Blog. Sfaturi si stiri din eCommerce

5 PROBLEME SOLUTIONATE DE B2B ECOMMERCE

24 May 2019
Distribuie pe Share Facebook Share Twitter Share Linkedin
5 PROBLEME SOLUTIONATE DE B2B ECOMMERCE
In anul 2019, toti producatorii si distribuitorii care detin afaceri B2B se confrunta cu provocari operationale si strategice, fie ca este vorba de grijile asociate cu cresterea unei afaceri angro, fie problemele aparute din cauza avansarii tehnologiei.
Am analizat zeci de companii de distributie si am reusit sa identificam 5 probleme pe care le intampina si cum un Portal B2B ofera solutii eficiente:

 Problema. Compania nu poate tine evidenta clara a comenzilor
Furnizori sau Distribuitori care primesc comenzi prin mai multe canale, medii sau formate ingreunand considerabil introducerea acestora in programul de gestiune sau ERP. Astfel cresc costurile atat cu agentii de vanzari, echipele de telesales sau suport, dar si personalul de introducere a datelor. Asadar, intervalul de timp intre primirea unei comenzi si procesarea ei este resimtit de catre cumparator, termenul de livrare fiind mai mare pentru obtinerea produselor dorite. 

 Solutia 

Un Portal B2B automatizeaza procesul de gestionare al comenzilor, permitand cumparatorilor sa trimita comenzi instant. Comenzile sunt apoi sincronizate automat cu sistemele de back-office pentru reducerea sau eliminarea eforturilor de introducere manuala a datelor. Pe masura ce procesul de gestionare al comenzilor devine mai bine organizat, profitul va creste datorita faptului ca se pot prelua mai eficient comenzile, se reduce timpul de procesare si se elimina erorile umane. In plus, timpul folosit pentru activitati reduntante de preluare si introducere comenzi poate fi alocat activitatilor care aduc plus valoare afacerii.

 Problema.  Clientii au nevoie de o metoda usoara de a plasa comenzi 
Multi dintre clienti, mai ales cei din retail sunt prea ocupati sa comande de la birou. De cele mai multe ori, comerciantii care se ocupa si de vanzari, nu prea au timp pentru plasarea comenzilor. Daca agentul ajunge la magazin pentru preluarea comenzii iar comerciantul este cu un client in fata - clientul va avea prioritate. Va fi o comanda pe graba doar cu produsele pe care nu le mai are in stoc. Deci este important sa le fie oferita posibilitatea sa comande oricand pe parcusul zilei (sau noptii), birou, depozit, acasa sau in deplasare. 

 Solutia 
Pentru a economisi timp, clientii trebuie sa poata plasa comenzi in orice moment al zilei, de oriunde si mai ales de pe dispozitivele mobile. Cu ajutorul portalului B2B, plasarea de comenzi online se poate face de pe desktop, tableta sau mobil, atat pentru client, dar si de catre agenti in numele clientilor. Daca le oferi o unealta prin care sa poata plasa comenzi usor si rapid, independent de un agent de vanzari sau call center, cu siguranta va reveni mai des si va plasa comenzi cu valoare mai mare.

 Problema.  Promovarea intregului catalog de produse
Majoritatea producatorilor si distribuitorilor se confrunta cu problema spinoasa ca doar anumite modele sau repere sunt bestsellere iar alte produse din oferta raman pe stoc. Agentii de vanzare se plimba cu cataloagele printate sau mostre in portbaj. Iar clientul nu are timp fizic sa rasfoiasca 10.000 de repere, poate-poate mai gaseste ceva nou sa cumpere. 

 Solutia 
Portalul B2B este precum un catalog de produse digital. Insa, permite afisarea mult mai multor informatii despre produs, imagini, ducumente atasate si chiar Video. In plus, produsele sunt bine impartite pe categorii, in cadrul categoriei poti filtra usor sau cauta direct produsele dorite. Pretul, poza sau caracteristicile pot fi modificate instantaneu, nu trebuie sa reprintezi 1.000 de cataloage. Poti promova facil gamele noi sau promotiile curente. Poti crea sectiuni speciale de outlet, ultimile bucati pe stoc sau chiar campanii agresive de lichidare de stocuri pentru produsele care urmeaza sa expire. B2B eCommerce, in primul rand, este o unealta de marketing si crestere a vanzarilor.  

 Problema.  Stocuri si preturi in timp real 
Nimic nu e mai frustrant decat sa primesti o comanda dar sa nu o poti onora. Cea mai des intalnita intrebare in distributie este “Ai pe stoc?” si un agent intra in ERP, verifica si raspunde. Urmatoarea intrebare e “daca iau 100 de bucati cu ce pret mi le dai?”. Imaginati-va cat timp se pierde cu aceste intereactiuni. 

 Solutia 
Implementarea unui Portal B2B prin care distribuitorul sa puna la dispozitie clientilor sai tot catalogul de produse cu preturi si stocuri in timp real si in dependenta de conditiile comerciale negociate anterior reduce dramatic timpii neproductivi raspunzand la cele mai des intalnite intrebari. In plus, o comanda plasata este sigur ca poate fi si onorata. 

 Problema.  Unii dintre clienti nu mai comanda de la tine
In ziua de astazi, revanzatorii sau achizitorii prefera sa comande de la furnizorii care fac procesul de comanda cat mai usor si mai accesibil. Ce faci atunci cand un client nu a mai plasat o comanda de ceva timp? Ei sigur cumpara insa nu de la tine ci de la concurenta! 

 Solutia 
Vezi Studiu de Caz BladeMotors.ro despre cum te poate ajuta un portal B2B VIDEO
Daca esti gata sa depasesti provocarile, sa treci la urmatorul nivel si sa iti cresti veniturile cu ajutorul B2B eCommerce nu ezita sa ne contactezi pentru a afla mai multe detalii de la unul dintre expertii nostri!


Ne gasesti si pe

Share TwitterShare LinkedIn

Aboneaza-te la newsletter!

Interesat de e-commerce?

Aboneaza-te la newsletter pentru a afla ultimele stiri din domeniu.

Creste-ti Afacerea Online

Descarca GRATUIT
MegaGhidul eCommerce

Ramai conectat!
Afla sfaturi si stiri din ecommerce.

Resurse

Incearca gratuit platforma 14 zile.

Cream un magazin online complet functional intr-un minut.