Cum sa alegi ERP-ul potrivit pentru afacerea ta online - 6 criterii esentiale!
15 martie 2016 in Blog ContentSpeed - Sfaturi si stiri din eCommerceExista in piata numeroase cazuri de integrari nereusite cu ERP. La o scurta cercetare distanta vei gasi o multitudine de cazuri in care companiile au pierdut resurse valoroase de timp sau bani, incercand diverse tipuri de scurtaturi din seria "lasa ca merge si asa".
Este vital pentru afacerea ta sa intelegi importanta alegerii ERP-ului potrivit. In ultimii 13 ani am realizat multiple integrari cu sisteme externe ERP precum: "SAP, Scala/Epicor, TotalSoft Charisma, Microsoft Navision, SeniorERP, WinMentor, Transart, Sfera, Asis, Centrul de Soft (CDMS), Ciel,Smartbill,BOCP si multe altele si am acumulat un know-how relevant despre automatizarea specifica eCommerce B2B si B2C. In baza experientei noastre iti prezentam 6 criterii de selectie a ERP-ului potrivit afacerii tale.
Cum sa alegi ERP-ul potrivit pentru afacerea ta
In primul rand, inaintea oricarei decizii de achizitie trebuie sa ai o viziune de ansamblu a afacerii tale. Iti recomandam sa realizezi o analiza SWOT a magazinului online pentru a identifica exact problemele pe care trebuie sa le rezolvi. Apoi, urmatorul pas este analiza criteriilor de selectie.
Pretul : Achizitia unui ERP este o investitie, iar pretul este greu de ignorat. Totusi, solutii exista, iar important este planul pe termen lung. Cerceteaza piata si realizeaza un bilant al cheltuielilor. Cat te-ar costa in urmatorii 5 ani tot ce presupune un ERP: software, integrare, mentenanta, customizare, training, suport tehnic, hardware, update-uri, etc. Apoi alege solutia care iti asigura eficienta si profitabilitatea afacerii online.
Server si sistem de operare: Ai nevoie de o implementare pe serverul si sistemul de operare in house sau esti deschis la o solutie web-based?
Functionalitati si modul de utilizare: Achizitia unui software nu este o investitie reusita daca acesta nu functioneaza la capacitate maxima, mulandu-se pe nevoile afacerii tale. Este foarte important ca angajatii sa inteleaga exact ce poate face software-ul pentru a-l folosi intr-un mod eficient. Exista cazuri in care companiile cumpara un ERP si nu stiu sa-l foloseasca intr-un mod corespunzator. Eficienta unui ERP este data de modul in care angajatii relationeaza cu acesta. Asa ca trebuie sa te intrebi: este usor de utilizat? exista multe functionalitati de care nu ai nevoie? ERP-ul se muleaza pe domeniul tau de activitate?
Implementare: Ce nivel de implementare, suport tehnic si training este necesar pentru asigurarea functionarii perfecte a ERP-ului? Integrarea unui ERP necesita timp si experienta. Oare furnizorul va fi dedicat in totalitate companiei tale? Are experienta si resursele necesare pentru a integra ERP-ul in functie de nevoile magazinului tau online?
Suport tehnic: Acesta poate veni direct de la furnizor sau de la developer-ul furnizorului. Se poate realiza atat online cat si offline. Este foarte important sa identifici cum este livrat suportul tehnic si daca este de ajutor pentru angajatii tai. O alta intrebare esentiala este daca Suportul tehnic este inclus in pret sau presupune costuri aditionale
Experienta in industrie: Este foarte important sa determini relevanta experientei in industrie a furnizorului. Poate ai nevoie doar de partea contabila a ERP-ului sau poate majoritatea necesitatilor tale sunt unice in domeniu si ai nevoie de un expert in industrie.
Contacteaza-ne! Afla care este cea mai buna solutie ERP pentru business-ul tau online!