Fa-ti vara sanie! - 6 pasi pentru construirea unui magazin online de succes
25 iulie 2017 in Blog ContentSpeed - Sfaturi si stiri din eCommerceDe ce e vara sezonul ideal pentru a-ti deschide magazin online?
ContentSpeed iti arata ce trebuie sa faci pentru a-ti transforma business-ul pe timpul verii intr-o reteta de succes pentru sezonul de varf al vanzarilor de toamna.
Pentru campaniile speciale de Back to School, Lansari de colectii noi Toamna-Iarna, Black Friday, Mos Nicolae si Craciun trebuie sa te pregatesti cu minim 2-3 luni inainte.
De la servicii de inchiriere de rochii de ocazie pana la produse handmade, electronice, accesorii sau imbracaminte, cosmetice organice cu miros de lavanda, ulei de masline si produse bio - iata o multitudine de idei de afaceri cu care poti debuta ca antreprenor in mediul online. Fara indoiala, numeroase nise de vanzare pot fi exploatate pe timpul verii, dar indiferent de calitatea produselor si de originalitatea ideii, modul in care este construit magazinul online contribuie enorm la volumul de vanzari.
Asadar, care sunt cei 6 pasi pe care trebuie sa ii parcurgi pe timp de vara, la deschiderea magazinului online, pentru a-ti asigura un debut favorabil in mediul online?
Ocupa-te din timp de partea tehnica a site-ului.
De la alegerea unui sistem de plata, integrarea cu platforme de gestiune, achizitionarea unui domeniu si a unui host, detaliile tehnice pot reprezenta o adevarata bataie de cap. De aceea, daca vrei sa treci repede peste acesti pasi, poti apela la echipa ContentSpeed pentru a se ocupa in intregime de aceste sarcini tehnice. Astfel, focusul tau va ramane asupra produselor pe care vrei sa le comercializezi si a business-ului propriu-zis.
Construieste cu atentie un catalog documentat de produse.
Fara indoiala, una dintre sarcinile principale care ii revin unui antreprenor este de a-si scoate in evidenta produsul. Atunci cand pui in vanzare o gama de produse specifice, ele trebuie sa fie concentrate intr-un catalog intuitiv si usor de parcurs. De asemenea, este indicat sa atribui produselor cat mai multe caracteristici (pret, culoare, marime etc) si sa le incadrezi in diverse categorii, cu scopul final de a face intregul proces de cumparare sa fie cat mai eficient si mai simplu.
Ai grija ca magazinul online sa fie indexat de catre Google. Foloseste diverse instrumente pentru a-i creste vizibilitatea!
Optimizarea magazinului online pentru motoarele de cautare este de o importanta majora, deoarece contribuie enorm la cresterea vizibilitatii. Cu cat site-ul raspunde mai bine la cautari, cu atat vei avea mai multi vizitatori, iar probabilitatea de a vinde este mai mare. Astfel, trebuie adaugate cuvinte cheie si descrieri detaliate in sursa paginilor web, pe baza carora vrei ca site-ul tau sa fie regasit in cautarile clientilor.
De asemenea, tot pentru a creste vizibilitatea, poti concepe strategii de continut, concursuri cu premii sau alte activitati prin care sa cresti expunerea paginii tale.
Nu uita ca numarul magazinelor online este in crestere. Asadar, daca nu esti un brand puternic, este indicat sa ai un punct de diferentiere, o nisa pe care sa te axezi si pe care sa o pui in valoare.
Fa-ti timp pentru a testa reactia vizitatorilor si optimizeaza acolo unde e nevoie.
Un alt fapt pe care sa il ai in vedere este ca magazinul tau online nu va fi 100% gata la momentul lansarii. Perioada imediat post-lansare este una de testare si optimizare intensiva. Cerintele comertului electronic sunt in continua schimbare, iar daca testezi si imbunatatesti in permanenta, cu siguranta vei avea un avantaj in fata competitorilor tai.
Dar nu trebuie sa-ti faci griji! Echipa ContentSpeed va fi mereu alaturi de tine pentru raspunsuri, sfaturi pertinente si, cel mai important, noi module si functionalitati care sa garanteze ca magazinul tau online e mereu la curent cu cele mai recente recomandari Google, trenduri sau schimbari legislative.
Negociaza din timp cu furnizorii si optimizeaza-ti stocurile.
La baza stocului tau de produse sta o relatie bine consolidata cu furnizorii de marfa. Este indicat ca negocierea cu ei sa fie abordata dintr-o perspectiva Win-Win, in care ambele parti beneficiaza de pe urma intelegerii. Asadar, este indicat sa le expui furnizorilor tai o analiza a pietei, sa le prezinti planul de afaceri pe urm��torii 2-3 ani de si sa le arati cum puteti construi impreuna o relatie reciproc avantajoasa pe termen lung.
Pregateste-ti un buget si stabileste niste proceduri eficiente, astfel incat stocurile tale sa fie complete si pregatite din timp. Nu in ultimul rand, si negocierea cu furnizorul de curierat este un punct pe care trebuie sa il abordezi.
Acumuleaza experienta in eCommerce.
Pe masura ce business-ul tau online se dezvolta, vei observa cu siguranta anumite tendinte, vei identifica probleme si vei valorifica oportunitati, astfel incat magazinul tau sa functioneze la potentialul maxim. Este recomandat ca, odata cu dezvoltarea magazinului, sa apelezi la instrumente mai avansate de marketing, sa gasesti noi mijloace de a atrage clientii si sa adaugi site-ului noi functionalitati. Astfel, vei putea construi un magazin online de succes, care sa reflecte un business sustenabil si eficient.
In concluzie, scopul final al unui antreprenor debutant nu este doar acela de a lansa un magazin online functional, ci mai degraba un magazin online optimizat, gata pentru a vinde intr-un sezon de amploare. Cu toate acestea, daca incepi pregatirile din timp, poti parcurge toti pasii necesari astfel incat sa profiti de debutul toamnei, atunci cand vanzarile online isi ating maximul. Mai mult decat atat, daca alegi ContentSpeed drept platforma pentru magazinul tau online, ai avantajul de a te concentra strict asupra promovarii business-ului, iar noi iti suntem alaturi la fiecare pas, asigurandu-te de buna functionare a site-ului tau!