Blog. Sfaturi si stiri din eCommerce

Trafic pe site fara conversii? Ce e de facut?

4 May 2015
Distribuie pe Share Facebook Share Twitter Share Linkedin
Trafic pe site fara conversii? Ce e de facut?

Trafic si conversii! Asta isi doreste orice proprietar de magazin online, caci in acesti doi piloni fundamentali sta succesul si profitabilitatea businessului! Pare simplu la prima vedere, insa in realitate, atragerea de clienti pe site si motivarea acestora sa si cumpere, este o activitate complexa, care se intrepatrunde cu o multime de alti parametri (psihologici, sociologici, comportamentali, economici etc.)

Cele mai frustrante situatii sunt insa cele in care te bucuri de trafic dar din pacate vanzarile stagneaza sau nu inregistreaza cresteri semnificative. Chiar daca la prima vedere poate ti se pare logic ca mai mult trafic sa aduca dupa sine si conversii crescute, ei bine nu este asa! De aceea nu trebuie sa stai cu mainile in san, ci sa actionezi cat mai repede cu putinta. Iata in randurile ce urmeaza cateva sfaturi despre cum ai putea sa –ti imbuntatatesti rata conversiilor pe magazinul tau online.

1. Fii atent la HomePage-ul magazinului tau online! De foarte multe ori, primul contact pe care vizitatorii il au cu cu site-ul pe care vinzi, este prin intermediul Homepage-ului. Si cum prima impresie conteaza intotdeauna, este obligatoriu ca aceasta pagina sa atraga si sa confere incredere. Homepage-ul trebuie sa contina logo-ul firmei intr-un mod cat mai vizibil si clar, dar si legaturi (link-uri) catre celelalte pagini/sectiuni din site pentru un acces rapid si o navigare fluida. Ofertele speciale, discount-urile etc. trebuie evidentiate si ele pe prima pagina intr-un mod cat mai atractiv (poze de calitate superiora, mesaje call-to-action dar si ceea ce te diferentiaza de competitie sub forma de USP-uri ). Dincolo de aceste aspecte, asigura-te ca ai inclus legaturi catre paginile de Social Media ( Facebook, Twitter, Instagram etc.) pentru a comunica mai indeaproape cu clientii actuali sau potentiali.

2. Creeaza Landing Pages (Pagini de destinatie) care sa vanda! Landing Page-urile sunt o modalitate excelenta de a-ti atrage clientii pe site indiferent ca acest lucru este facut printr-un banner, o campanie PPC, e-mail marketing sau o cautare pe Google. Iata cateva indicatii valoroase care daca sunt puse in practica te pot ajuta semnificativ in cresterea conversiilor:

  • Formuleaza Titluri Convingatoare care sa cuprinda mesaje call –to-action („inscrie-te, descarca, acceseaza, profita de” ..etc.) ce indeamna la actiune;
  • • Textul trebuie sa fie clar, aerisit si bine organizat, sa se incadreze intr-un singur ecran ( ce e prea mult plictiseste vizitatorul) si de regula ar trebui sa fie insotit de imagini de foarte buna calitate si chiar clip-uri video care sa prezinte produsul „in actiune”.
  • • Ofera testimoniale din partea clientilor si posibilitatea ca acestia sa ofere feedback in urma achizitionarii produselor.
  • • Fa trimitere catre un formular de comanda care sa fie cat mai simplu si scurt si sa ceara un minim de informatii necesare pentru facturare si expedierea comenzii la preturi rezonabile.

3. Design-ul magazinului tau online conteaza foarte mult! Impactul vizual initial pe care desing-ul site-ului sau a unui landing page il poate avea asupra conversiilor este foarte mare. Pe internet sunt o multime de site-uri cu layout-uri asemanatoare, asa ca daca vrei sa atragi atentia si sa faci o impresie buna, creeaza un design memorabil, iesit din tipare. Fii diferit si te vei pozitiona mult mai evident in mintea potentialilor clienti.

4. Vino cu oferte comerciale cat mai atractive si promoveaza-le cum trebuie in online prin SEO si SEM. Pentru a realiza acest lucru este recomandat sa urmaresti in Google Analytics produsele care au vizibilitate in Google si sa construiesti pentru ele oferte comerciale care sa le surclaseze pe cele ale competitorilor. Poti apela cu incredere la o agentie specializata pe aceasta nisa, pentru ca dispune de experienta necesara sa adminstreze eficient si cu rezultate foarte bune bugetele pe care le-ai alocat. In paralel cu acest demers, asigura-te ca click-urile atrase prin SEO si SEM duc catre un continut atent scris si construit , care sa scoata in evidenta intr-un mod cat mai atractiv si inteligent avantajele pe care le pot avea clientii. Nu uita de mesaje si butoane call-to-action, USP-uri, poze de inalta calitate, o strategie de cuvinte si expresii cheie cu volum mare de cautare in online (SEO copywriting) inserate intr-un continut care sa fie RELEVANT pentru ceea ce cauta clientii etc.

5. Foloseste Social Media pentru a comunica mai indeaproape cu fostii, actualii sau viitorii tai clienti. Cercetarile recente au scos in evidenta ca vizitatorii care ajung pe paginile magazinelor online din Social Media, se afla deseori in stadiul de documentare si research legat de achizitionarea unui produs sau serviciu. De aceea continutul livrat pe Facebook, Twitter, Instagram etc. trebuie sa fie si el la randul sau relevant, transparent, concentrat pe beneficiile, nevoile si asteptarile vizitatorilor. Social Media devine pe zi ce trece unu dintre cele mai importante mijloace de informare , si diseminare a informatiilor. Consumatorii iau parte in mod direct la procesul de comunicare, ce se transforma deseori intr-un dilaog cu marca/ brandul respectiv, ofera feedback, distribuie din proprie intiativa mesajele sau informatiile considerate folositoare si relevante si isi exprima liber punctul de vedere. Astfel dincolo de motoarele de cautare, Social Media devine indispensabila in atragerea vizitatorilor si cresterea conversiilor.



Ne gasesti si pe

Share TwitterShare LinkedInShare Google Plus

Aboneaza-te la newsletter!

Interesat de e-commerce?

Ti-ai deschis magazin pe platforma noastra sau ai deja unul? Aboneaza-te!

Ramai conectat!
Afla sfaturi si stiri din ecommerce.

Resurse

Incearca gratuit platforma 14 zile.

Cream un magazin online complet functional intr-un minut.