Blog. Sfaturi si stiri din eCommerce

E-commerce E-mail Marketing: cum sa faci o campanie eficienta?

4 May 2015
Distribuie pe Share Facebook Share Twitter Share Linkedin
E-commerce E-mail Marketing: cum sa faci o campanie eficienta?

E-mail-ul ca si forma de comunicare online, a cunoscut de-a lungul timpului multiple intrebuintari, ajungand in prezent sa fie cea mai eficienta si folosita modalitate de comunicare pe internet. Chiar daca odata cu aparitia retelelor de socializare, comunicarea atat la nivel personal cat si comecial s-a transferat catre acestea si multi specialist s-au grabit sa afirme ca e-mailul moare, lucrurile nu stau asa.
Nu uita ca o adresa de e-mail este pana la urma o identitate in online pe care o folosesti ca sa te autentifici pe retelele de socializare, cand cumperi ceva, postezi un anunt, descarci un tutorial si asa mai departe.
In acest context, marketingul desfasurat prin intermediul acestui canal de comunicare devine de o importanta strategica pentru orice magazine online. Vom discuta in randurile ce urmeaza despre ce trebuie sa faci pentru a derula o campanie de e-mail marketing eficienta care sa-ti aduca trafic si bine-nteles conversiile mult dorite pe site.

  1. Fii atent la filtrele de spam din Google si Yahoo (cele mai utilizate servicii de e-mail) si construieste-ti strategia avand in minte urmatoarele:
  2. Reputatia Domeniului si IP-ului de pe care se trimit e-mail-urile. Furnizorii de servicii de e-mail au in vedere in mod deosebit aceste doua aspecte. De aceea este necesar sa trimiti numai mesaje relevante care sa aiba o rata cat mai mare de deschidere. Daca se trimit prea multe mesaje ce raman nedeschise, furnizorii de e-mail pot bloca pe viitor toate e-mail-urile transmise.

    Fii atent la structura adresei tale de e-mail in calitate de Sender. Google, Yahoo dar si alti furnizori au un algoritm foarte avansat ce analizeaza adresa de e-mail de pe care se demareaza campania. Spre exemplu, pentru 2 adrese de e-mail de genul suport@domeniu.ro si newsletter@domeniu.ro rezultatele vor fi diferite atat in ceea ce priveste analiza facuta de algoritmi cat si in ceea ce priveste perceptia destinatarilor.

    Elimina trigger-ele de SPAM din continutul E-mail-ului. Folosirea frecventa a unor cuvinte precum: Gratis, Bonus , Oferta etc. urmate de multe semne de exclamare sau scrise cu majuscule afecteaza considerabil capacitatea mesajelor de a trece de filtrele de spam.

    Nu trimite continut cu potential inselator. Furnizorii de e-mail blocheaza in general continutul care:  este trimis sub forma unei imagini (pentru a bloca cititoarele automate sa analizeze textul); foloseste diverse caractere pentur a evita filtrele de SPAM precum : G.R.A.T.I.S. sau b-o-n-us etc.; solicita informatii despre utilizator pretinzand ca acesta este castigatorul unui premiu etc.02.

    Asigura-te ca e-mail-ul transmis are un Subject Line care atrage si starneste  interesul pentru a avea o Rata de Deschidere cat mai mare!

    Specialistii de la MailChimp recomanda ca Subiectul unui e-mail sa fie de maxim 50 de caractere. Un studiu efectuat pe 200 de milioane de e-mailuri-uri trimise la nivel international, a scos in evidenta ca e-mail-urile cu Subject Line intre 28-39 de caractere au cea mai mare Rata de Deschidere. Totodata, el trebuie sa fie formulat intr-un mod ultra-precis, sa indemne la actiune (call –to action) si sa confere incredere. O buna practica este si incorporarea brandului sau numelui businessului in Subject Line, intrucat s-a constatat cresterea ratei de deschidere cu 10-30%.

  1. Optimizeaza continutul e-mailului avand in minte urmatoarele recomandari:
  2. Nu uita ca e-mail marketing inseamna mai mult decat un banal Newsletter!Destinatarii unei asemenea campanii sunt constienti ca aceste e-mailuri sunt transmise catre o multime de persoane. Secretul sta in a structura si formula mesajul intr-un mod cat mai personal si apropiat de cititor, care sa creeze pe cat posibil impresia unei comunicari unu la unu si sa:

    Transmita cat mai clar si la obiect oferta prezentata si modul in care poate aduce un beneficiu real cititorilor;
    Foloseasca imagini de inalta calitate si relevante pentru mesajul si continutul text al e-mailului;
    Structureze textul in paragrafe scurte, usor de urmarit, cu bullet-uri;
    Personalizeze continutul cu Numele fiecarui destinatar in parte, Locatia, Compania etc.;
    Foloseasca testimoniale sau marturii din partea fostilor clienti care sa fie credibile si sa impresioneze vizitatorul.

  1. Optimizeaza strategia CALL-TO-ACTION din corpul e-mail-ului.
  2. Atunci cand structurezi informatia si continutul, concentreaza-te pe o singura actiune principala pe care vizitatorii trebuie sa o faca.

    Creeaza un Link sau buton Call –to-Action(CTA) care sa fie proeminent si distinctiv vizual fata de restul designului.

    Foloseste cuvinte si/sau o exprimare care sa dea impresia de urgenta in formularea mesajului CTA: “Cumpara acum”, “Aboneaza-te la Newsletter astazi”. Cercetarile au aratat ce aceasta abordare are un impact important in cresterea conversiilor din E-mail Marketing.

    Aplica strategia “above the fold” in structurarea E-mail-ului. Acest lucru presupune plasarea Butonului/ Mesajului CTA in jumatatea de sus a e-mailului/paginii web intrucat majoritatea destinatarilor nu fac scroll, ci se concentreaza pe partea de inceput a mesajului.

  1. Optimizeaza Campania de e-mail marketing pentru dispozitivele mobile.
  2. Mareste dimensiunea link-urilor si a butoanelor CTA.

    Indiferent ca ai degete groase sau nu, este cu siguranta mai greu sa fii precis utilizand degetul decat cursorul. Conform unui studiu recent efectuat de specialistii de la MIT, dimensiunea medie a aratatorului unui adult se situeaza intre 1.6 – 2 cm ceea ce inseamna 45-57 pixeli pe un dispozitiv mobil. Pentru o experienta optima a utilizatorilor, asigura-te ca link-urile si butoanelor CTA sunt mai inalte si mai late decat acest range.

    Investeste in template-uri responsive pentru e-mail si apeleaza cu incredere la specialisti in e-commerce.Furnizorii de astfel de servicii au know-how-ul necesar , experienta si produsele potrivite pentru sustinerea campaniei tale.

    Redimensioneaza imaginile in asa fel incat sa se incadreze perfect in ecranele dispozitivelor portabile.Acest lucru poate fi facut cu success prin efectuarea unor modificari in editorul HTML al e-mail-ului ce presupune modificarea codului in asa fel incat dimensiunea imaginilor sa fie definita de proportiile ecranului si nu de pixeli.

  1. Segmenteaza inteligent baza de date pentru e-mail marketing.
  2. Baza de date pe care o vei folosi pentru transmiterea e-mailului contine fara doar si poate clienti sau potentiali clienti care se afla in diferite stadii ale ciclului de cumparare.
    Segmentarea lor si dezvoltarea unei strategii de abordare prin e-mail care sa tina cont de particularitatile fiecarei categorii in parte, este indispensabila pentru succesul campaniei tale!

    Uita-te in E-mail analytics si incearca sa observi prezenta unor trenduri:
    Exista un segment specific care descarca/prefera un anumit tip de continut?
    Social_email_marketing_flat

  1. Foloseste butoane /link-uri catre paginile de Social Media si ofera posibilitatea de Share-uire a continului din e-mail.
  2. In felul acesta iti veti mari reach-ul de transmitere al mesajului din e-mail prin Social Media care lucreaza in tandem cu campania de e-mail marketing. Ele nu trebuie sa se substituie una ape cealalta, ci trebuie sa lucreze sinergic pentru atingerea scopului dorit.

  1. Include un Link de Unsubscribe.

    Acesta este un element obligatoriu al oricarei campanii de e-mail marketing.Fara aceasta componenta,credibilitatea iti poate fi grav afectata si poate duce chiar la aparitia unor litigii.Lipsa Link-ului de Unsubscribe contribuie mult la crearea imaginii nedorite de E-mail Spam.



Ne gasesti si pe

Share TwitterShare LinkedInShare Google Plus

Aboneaza-te la newsletter!

Interesat de e-commerce?

Ti-ai deschis magazin pe platforma noastra sau ai deja unul? Aboneaza-te!

Ramai conectat!
Afla sfaturi si stiri din ecommerce.

Resurse

Incearca gratuit platforma 14 zile.

Cream un magazin online complet functional intr-un minut.