Extindere internationala
12 iunie 2019 in Blog ContentSpeed - Sfaturi si stiri din eCommerceInternationalizarea afacerii
Cand ai ajuns la un nivel de business la care simti ca nu mai poti evolua, ca in piata locala nu mai exista suficienta cerere singura varianta este extinderea internationala.
Nu este o decizie care poate fi luata cu usurinta si necesita planificare si organizare minutioasa.
Inainte de orice puneti aceste intrebari:
➤ Există cerere pentru produsele noastre în piețele pe care le vizam?
➤ Care sunt top 3 competitori în piețele targetate?
➤ Ce resurse pot aloca acestui proces de internaționalizare (financiare, umane) etc.
➤ Care e cea mai buna strategie de dezvoltare?
Strategie
Exista 3 modalitati prin care te poti extinde international:
1. Deschiderea de birouri locale – prezenta “fizica” intr-o noua piata cu siguranta ajuta, insa este foarte costisitoare si riscanta daca nu ai facut toate cercetarile de piata inainte
2. Prin parteneriate – identificarea unor companii care ofera servicii sau produse complementare. Voi le oferiti produsele voastre, ei le revand, iar voi profitati de infrastructura pe care o detin deja partenerii in piata respectiva. Insa aici trebuie sa-ti faci foarte bine calculele – parteneriatele, de obicei, inseamna ca ei sunt revanzatorii tai, asta presupune ca trebuie sa le oferi o marja substantiala pentru a-I cointeresa.
3. Extindere prin eCommerce – probabil cea mai la indemana optiune. Asupra proprilui magazin online ai mult mai mult control. Costurile sunt mult mai mici, respective si riscul este cu mult diminuat.
Extinderea prin eCommerce
Pentru orice comerciant care vinde produse fizice recomandam mereu sa inceapa extinderea internationala prin eCommerce. Poti testa piata targetata inainte de a incerca sa faci parteneriate sau sa deschizi birouri locale.
Odata ce ai ales piata/pietele unde crezi ca ai putea avea success – ai 2 optiuni:
A. Vanzarea prin Marketplace. Cu siguranta cea mai putin riscanta optiune.
De exemplu, eMAG Marketplace iti ofera posibilitatea sa te extinzi in Ungaria, Bulgaria si Polonia. Iti pun la dispozitie marketplace-ul lor si clientii din tarile respective.
Astfel vei putea testa cererea reala pentru produsele tale in piata respectiva. Investitia va cosnta in traducerea produselor in limba locala si, desigur, comisionul pentru fiecare vanzare. In dependenta de nisa acesta este intre 5% si 32%.
Din nou, trebuie sa-ti pui intrebarea daca marja iti permite acest comision incat sa ramai profitabil.
Minusul ar fi ca nu vei avea partea de branding si nici de recurenta – clientii pusi la dispozitie de catre un marketplace raman ai acestuia. Fara vanzari repetate catre acelasi client este greu sa fii profitabil.
Cu siguranta merita incercat si drept canal alternativ de vanzare. Vezi mai multe detalii despre ce presupune integrarea cu eMAG Marketplace.
B. Propriul Magazin online – astfel vei avea control deplin asupra produselor, imaginii si pozitionarii afacerii tale in piata aleasa.Iar marele avantaj este cladirea propriei baze de date de client pe care ii poti fideliza.
De ce ai nevoie pentru a putea vinde international prin propriul magazine online?
2. Valuta locala
Cu siguranta va trebui sa oferi plata in valuta locala. Euro pentru majoritatea tarilor din UE. Pentru a putea oferita aceasta optiune, vei avea nevoie de un modul Multilanguage cu optiunea de multicurrency.
3. Logistica si livrare
Probabil una dintre cele mai spinoase bariere de intrare intr-o piata internationala.
Poti folosi Posta Romana – insa vei avea un timp de livrare destul de indelungat. Nu prea poti sa fii competitive cu magazinele online locale care vor avea un termen de livrare mult mai scurt. Poti intreba curierul cu care colaborezi deja daca ofera si livrari internationale. Din pacate, curierii nationali nu pot fi foarte competitivi ca si preturi pentru livrarile internationale.
Sau poti sa faci contracte si integrari cu curierii locali – desigur foarte costisitor ca si costuri de implementare.
Apoi mai exista provocarea cu retururile inevitabile. Legislatia este valabila pe tot teritoriul UE – deci esti obligat legal sa accepti returi. Iar daca daca costul de retur va fi mult mai mare decat cel de livrare – cu siguranta iti va scadea rata de conversie in magazine. Cine se va risca sa cumpere de la tine un produs de sa zicem 50 de euro cu livrare de 25 si retur in Romania pe cont propriu (deci mult mai mare).
O varianta mult mai eficienta este folositea unor servicii de tipul celor oferite de Coletaria.ro
- cea mai mare rețea de puncte pick-up și platformă logistică din Europa Centrala și de Est, acum prezentă și în România. În prezent dețin o rețea de peste 2.500 de puncte de pick-up în România, Ungaria, Cehia, Slovacia și Polonia.
Puteți uita de implementarea complicată a zeci de firme de curierat din diferite țări. Sunt deja facute toate. Aveți libertatea de a vă alege firma de curierat sau serviciul care se potrivește cel mai bine afacerii voastre.
Beneficiile Coletăria.ro:
√ Puncte pick-up la preturi fara concurenta
√ Preturi mici home delivery in toata Europa + Ucraina
√ 1 sistem
√ 1 Api
√ 1 Awb
√ 1 factura
√ Adresa de retur in toate tarile in care livram
√ Suport și tracking atât în limba expeditorului cât și în limba destinatarului.
Peste 20.000 de selleri si magazine online deja integrate. Peste 20 milioane de colete livrate.
Promotie pentru toti clientii ContentSpeed:
✔ Pentru livrarea la punctele pick-up din România, prima lună GRATUIT!
✔ Pentru Home Delivery: Romania, Bulgaria, Ungaria, Slovacia, Cehia, Polonia, Austria, Germania, Elveția, Lichtenstein, Olanda, Belgia, Croația, Slovenia, Franța, Italia, Spania, Portugalia și Ucraina prima lună -20% discount.