Radu Vilceanu @ ZF.live: „Pentru brandurile mari, oportunitatea imediată pentru vânzări online e de milioane de euro”
04 mai 2015 in Blog ContentSpeed - Sfaturi si stiri din eCommerceInvitat in cadrul emisiunii online ZF.live, Radu Vilceanu - CEO & Founder ContentSpeed, a discutat impreuna cu Cristian Hostiuc despre cateva aspecte importante ale industriei de e-commerce atat la nivel international cat si din Romania. "In momentul asta piata online este dominata de -pure blood players- adica retaileri care au pornit online si care ulterior si-au facut eventual un showroom in mall-uri... Nu mai este o optiune intrarea in online a unui retailer traditional, este pur si simplu un mod de comunicare cu clientii finali, care au asteptari...Pentru brandurile mari, oportunitatea imediata pentru vanzari online este de milioane de euro".
Iata cateva aspecte deosebit de importante pe care Radu le-a adus in discutie. Bazandu-se pe o statistica publicate de Google anul trecut, conform careia 62% dintre romani au facut research in legatura cu achizitiile lor, onlist fenomen nu mai poate fi ignorat de niciun proprietar de magazin. Explicatia consta in faptul ca fara o prezenta in online al retailerilor, nivelul de incredere al consumatorilor si volumele de vanzari nu or sa reuseasca sa ajunga la nivelul unor tari precum Polonia (6% retail online) sau Turcia (crestere de 75 % pe an a e-commerce-ului), tara noastra avand ocreste de 35% pe an. Chiar daca multi retaileri isi incep prezenta in online cu un site doar de prezentare, acestia inregistreaza un trafic latent care pentru unele branduri puternice, cu notorietate, poate sa ajunga si la 100 000 de vizitatori intr-o luna.
De aceea e-commerce-ul poate deveni o optiune extrem de profitabila. Implementarea unui magazin online implica insa si anumite provocari si poate deveni problematica mai ales pentru retailerii mari, ce fac parte din retele internationale, francize, deoarece trebuie sa implementeze solutiile companiei mama si sa respecte standardele retelei in care s-au afiliat. Dezvoltarea unui astfel de magazin online care se adreseaza in special pietelor mature, precum SUA sau Europa de Vest, poate fi destul de costisitoare (chiar si 500 000 EUR) ceea ce poate descuraja si are ca efect amanarea deciziei, a mai afirmat Radu.
Totusi amortizarea unei astfel de investitii se poate face in doi ani mai ales in cazul retailerilor traditionali ( spre exemplu Zara , H&M) si asta pentru ca oamenii vor sa interactioneze cu brandurile si in acest mod. Alte probleme mentionate ar mai fi lipsa depozitelor centrale, timpul de livrare, ofertele comerciale promovate, retururile. In portofoliul ContentSpeed, care anul trecut numara 105 clienti activi si 450 de implementari, sunt retaileri importanti de pe piata din Romania ce au trecut prin tot felul de transformari atunci cand au intrat in online.
Un exemplu este Diverta (http://www.contentspeed.ro/portofoliu/#/librarii-digitale-diverta-dol-ro) care a necesitat o intreaga schimbare de paradigma la nivel de companie pentru a fi mai competitivi, Chicco (http://www.contentspeed.ro/portofoliu/#/comert-electronic-chicco-produse-pentru-copii) care a intampinat diverse probleme cu politica de pret ( la lansare preturile erau mai mari in online decat in magazine), ZorileStore (http://www.contentspeed.ro/portofoliu/#/industria-fashion-zorilestore-comert-electronic) magazin dezvoltat pe platforma ContentSpeed si castigator a trei premii la GPEC (Start-up-ul anului, Cea mai buna prezenta in Social Media si Cel mai bun magazin de fashion din Romania) , Quickmobile (http://www.contentspeed.ro/portofoliu/#/shop-online-responsive-itandc-quickmobile) lider de piata in Romania pe segmentul sau si multi altii.
La finalul discutiei, concluzia a fost ca toata lume ar trebui sa fie in online!
Si pentru asta, noi suntem aici cu infrastructura necesara, know-how, oameni dedicati si dorinta nestavilita de a dezvolta cu succes ideile inovatoare si antreprenoriatul 3.0 in e-commerce.