Blog. Sfaturi si stiri din eCommerce

Pentru ca imaginea vinde !

10 June 2015
Distribuie pe Share Facebook Share Twitter Share Linkedin
Pentru ca imaginea vinde !


Este vorba desigur despre imaginea site-ului pe care se bazeaza business-ul tau online. Ea poate face diferenta dintre succesul si esecul afacerii intrucat influenteaza in mod direct modul in care brandul este perceput tinand cont de estetica, arhitectura si experienta utilizatorilor pe site.

Prima impresie conteaza.

In online, vizualul influenteaza foarte mult formarea unei impresii despre cat de serioasa, cool sau inovativa poate fi afacerea ta si cat de mult te diferentiaza de competitori pe piata. Acest lucru va avea in primul rand consecinte asupra traficului inregistrat pe site si ulterior asupra conversiilor mult dorite. Un design placut care incanta privirea, sustinut de un continut de calitate retine mai mult timp vizitatorii pe site!

Principalele elemente care capteaza initial atentia ar fi:

1. O imagine principala sau o ilustratie, mai ales daca sunt marite sau supradimensionate;

2. Elementele vizuale ale brandului – logo, culori specifice etc.

3. Meniul principal prin intermediul caruia iti poti face o idee despre continutul din site;

4. Un slogan sau text scris cu font mare si atractiv;

5. Footer-ul website-ului si sectiunea de Contact;

Spune-le utilizatorilor ce este important, mai intai.

Un design bun de website are intotdeauna in vedere o ierarhizare a informatiei furnizate in asa fel incat vizitatorii sa poate avea acces rapid si cu usurinta la cele mai importante informatii/produse/servicii. Timpul de interactiune pe site este de regula foarte limitat si trebuie sa profiti de acesta pentru a capta atentia si a-i determina pe vizitatori sa faca ceea ce iti doresti (foloseste butoane call-to-action cu un design deosebit).

Respecta regulile de branding.

Website-ul sau magazinul tau online sunt practic extensiile virtuale ale brandului pe care l-ai construit sau vrei sa-l construiesti de-a lungul timpului. Ele trebuie sa respecte politica de brand a firmei in special prin vizual (culori specifice, logo) adica o identitate care spune totul despre cine esti, ce produse si servicii comercializezi. Folosindu-te de imagini si text dar si de o structura ingenioasa a layout-ului poti spune o poveste cu impact puternic asupra publicului si ii poti determina sa revina periodic pe site.

Cum ramane cu dispozitivele portabile?

Dezvoltarea rapida a smartphone-urilor, tabletelor si altor dispozitive portabile prevazute cu un browser si posibilitate de conexiune la internet, au atras dupa sine necesitatea adaptarii design-ului si layout-ului unui site la dimensiunile ecranelor pe care sunt afisate. O astfel de particularitate poarta denumirea de design responsive si este un must have pentru orice site – afla mai multe detalii aici Design responsive)




10 elemente ale unui design de website reusit.

Indiferent ca te pregatesti de lansarea unui nou website sau doresti sa dai o imagine noua celui vechi, trebuie sa ai in vedere urmatoarele 10 aspecte pentru a fi sigur ca vei avea succes:

1. Transpune specificul brandului si in online respectand identitatea vizuala (logo, culori specifice etc.);

2. Foloseste un font simplu si usor de citit pentru continutul text

3. Paleta de culori trebuie sa fie consistenta si prezenta in toate sectiunile din site;

4. Structura trebuie sa fie intuitiva si fluida, sa poata oferi o navigare usoara;

5. Mesajele call-to-action sa fie distinctive si plasate inteligent in asa fel incat conversiile sa creasca;

6. Foloseste imagini puternice care sa sustina informatia din text si produsele si serviciile comercializate. Cateva resurse online utile in acest sens ar fi: unsplash.com, gratisography.com, freepik.com, lifeofpix.com, startupstockphotos.com, etc.

7. Utilizeaza bannere imbogatite cu USP-uri si sloganuri adresate publicului tinta;

8. Concepe o poveste care sa ii implice pe vizitatori sau sa le creeze o emotie placuta pe care sa o asocieze cu site-ul tau. Poti face asta prin texte bine scrise, animatii sau grafica cu impact vizual puternic;

9. Utilizeaza tehnici si interfete de design moderne (parallax scrolling, design flat etc.)

10. Adopta design-ul responsive.




In concluzie, nu neglija un aspect atat de important cum este design-ul magazinului tau online sau al site-ului de prezentare. Lasa-ti creativitatea sa zboare sau apeleaza la specialisti cu experienta in domeniu pentru a construi imaginea cea mai potrivita a business-ului tau online.


Ne gasesti si pe

Share TwitterShare LinkedInShare Google Plus

Aboneaza-te la newsletter!

Interesat de e-commerce?

Ti-ai deschis magazin pe platforma noastra sau ai deja unul? Aboneaza-te!

Ramai conectat!
Afla sfaturi si stiri din ecommerce.

Resurse

Incearca gratuit platforma 14 zile.

Cream un magazin online complet functional intr-un minut.