Schimbari dramatice in comertul B2B. Esti pregatit?
12 iunie 2019 in Blog ContentSpeed - Sfaturi si stiri din eCommerceRealitatile unui flux de vanzari B2B mai rapid si mai agil Nu mai este o noutate pentru nimeni ca astazi consumatorul nu doreste, ci mai degraba, cere ca produsele comandate sa fie livrate in doua zile. Acest comportament stabileste un precedent pentru producatori si distribuitori, implicit pentru B2B. Doar pentru ca afacerea dumneavoastra are produse care sunt vandabile nu inseamna ca nu exista o alta afacere care vinde aceleasi produse oferind cumparatorului o experienta placuta din confortul casei sale. Contractorii, cumparatorii persoane juridice si profesionistii sunt obisnuiti sa interactioneze cu comerciantii cu amanuntul mari si cu e-tailers in afara locurilor de munca, iar e-Commerce-ul, în special, a schimbat modul de cumparare, canalul de vanzari B2B venind rapid din urma. Au trecut de mult timp zilele in care cumparatorii trebuiau sa cerceteaze produsele si nevoile afacerii prin intermediul cataloagelor tiparite pe hartie. Procesul de cumparare este facilitat prin comparatii online ale produselor, recenzii ale utilizatorilor și caracteristici de produs sugerate. Dacă aceste informații nu pot fi accesate rapid, un potențial client va opta sa cumpere dintr-un alt magazin in care aceste informatii sunt usor accesibile. Atunci cand un client cumpara online, nu intentioneaza sa petreaca ore intregi de cercetare, doreste sa faca achizitia si sa ii fie expediata marfa cat mai repede posibil pentru a-si pune in miscare propria afacere. In calitate de furnizor, distribuitor sau producator, daca nu sunteți online, si nu investiți acum in experienta dumneavoastra B2B e-Commerce veti ramane in urma competitiei. Partenerii dvs de afaceri asteapta o experienta B2C atunci cand achizitioneaza produse de pe un portal de distributie B2B. V-ati saturat să auziti acest lucru la fiecare conferinta la care ați participat? Din nefericire sau fericire, este o fraza in care exista un pic de adevar. Clientii dvs. se asteapta nu numai sa faca cumparaturi online, ci si ca magazinul online B2B de pe care comanda sa fie usor de utilizat, iar check out-ul sa fie cat mai “user friendly” pentru o experienta cat mai placuta. Sigur, clienții dvs. nu pot comanda sute de kilograme de caramizi si sa se astepte sa fie livrate in termen de 24 de ore, dar se asteapta ca etapele care au condus la achiziționarea lor să fie simplificate la apasarea unui buton. Modalitatea de plata de la Amazon sau eMAG de plata cu 1 singur click (1 click Buy) a setat standardul și comerciantii B2B au trebuit sa actioneze repede pentru a calca pe urmele lor. Astfel au aparut tot mai multe platforme e-commerce care includ aceasta modalitate de plata de tip 1 singur click, precum ContentSpeed care integreaza serviciul One Click Buy. Serviciul One Click Buy accepta plasarea unei comenzi fara ca utilizatorul sa mai parcurga toti pasii clasici pentru finalizarea unei comenzi, contribuind astfel la imbunatatirea ratei de conversie cu pana la 40%. Avantajele instalarii unui astfel de modul pe o platforma B2B sunt: ➤ Rapiditatea in plasarea unei comenzi ➤ Fidelizarea clientilor recurenti ➤ Imbunatatirea experientei de cumparare pe site-ul dvs. ➤ Scaderea ratei de abandon a cosului de cumparaturi Cum functioneaza acest serviciu pe platforma ContentSpeed. Utilizatorii autentificati care au deja salvata adresa de livrare vor vedea afisat pe fiecare pagina butonul Cumpara instant. Prin apasarea acestui buton se va deschide o fereastra de tip pop-up care va afisa datele de livrare si sumarul cosului de cumparaturi pana in acel moment, urmand ca dupa confirmare, comanda sa fie plasata instant fara a mai fi nevoie de alte actiuni ale utilizatorului. Conform unui studiu Benchmark din anul 2015 al grupului Aberdeen, costul de procesare a unei comenzi printate pe hartie este de 31 USD în comparație cu o plată electronică de doar 9 USD pe tranzactie. Chiar daca clientii achizitioneaza marfa online si plata se face la termen in functie de conditiile comerciale prestabilite in contract, furnizorii au in continuare in CRM sau in ERP numarul de fax sau de telefon al clientului. Intrucat producătorii si distribuitorii continua sa investeasca in comertul electronic B2B, procesele pe hartie vor fi înlocuite cu alternative mai ieftine si mai eficiente de procesare a platilor digitale, inclusiv cele pentru gestionarea conturilor de credit - o practica standard in cadrul B2B eCommerce. Cand clientii se asteapta la o experienta de cumparare mai rapida, cat timp va puteti permite sa pastrati procesele bazate pe hartie mostenite din era predigitala? Mergem inainte Daca aceasta este prima data cand va ganditi sa aduceti afacerea dvs. online, exista o serie de platforme de e-commerce care raspund mai mult nevoilor B2B. Solutii precum ContentSpeed simplifica procesul de gestionare a creditelor B2B și adauga valoare, mareste portofoliul de clienti si reduc timpul de cumparare pentru clientul dvs.
B2B eCommerce
Asteptarile revanzatorilor si achizitorilor
Tigrul de hartie