5 Sfaturi pentru a Vinde Mai Mult pe un Magazin Online de Fashion în 2018
27 februarie 2018 in Blog ContentSpeed - Sfaturi si stiri din eCommerceFashion este a doua categorie ca volum de cump��r��turi online ��n Romania"font-size: 14px;">, conform raportului pie��ei de e-commerce la final de 2017 publicat de GPeC. Conform declara��iilor lui Iulian Stanciu, CEO eMAG, aceste previzioneaz�� c�� ��n c����iva ani, fashion va fi categoria num��rul 1 ��n e-commerce-ul rom��nesc. Ca urmare, interesul din ce ��n ce mai crescut al antreprenorilor rom��ni de a-��i deschide un magazin online care s�� v��nd�� ��mbr��c��minte, ��"text-decoration-line: underline;"> o platform�� e-commerce potrivit�� pentru un magazin online de fashion, cum facem s�� vindem efectiv? Care ar fi principalele lucruri la care ar trebui s�� ne uit��m ��i unde ar trebui s�� ne concentr��m aten��ia pentru a vinde eficient fashion online ��n Rom��nia? Am stat de vorb�� cu 5 speciali��ti e-commerce despre ce vinde cu adev��rat ��n online fashion ��i am adunat c��teva sfaturi utile pentru antreprenorii afla��i la ��nceput de drum, dar ��i pentru cei care vor s�� ����i m��"font-size: 14px;">Atunci c��nd magazinul ����i arat�� o ��inut�� complet��, ��ansele de v��nzare cr"font-size: 14px;">- Lucia Ciuc��, Managing Director Quantum Data Science
Produsele din categoria de fashion online se afl�� ��ntr-o leg��tur�� str��ns�� cu stilul. Atunci c��nd vezi la un magazin online o rochie sau o bluz�� sau o pereche de pantofi, poate te vor convinge s�� le cumperi, poate c�� nu. Dar dac�� le vezi ��ntr-un context ��i magazinul online ����i arat�� o ��inut�� complet��, ��ansele cresc exponen��ial s�� te conving�� c�� este produsul perfect pentru tine. ��n offline, ai c��teva manechine pe care po��i ar��ta ��inute. ��n online, aceast�� op��iune poate fi dezvoltat�� mult mai mult. Pentru fiecare produs, po��i crea c��t"font-size: 14px;">Cheia succesului ��ntr-un magazin online de fashion este replicarea c��t mai fidel�� a experien��ei din mall - Doina V��lceanu, Business Development Manager ContentSpeed
Magazinele online de fashion v��nd, ��n primul r��nd, emo��ii. Cump��r��turile de fashion sunt de impuls. Nu e ca ��i cum ai avea nevoie de a cincea rochie ro��ie. Prin urmare, orice piedic�� ��n procesul de finalizare al comenzii poate ��ntrerupe dispozi��ia de shopping. Aici vorbim despre elemente de bun sim�� - filtre de m��rime, culoare, sezon sau tip de croi, imagini profesioniste, zoom sau chiar poze 360 sau video pentru produse, tabel de m��rimi explicit. Dar vorbim ��i despre elemente care ��in de strategie - retur gratuit (��ncurajeaz�� doar cump��r��turile, nu ��i abuzul de retur), posibilitatea de a comanda mai multe m��rimi ��i de a deschide coletul la livrare. Nu ignora��i faptul c�� ��n fashion, mai mult dec��t ��n orice alt�� ni����, ��ncrederea, calitatea ��i ���cum ��mi vine��� conteaz�� cel mai mult. Implement��ri mai complicate carene virtuale de prob�� ��n care adaugi tu produsele asortate, recomand��ri de m��rimi potrivite ��n baza istoricului propriu de cump��r��turi sau unul general. Dac�� ave��i ��i loca��ii fizice, ideal ar fi o func��ionalitate de tipul click & collect sau comand�� online ��i ridic�� din magazin. Cheia succesului ��ntr-un magazin online de fashion este replicarea c��t mai fidel�� a e"font-size: 14px;">Fiind o cump��r��tur�� de impuls, aplicarea presiunii de tip raritate sau urgen���� vinde ��n fashion-ul o"font-size: 14px;"> - Andrei Radu, CEO & Founder GPeC & Co-Founder TRUSTED.ro
��nainte de orice alte elemente care ��in de User Experience, ��n fashion vinde imaginea de produs. Vorbim aici despre fotografii de bun�� calitate, ��edin��e foto cu atitudine, crearea unor ��inute care s�� pun�� ��n valoare fiecare produs din magazinul online, fotografii 360 cu pantofii, video-uri de produs de tip catwalk. Mai conteaz�� mult faptul c�� este o cump��r��tur�� de impuls ��i atunci c��nd ar����i c�� produsul sau m��rimea sunt ultimele buc����i ��i mai pui ��i presiune suplimentar�� spun��nd c����i au vizualizat acel produs ast��zi, scazi exponen��ial ��ansele de a vinde. Ca s�� concluzionez, accentul ��n pagina de produs ar trebui s�� cad�� pe elemente de tip scarcity (Ultima m��rime disponibil��, doar 2 buc����i m��rimea X ��n st"font-size: 14px;">Lua��i decizii de business folosind cifrele din Google Analytics - Liviu Taloi, Senior Consultant in e-commerce, usability, analytics, conversion rate optimization and online marketing @ECOMpedia
��ntotdeauna atunci c��nd vrei s�� optimizezi conversiile pentru un magazin online este bine s�� faci o analiz�� a principalelor segmente importante ale business-ului t��u. Cum convertesc cei din provincie? Dar cei din Bucure��ti? Cum afecteaz�� costul livr��rii comanda medie a celor din provincie? Po��i analiza ��i segmentele legte de comportamentul de cump��rare specific industriei de fashion - b��rba��i versus femei, categorii de produse v��ndute (rochii versus bluze etc. Aceste date le vei g��si ��ntotdeauna ��n Google Analytics. Sfatul meu este s�� ��nv����a��i cum s�� optimiza��i magazinul online ��i s�� lua��i decizii de business folosind cifrele din Google Analytics. Sfatul meu este s�� ��nv����a��i cum s�� optimiza��i magazinul online ��i s�� lua��i decizii de "font-size: 14px;">��n fashion, cea mai mare barier�� pentru achizi��ia online o reprezint�� frica s�� nu se potriveasc�� m��rimea sau s�� nu vin�� bine ��n raport cu forma corpului"font-size: 14px;"> - Eugen Potlog, Founder & Chief Optimizer @ UX Studio
��nainte de a ��ncepe orice demers pentru optimizarea ratei de conversie, trebuie s�� ��n��elegem audien��a ��i modul ��n care oamenii g��ndesc at��t ��n procesul de explorare c��t ��i ��n procesul de luare a deciziei de cump��rare. Pentru audien��a intere"imaginea produsului vinde". Pozele produselor trebuie s�� fie calitative, cu posibilitatea de zoom ca s�� po��i consulta detalii, imagini din diferite unghiuri, etc. Mai trebuie s�� ��n��elegem c�� oamenii vor inspira��ie ��i varietate, a��a c�� trebuie s�� asigur��m mecanisme de navigarea cross-site prin care se pot explora at��t varia��ii ale produsului (culori, m��rimi, etc.), c��t ��i produse similare ��i compatibile (��n sensul de potrivire ca stil vestimentar, de exemplu). De asemenea, e important s�� identific��m ��i s�� combatem posibilele bariere pe care le-ar putea avea clien��ii atunci c��nd cump��r�� online astfel de produse. ��n fashion, cea mai mare barier�� pentru achizi��ia online o reprezint�� frica s�� nu se potriveasc�� m��rimea sau s�� nu vin�� bine ��n raport cu forma corpului sau culoarea tenului (dac�� vorbim de ��mbr��c��minte). Aceast�� baridiv>