de utilizat sau integrarea prin API.
Ce avantaje ai cand iti deschizi propriul marketplace B2C?
- Fidelizarea clientului si cresterea LTV (Life Time Value of a customer) prin oferirea de game complementare;
- Obtinerea de statistici reale legate de cele mai vandabile produse, trenduri, etc.;
- Poti lista sub numele propriului brand, un numar mare de produse vandute de alti parteneri, fara necesitatea stocului si livrarii.
Buy Now, Pay Later (BNPL)
Aceasta functionalitate ofera clientilor optiunea de a cumpara acum in magazinele online si offline si de a plati alegand diferite planuri de plata. Retailerii care au implementat aceasta modalitate de plata amanata au constat cresteri de trafic in magazinele online, a ratei de conversie, dar si scaderi in ratele de abandon a cosului de cumparaturi.
In ultimii ani s-a observat o schimbare importanta de mentalitate in randul cumparatorilor. Achizitiile online au crescut spectaculos in toata lumea, iar tendinta se poate observa si in Romania. Există, de asemenea, în rândul clienților un interes crescut pentru soluții de plată cât mai flexibile, precum BNPL.
Plata amanata este preferata de tineri cu varste intre 20 si 45 de ani, nativi digital, cu venituri peste medie, interesati de modalitati de finantare mai transparente, rapide si flexiblie si in egala masura de o experienta de shopping cat mai confortabila. Poti afla mai multe despre aceste modalitati de plata de la partenerii nostri, Mokka si Paypo.
Headless eCommerce
Acest concept se bazeaza pe decuplarea functionalitatii de back-end a unui site ecommerce de partea de front-end. Ce inseamna asta pentru tine? Libertate si flexibilitate in modificarea ulterioara a site-ului. Nu va mai fi nevoie sa modifici partea din spate a site-ului pentru a updata fata. Aceasta nevoie a aparut datorita evolutiei e-commerce, unde se fac schimbari din ce in ce mai dese, pentru a putea fi la zi cu toate asteptarile. Un astfel de sistem se bazeaza pe capacitatea de a eficientiza experientele digitale pe care site-ul tau le ofera.
Cu un sistem headless, poti alege un back-end cu care echipa este confortabila si cat de multe interfete de front-end doresti. In mod normal, acest lucru nu ar fi posibil, intrucat cele doua sisteme sunt strans legate intre ele.
In timp ce multe site-uri de traditional ecommerce functioneaza pe o arhitectura monolitica, arhitectura headless este fix opusul. Cu site-urile traditionale, exista un link complex intre front-end si back-end. Intr-adevar, acest stil de site poate avea si beneficii, precum eficienta si controlul complet asupra intregii platforme.
Insa, peste 58% din traficul global vine de pe mobile, motiv pentru care a devenit esential ca site-urile sa arate bine si sa fie responsive pe noile tehnologii folosite, precum: smartphones, aplicatii mobile sau chiar si smartwatches. Sistemele de ecommerce traditional nu pot oferi un control la fel de fin o experienta corespunzatoare pentru utilizatori pe toate device-urile. Aici intervine headless ecommerce.
Datorita faptului ca headless-ul decupleaza front-end-ul de back-end, se pot atasa cate front-end-uri este nevoie, customizate si adaptate pentru fiecare canal in parte. Astfel, vei reusi sa-ti pastrezi site-ul la cele mai inalte standarde, intr-un domeniu care avanseaza constant, in timp ce creezi o experienta de neuitat pentru clientii tai.
Layout VUE.js
VUE.js este solutia ideala pentru a construi aplicatii web orientate catre utilizatori, oferindu-le o navigare fluida si interactiuni intuitive.
Construirea aplicatiilor web, printre care se afla si magazinele online sau platformele B2B, folosind VUE.js, are urmatoarele avantaje principale:
- O viteza mult mai buna de incarcare
- Posibilitati extinse de personalizare
- Crearea facila de Landing Page
- Conversie mai buna
BONUS: Inteligenta Artificiala
S-a observat un trend si in zona de AI si Machine Learning. Un lucru la care lucram si noi in momentul de fata este crearea de Product Descriptions cu ajutorul AI-ului Generativ. Acest tip de AI se refera la tehnologia care genereaza continut pe baza unui mesaj text. Generatorii AI de Product Description sunt antrenati sa recunoasca modelele de limba prin analizarea unei cantitati mari de text. Astfel, AI-ul va sti sa prezica urmatoarea bucata de text pe baza cuvintelor precedente pentru a genera in cele din urma propozitii complete si paragrafe.
Un astfel de tool are beneficii precum:
- Economisirea timpului si a resurselor
- Cresterea eficientei crearii de descrieri convingatoare
- Asigurarea coerentei tonului si a limbajului pe site
In final, nu uita ca poti incerca platforma noastra B2C DEMO gratuit timp de 14 zile!