Blog. Sfaturi si stiri din eCommerce

10 sfaturi pentru maximizarea vanzarilor de Craciun

6 November 2018
Distribuie pe Share Facebook Share Twitter Share Linkedin
10 sfaturi pentru maximizarea vanzarilor de Craciun

Imbraca magazinul in straie de sarbatoare 

Decoratiunile de Craciun ii aduc pe oameni in dispozitia de a incepe sa cumpere cadouri. In momentul in care acestia vad un site “impodobit” de Craciun, incep sa se gandeasca la toate darurile pe care le au de cumparat pentru cei dragi. 

Poti pregati bannere cu tematica de Craciun. Ideal acelasi vizual sa-l folosesti si in campaniile de promovare, deci vei avea nevoie de mai multe dimensiuni. Daca ai nevoie de ajutorul unui designer, apeleaza cu incredere la Pachetele de Bannere pentru Campanii.

Daca ai in plan o campanie care va beneficia de promovare majora, recomandam sa optezi pentru crearea unui Landing Page special. Am pregatit 2 pachete de servicii speciale care contin nou lansatul Modul Landing Page Builder dar si creatia vizuala de catre un designer. Acum la un pret special Pachetele STARTER si PREMIUM.


Asigura-te ca afla lumea despre campanie

Degeaba ai cel mai fain design si bannere si oferte daca nimeni nu stie despre ele. Daca ai deja campanii care ruleaza pe Google Ads sau Facebook Ads, adauga si mentiunea despre campanii speciale de Craciun. Scrie in anunt pana la ce data e valabila campania - promotiile limitate in timp au efect de "urgentare" a deciziei de cumparare.

Daca nu ai inceput inca promovarea de tip PPC (Pay Per Click) - ACUM e momentul. Avem mai multe Pachete de marketing oferite de Agentiile partenere. Alege cel potrivit tipului tau de produse si bugetului alocat: BASIC AdWords, BASIC Facebook, OPTIM AdWords, OPTIM Facebook sau FULL MARKETING PPC

Extra resurse de hosting 

 Iar daca aloci buget de promovare considerabil, vei avea mult mai multi vizitatori decat in mod obisnuit. Asigura-te ca magazinul tau online functioneaza la paramerti optimi. Iti propunem 2 pachete de Extra Resurse de Hosting. Nu trebuie sa le platesti tot anul ci doar in lunile in care planifici campanii. 

Profita de Upsell, Cross-sell si Product Bundles

Vanzarile incrucisate si produsele asociate sunt o strategie buna pentru a-ti creste venitul, in special in perioada sarbatorilor, atunci cand oamenii sunt mai dispusi sa cheltuie mai multi bani si sa achizitioneze mai multe produse. Pregatirea unor Pachete de produse cu un mic discount ajuta mult la cresterea valorii medii a cosului de cumparaturi.

Acestea sunt functionalitati standard in platforma ContentSpeed - trebuie doar sa le folosesti la maxima capacitate.


Trimite newslettere si SMS cu oferte personalizate

Email-ul este una din cele mai bune metode pentru conversii usoare. Ai grija sa le trimiti promotii cu produsele de care aceastia ar putea fi interesati sau s-au aratat interesati in trecut. Poti folosi Generatorul de Newslettere din platforma pentru crearea emailurilor de promotie. Iar trimiterea o poti face prin unul din partenerii nostri: Newsman, MailChimp sau, mai nou, White Image.

SMS-urile catre baza de date de clienti existenti sunt o metoda foarte eleganta si personala de trimitere a ofertelor. Foloseste integrarea cu Send SMS.


Redu rata cosurilor abandonate

Conform Baymard Institute peste 67,44% din cosurile online de cumparaturi sunt abandonate. Cu atat mai mult in aceasta perioada aglomerata. Pentru a reduce rata cosurilor abandonate si pentru a creste veniturile atat in timpul sarbatorior de iarna dar si in timpul anului, iti recomandam sa-i urmaresti pe cei care au abandonat cosul tau, trimitandu-le un mail cu discount in cazul in care se reia comanda.

Foloseste Modulul pentru Cosuri Abandonate.


Extra servicii pentru o experienta de shopping memorabila 

In aceasta perioada se cumpara preponderent cadouri pentru cei dragi. Ofera-le clientilor tai posibilitatea sa adauge un Ambalaj Cadou sau chiar o Felicitare. Si cei care ofera si cei care vor primi cadourile vor fi impresionati de atentia ta la detalii. 


Ofera livrare gratuita

 Studiile arata ca, oferindu-le transport gratuit, oamenii tind sa cumpere mai multe produse. Poti folosi un prag spre exemplu 150 de lei iar daca suma adaugata in cos atinge acest prag, livrarea devine gratuita. 60% dintre consumatori prefera sa cumpere mai multe produse pentru a primi transportul gratuit. Foloseste serviciile unui curier serios.

Si nu uita sa anunti data limita pana pot fi plasate comenzile cu Livrare Garantata pana de Craciun. Un astfel de mesaj denota grija fata de client dar si induce Urgenta in decizia de cumparare.

Cat mai multe metode de plata disponibile

 Magazinul tau online ar trebui sa ofere cat mai multe modalitati de plata posibile din care clientul sa o aleaga pe cea preferata. Clasicile Ramburs si OP. Plata online cu cardul e in crestere ca si optiune. De Black Friday s-a ajuns la aproape 20% din tranzactii platite online. De asemenea, daca produsul comandat urmeaza sa fie facut cadou, clientul tau va trece direct adresa de livrare a persoanei care urmeaza sa primeasca cadoul. Deci va trebui sa achite cu cardul. Alege un procesator de plati.

Daca produsele tale au o valoare mai mare (dar nu numai), ideal ar fi sa oferi si o optiune de creditare. Card Avantaj, Star BT si alte carduri de credit sunt disponibile direct prin procesatorii de plati. Insa, pentru clientii care nu au un card de rate, recomandam sa integrezi noul modul al partenerului TBI Credit Online.

O alta modalitate raspandita de sarbatori este sa oferi cadou un card de cumparaturi. Cei care le primesc vor cauta comerciantii la care le pot schimba in cadoul perfect. Fii unul dintre ei! Adauga ca modalitate de plata integrarea cu partenerul nostru Card Cadou

Comunica eficient cu clientii tai 

 Daca ai facut toti pasii de mai sus, succesul este garantat. Dar succesul inseamna si aglomerare. Mai multe comenzi inseamna mai multi clienti care vor avea intrebari. In afara de clasicul Live Chat de pe site, adauga si comunicarea prin Facebook Messenger si Whats App. Clientii tai vor aprecia deschiderea.

Tot comunicare si deschidere inseamna sa prevezi si sa mentionezi clar dreptul de retur (legal). Uimitor, dar acest aspect creste rata de conversie simtitor. Pentru usurinta in a gestiona situatiile mai putin placute, foloseste Formularul de Retur si Gestiunea Sesizarilor.  

BONUS - Strategie de Fidelizare 

 Este evident ca o campanie speciala de reduceri nu este tocmai "prietena" cu profitul. Insa, este o oportunitate extraordinara de a dobandi noi clienti care altfel poate nu ar fi auzit despre magazinul tau online. Vitala ar fi o strategie de fidelizare ca noul tau client sa devina unul recurent. La urmatoarea comanda tu deja nu mai trebuie sa investesti in campanii PPC sau sa oferi reduceri majore. Prin urmare, chiar daca achizitia unui nou client poate fi foarte costisitoare, Life Time Value of a Customer e KPI-ui care trebuie avut in vedere si crescut.

Ca si strategie le poti oferi Vouchere sau Cupoane pentru urmatoarea cumparatura. Le poti cere un review - clientii cu recenzii pozitive sunt mult mai probabil sa devina clienti fideli. In plus, recenziile te ajuta sa convingi noi clienti. Foloseste modulul Review Booster pentru a automatiza procesul de colectare a testimonialelor.

Fii darnic! E sezonul sarbatorilor. O strategie extraordinara este sa oferi clientului o mica atentie in colet. Poate fi un biletel de multumire scris de mana sau chiar un cadou pe care chiar el sa si-l aleaga. Foloseste modulul de Produse Cadou. Un client care primeste un bonus din partea ta e mult mai probabil sa completeze si cererea de recenzie si chiar sa scrie despre tine in social media.

Ofera o experienta de shopping memorabila si vei transforma un cautator de oferte intr-un client fidel. Odata fidelizat il poti introduce intr-un grup de clienti preferentiali care au un mic discount fata de pretul de lista. Iti garantez ca atunci cand vor cauta un produs dintre cele oferite de tine - vor veni sa verifice mai intai magazinul tau online pentru a putea beneficia de reducerea de client fidel. Si, uite asa devii profitabil si te poti diferentia fata de concurenta fara mari eforturi financiare.

In concluzie

Nu rata cea mai buna luna din an. Nu uita ca majoritatea elemntelor de mai sus dureaza pana sunt gata. Pregateste-te din timp pentru a profita la maximum de acest sezon de vanzari.

Daca ai nevoie de mai multe detalii - apeleaza cu incredere la echipa noastra de specialisti

Foloseste sfaturile din articol si vei vedea diferenta!


Cu drag,
Doina Vilceanu
Chief Marketing Officer ContentSpeed.

Ne gasesti si pe

Share TwitterShare LinkedInShare Google Plus

Aboneaza-te la newsletter!

Interesat de e-commerce?

Aboneaza-te la newsletter pentru a afla ultimele stiri din domeniu.

Creste-ti Afacerea Online

Descarca GRATUIT
MegaGhidul eCommerce

Ramai conectat!
Afla sfaturi si stiri din ecommerce.

Incearca gratuit platforma 14 zile.

Cream un magazin online complet functional intr-un minut.