Cum sa iti cresti vanzarile cu peste 30% prin recuperarea cosurilor abandonate!
29 iunie 2017 in Blog ContentSpeed - Sfaturi si stiri din eCommerceUn magazin online pierde in medie 69% din vanzari din cosurile abandonate. Studiile arata ca recuperarea a 30% din aceste vanzari poate duce la o crestere cu 64% a profitului. Cum? Cu ajutorul unei campanii prin e-mail pentru cosurile abandonate.
Campaniile de e-mail pentru cosurile abandonate reprezinta o modalitate eficienta de recuperare a vanzarilor pierdute in procesul de plata. Poti realiza o astfel de campanie cu ajutorul unei baze de date cu e-mailurile clientilor tai.
Implementarea unei astfel de campanii prin e-mail include urmatoarele beneficii:
- Obtii perspective si informatii calitative pentru imbunatatirea vanzarilor
- Creezi o experienta mai buna pentru clienti
- Recuperezi vanzarile si veniturile pierdute in cosul de cumparaturi abandonat
O campanie de e-mail pentru cosurile de cumparaturi abandonate poate contribui la combaterea acestor statistici. Dar cum poti creste rata de conversie dupa implementarea unei astfel de campanii?
4 strategii eficiente pentru a recupera cosurile abandonate:
1. Ofera suport clientilor in decursul a nu mai mult de 15 minute.
2. Utilizeaza e-mailuri recurente sau programeaza o serie de e-mailuri.
3. Optimizeaza e-mailurile pentru dispozitivele mobile.
4. Utilizeaza reduceri, oferte si cupoane.
Sa aruncam o privire mai atenta la fiecare dintre aceste patru moduri cu care poti incepe sa transformi cosurile abandonate in noi clienti.
1. Ofera suport clientilor in decursul a nu mai mult de 15 minute.
E-mail-urile care abordeaza subiectul cosurilor abandonate sunt o ocazie perfecta pentru a interactiona cu clientii: de la a crea experiente de neuitat pentru ei, pana la recuperarea vanzarilor pierdute. Tonul si continutul mesajului pot influenta intentia de cumparare a clientului.
Trimiterea unui e-mail personalizat dupa 15 minute de la abandonarea cosului de cumparaturi pentru a afla de ce clientul a abandonat tranzactia, precum si oferirea de ajutor in efectuarea unei achizitii, poate creste rata de conversie. De asemenea, informatiile obtinute pot fi de asemenea utilizate pe viitor cu scopul de a creste gradul de retentie al clientilor.
Primul e-mail trimis catre client vizeaza stabilirea unui contact telefonic cu acesta.
Este indicat sa intrebi despre orice probleme intampinate in procesul de cumparare si despre cum le poti preveni.
Aratati aprecierea si ofera-le asistenta in completarea comenzii
Informeaza clientii despre faptul ca pot relua comanda, cosul lor fiind salvat timp de mai mult de o saptamana
Pentru a obtine rezultate, trimite primul e-mail in 15 minute de la abandonarea cosului de cumparaturi. Sansele de finalizare ale vanzarii sunt de trei ori mai mari decat dupa ce a trecut o ora.
! Asigura-te ca trimiti un e-mail prin care oferi suport de pe un cont monitorizat in timp real. E-mailul trebuie trimis de la o persoana reala cu o fotografie si un nume.
2.Utilizeaza e-mailuri recurente sau programeaza o serie de e-mailuri
Inainte de lansarea unei campanii prin e-mail pentru cosurile abandonate, strategia ta de recuperare a vanzarilor trebuie revizuita din trei puncte de vedere.
Timpul este important pentru realizarea unei vanzari, potrivit unei cercetari efectuate de SaleCycle asupra a 200 de marci globale care trimit e-mailuri legate de cosurile abandonate.
Cercetarea a aratat ca:
- Mesajele trimise in timp de 20 de minute au obtinut, in medie, o rata de conversie de 5,2%.
- E-mailurile trimise in decurs de o ora au atins, in medie, o rata de conversie de 4,5%.
- Mesajele trimise dupa 24 de ore de la abandonarea cosului de cumparaturi au obtinut, in medie, o rata de conversie de 2,6%.
Pentru a obtine rezultatele asteptate, este indicat sa trimiti seria de e-mailuri in urmatoarele intervale de timp:
- Primul e-mail: dupa 15 minute de la abandonarea cosului de cumparaturi
- Al doilea e-mail: la 24 de ore dupa abandonarea cosului de cumparaturi
- Al treilea si ultimul e-mail: Dupa cinci sau sapte zile de la abandonarea cosului de cumparaturi
Spre exemplu, o campanie de remarketing in trei pasi pentru clientii care nu si-au finalizat achizitia poate aborda urmatoarea strategie: Trimiterea a trei e-mailuri in decursul unei saptamani, dupa cum urmeaza:
- Primul e-mail are rolul de a deschide un dialog cu clientul. Trimiterea sa la 20 de minute dupa abandonarea cosului va obtine o rata de deschidere de peste 46% si un CTR de peste 6%.
- Cel de-al doilea e-mail, trimis la 23 de ore dupa ce cosul a fost abandonat, vizeaza accentuarea factorului de incredere pe care clientul il poate avea in afacerea dumneavoastra. Acesta va obtine o rata de deschidere de aproximativ 40% si CTR de 9,79%.
- Al treilea e-mail, trimis la o saptamana dupa abandonarea cosului, are rolul de a informa clientul despre o ultima sansa de a-si finaliza achizitia si a nu isi pierde cosul de cumparaturi. Aceasta va genera o rata de deschidere de peste 27%, iar CTR de peste 10%.
3. Optimizeaza e-mailurile pentru dispozitivele mobile
In ultimii ani comenzile venite de pe dispozitive mobile au capatat o pondere semnificativa din totalul vanzarilor unui magazin online. Pentru un procentaj mare de clienti si vizitatori, dispozitivele mobile reprezinta platforma lor implicita de cumparaturi.
Optimizarea pentru dispozitive mobile a campaniei de e-mail pentru cosuri abandonate are rolul de a creste rata de conversie.
Sa aruncam o privire la cateva tactici simple pentru optimizarea e-mail-urilor pentru dispozitivele mobile:
- Designul unui e-mail atractiv, potrivit pentru toate dispozitivele mobile cu ecrane de diferite dimensiuni.
- Include in e-mail un link de recuperare al cosului, astfel incat clientii sa poata relua comanda de unde au ramas.
- Adauga un ���call to action��� (spre exemplu: ���FINALIZATI COMANDA���) in al doilea si al treilea e-mail. "font-size: 16px;">
4. Utilizeaza reduceri, oferte si cupoane
Potrivit unui studiu realizat de RetailMeNot, 85% dintre consumatori urmaresc reduceri si cupoane atunci cand isi aleg un comerciant. Un alt studiu, realizat de WorldPay, arata ca cea mai frecventa cauza a abandonului cosurilor de cumparaturi este reprezentata de aparitia costurilor neasteptate la finalizarea comenzii (aprox. 59%). Asadar, includerea reducerilor si a cupoanelor in campania de e-mail pentru cosuri abandonate poate creste semnificativ rata de conversie.
Clientii vor cauta intotdeauna reduceri si cupoane.
Cea mai eficienta modalitate de a utiliza cupoanele si de a determina clientii sa-si finalizeze achizitia este de a oferi cupoane in e-mailul despre cosul de cumparaturi abandonat. De exemplu, codul de cupon pentru vanzari de la Nike poate fi gasit doar in cel de-al treilea e-mail ce vizeaza cosul de cumparaturi abandonat, iar acest cod nu poate fi utilizat pana cand e-mailul nu este activat.
!O modalitate creativa de introducere a cupoanelor in e-mailurile din campania de recuperare a cosurilor abandonate este includerea codului de cupon in adresa URL pentru finalizarea comenzii, astfel incat reducerea sa fie aplicata automat la checkout.
In concluzie, gandind o serie de e-mailuri pentru clienti, cu scopul de a recupera cosurile abandonate, poti crea o modalitate simpla pentru a-ti creste vanzarile. Nu uita ca mesajele trimise trebuie sa ofere sprijin, sa utilizeze mijloace atractive de comunicare si sa incurajeze clientii spre implicare.