Blog. Sfaturi si stiri din eCommerce

5 Sfaturi pentru a Vinde Mai Mult pe un Magazin Online de Fashion în 2018

27 February 2018
Distribuie pe Share Facebook Share Twitter Share Linkedin
5 Sfaturi pentru a Vinde Mai Mult pe un Magazin Online de Fashion în 2018
Fashion este a doua categorie ca volum de cumpărături online în Romania, conform raportului pieței de e-commerce la final de 2017 publicat de GPeC. Conform declarațiilor lui Iulian Stanciu, CEO eMAG, aceste previzionează că în câțiva ani, fashion va fi categoria numărul 1 în e-commerce-ul românesc. Ca urmare, interesul din ce în ce mai crescut al antreprenorilor români de a-și deschide un magazin online care să vândă îmbrăcăminte, încălțăminte sau accesorii. Odată deschis magazinul pe o platformă e-commerce potrivită pentru un magazin online de fashion, cum facem să vindem efectiv? Care ar fi principalele lucruri la care ar trebui să ne uităm și unde ar trebui să ne concentrăm atenția pentru a vinde eficient fashion online în România? Am stat de vorbă cu 5 specialiști e-commerce despre ce vinde cu adevărat în online fashion și am adunat câteva sfaturi utile pentru antreprenorii aflați la început de drum, dar și pentru cei care vor să își mărească cifra de afaceri. 

Atunci când magazinul îți arată o ținută completă, șansele de vânzare cresc exponențial - Lucia Ciucă, Managing Director Quantum Data Science 

Produsele din categoria de fashion online se află într-o legătură strânsă cu stilul. Atunci când vezi la un magazin online o rochie sau o bluză sau o pereche de pantofi, poate te vor convinge să le cumperi, poate că nu. Dar dacă le vezi într-un context și magazinul online îți arată o ținută completă, șansele cresc exponențial să te convingă că este produsul perfect pentru tine. În offline, ai câteva manechine pe care poți arăta ținute. În online, această opțiune poate fi dezvoltată mult mai mult. Pentru fiecare produs, poți crea câteva ținute relevante și conversia cu siguranță nu se va lăsa așteptată. 

Cheia succesului într-un magazin online de fashion este replicarea cât mai fidelă a experienței din mall - Doina Vîlceanu, Business Development Manager ContentSpeed

Magazinele online de fashion vând, în primul rând, emoții. Cumpărăturile de fashion sunt de impuls. Nu e ca și cum ai avea nevoie de a cincea rochie roșie. Prin urmare, orice piedică în procesul de finalizare al comenzii poate întrerupe dispoziția de shopping. Aici vorbim despre elemente de bun simț - filtre de mărime, culoare, sezon sau tip de croi, imagini profesioniste, zoom sau chiar poze 360 sau video pentru produse, tabel de mărimi explicit. Dar vorbim și despre elemente care țin de strategie - retur gratuit (încurajează doar cumpărăturile, nu și abuzul de retur), posibilitatea de a comanda mai multe mărimi și de a deschide coletul la livrare. Nu ignorați faptul că în fashion, mai mult decât în orice altă nișă, încrederea, calitatea și “cum îmi vine” contează cel mai mult. Implementări mai complicate care ar putea crește rata de conversie și experiența de shopping ar fi - pagina de “ținute asortate” - se pot folosi bundles sau produse complementare, cabine virtuale de probă în care adaugi tu produsele asortate, recomandări de mărimi potrivite în baza istoricului propriu de cumpărături sau unul general. Dacă aveți și locații fizice, ideal ar fi o funcționalitate de tipul click & collect sau comandă online și ridică din magazin. Cheia succesului într-un magazin online de fashion este replicarea cât mai fidelă a experienței din mall. 

Fiind o cumpărătură de impuls, aplicarea presiunii de tip raritate sau urgență vinde în fashion-ul online - Andrei Radu, CEO & Founder GPeC & Co-Founder TRUSTED.ro 

Înainte de orice alte elemente care țin de User Experience, în fashion vinde imaginea de produs. Vorbim aici despre fotografii de bună calitate, ședințe foto cu atitudine, crearea unor ținute care să pună în valoare fiecare produs din magazinul online, fotografii 360 cu pantofii, video-uri de produs de tip catwalk. Mai contează mult faptul că este o cumpărătură de impuls și atunci când arăți că produsul sau mărimea sunt ultimele bucăți și mai pui și presiune suplimentară spunând câți au vizualizat acel produs astăzi, scazi exponențial șansele de a vinde. Ca să concluzionez, accentul în pagina de produs ar trebui să cadă pe elemente de tip scarcity (Ultima mărime disponibilă, doar 2 bucăți mărimea X în stoc) și urgency (promoția expiră în 5 zile, încă 10 persoane au vizualizat astăzi acest produs). 


Luați decizii de business folosind cifrele din Google Analytics - Liviu Taloi, Senior Consultant in e-commerce, usability, analytics, conversion rate optimization and online marketing @ECOMpedia

Întotdeauna atunci când vrei să optimizezi conversiile pentru un magazin online este bine să faci o analiză a principalelor segmente importante ale business-ului tău. Cum convertesc cei din provincie? Dar cei din București? Cum afectează costul livrării comanda medie a celor din provincie? Poți analiza și segmentele legte de comportamentul de cumpărare specific industriei de fashion - bărbați versus femei, categorii de produse vândute (rochii versus bluze etc. Aceste date le vei găsi întotdeauna în Google Analytics. Sfatul meu este să învățați cum să optimizați magazinul online și să luați decizii de business folosind cifrele din Google Analytics. Sfatul meu este să învățați cum să optimizați magazinul online și să luați decizii de business folosind cifrele din Google Analytics. Pune întrebarea potrivită și îți vei crește afacerea!

În fashion, cea mai mare barieră pentru achiziția online o reprezintă frica să nu se potrivească mărimea sau să nu vină bine în raport cu forma corpului sau culoarea tenului - Eugen Potlog, Founder & Chief Optimizer @ UX Studio

Înainte de a începe orice demers pentru optimizarea ratei de conversie, trebuie să înțelegem audiența și modul în care oamenii gândesc atât în procesul de explorare cât și în procesul de luare a deciziei de cumpărare. Pentru audiența interesată de produse fashion este foarte adevărat când spunem că "imaginea produsului vinde". Pozele produselor trebuie să fie calitative, cu posibilitatea de zoom ca să poți consulta detalii, imagini din diferite unghiuri, etc. Mai trebuie să înțelegem că oamenii vor inspirație și varietate, așa că trebuie să asigurăm mecanisme de navigarea cross-site prin care se pot explora atât variații ale produsului (culori, mărimi, etc.), cât și produse similare și compatibile (în sensul de potrivire ca stil vestimentar, de exemplu). De asemenea, e important să identificăm și să combatem posibilele bariere pe care le-ar putea avea clienții atunci când cumpără online astfel de produse. În fashion, cea mai mare barieră pentru achiziția online o reprezintă frica să nu se potrivească mărimea sau să nu vină bine în raport cu forma corpului sau culoarea tenului (dacă vorbim de îmbrăcăminte). Această bariera poate fi combătută, de exemplu, prin menționarea vizibilă a politicii de retur și a unei legende privind mărimile (ghid de alegere a mărimii potrivite).

Ne gasesti si pe

Share TwitterShare LinkedInShare Google Plus

Aboneaza-te la newsletter!

Interesat de e-commerce?

Aboneaza-te la newsletter pentru a afla ultimele stiri din domeniu.

Creste-ti Afacerea Online

Descarca GRATUIT
MegaGhidul eCommerce

Ramai conectat!
Afla sfaturi si stiri din ecommerce.

Incearca gratuit platforma 14 zile.

Cream un magazin online complet functional intr-un minut.