Blog. Sfaturi si stiri din eCommerce

Vanzari record in extrasezon

5 June 2019
Distribuie pe Share Facebook Share Twitter Share Linkedin
Vanzari record in extrasezon

Majoritatea magazinelor online se incadreza in acelasi tip de sezonalitate: toamna si iarna vanzari crescute pentru ca exista nenumarate ocazii Back 2 School, Halloween, Black Friday, Mos Nicolae, Craciun si Revelion.
Vara vanzarile tind sa scada, uneori dramatic. Ce poti faci pentru a genera mai multe vanzari si in extra sezon?

*Nu citi daca vinzi skiuri, sanii sau masini de deszapezit.

Investitia in promovare 

Cea mai mare greseala pe care o poti face este sa opresti investitia in marketing online. Multi posesori de magazine online merg pe principiul "Daca tot scad vanzarile, mai bine sa inchid campaniile". Asta e calea garantata de a reduce vanzarile. Intr-adevar, bugetele pot fi reduse sau realocate. De exemplu, poti redirectiona sumele din Facebook Ads in Google Ads. In Google vizitatorul chiar cauta un produs, deci putem presupune ca si-l doreste. Daca campaniile sunt bine optimizate, licitand pe cuvinte cheie cat mai exacte - poti aloca buget maxim. In plus, daca tot mai multe magazine renunta la promovare, vei avea tu parte de mai multa atentie.

Content is King  

Daca tot am mentionat cautarile din Google, nu ar fi minunat sa fii indexat SEO cat mai bine? Platforma ContentSpeed iti asigura partea de SEO on page - asta inseamna ca dpdv tehnic magazinul tau online are toate sansele sa fie indexat cat mai bine. Insa depinde enorm de ce continut ai in el. Sunt foarte importante descrierile produselor, pe acestea nu le poti schimba incontinuu, insa poti scrie articole. Foloseste optiunea de BLOG integrat in site, scrie articole relevante pentru publicul tau. Adauga direct in articol produsele despre care povestesti.

In plus, articolul poate fi promovat pe Facebook catre comunitatea ta si nu doar. Oamenii au mai mult timp disponibil, vor accepta mult mai usor sa citeasca un articol decat sa adauge direct in cos un produs. Deci Dublu efect: optimizare SEO si Content Marketing.  

Clientii actuali - cheia succesului 

Evident, investitia in marketing online implica un Cost de Achizitie Client. Dar tu ai deja (sper) multi clientii. Comunica cu ei. Costul unui vanzari catre un client existent este mult mai mic si are si mult mai multe sanse de succes. Email-ul este una din cele mai bune metode pentru conversii usoare. Ai grija sa le trimiti promotii cu produsele de care aceastia ar putea fi interesati sau s-au aratat interesati in trecut.
Poti folosi Generatorul de Newslettere din platforma pentru crearea emailurilor de promotie. Iar trimiterea o poti face prin unul din partenerii nostri: Newsman, MailChimp sau, mai nou, White Image.

SMS-urile catre baza de date de clienti existenti sunt o metoda foarte eleganta si personala de trimitere a ofertelor. Foloseste integrarea cu Send SMS.

Mai putine comenzi cu valoare mai mare 

Daca vara ai parte de mai putini musterii, incearca sa mentii nivelul veniturilor prin cresterea Valorii Medii a Cosului de Cumparaturi. Vanzarile incrucisate si produsele asociate sunt o strategie buna. Cross-Sell, Upsell si Product Bundles. Pregatirea unor Pachete de produse cu un mic discount ajuta mult la cresterea valorii medii a cosului de cumparaturi.

Acestea sunt functionalitati standard in platforma ContentSpeed - trebuie doar sa le folosesti la maxima capacitate.

Nu rata nicio comanda 

Daca un vizitator a ajuns sa adauge produse in cosul de cumparaturi, dar nu a finalizat inca comanda - fa totul posibil pentru a-l convinge. Pentru a reduce rata cosurilor abandonate le poti trimite un mail cu discount in cazul in care se reia comanda.

Foloseste Modulul pentru Cosuri Abandonate.

Livrare si Retur Gratuite

Stiu ca pare contra-intuitiv. "Cum sa ofer livrare si retur gratuit daca mie tocmai imi scad vanzarile?!". Studiile arata ca, oferindu-le transport gratuit, oamenii tind sa cumpere mai multe produse. Poti folosi un prag spre exemplu 150 de lei, iar daca suma adaugata in cos atinge acest prag, livrarea devine gratuita. 60% dintre consumatori prefera sa cumpere mai multe produse pentru a primi transportul gratuit. Foloseste serviciile unui curier serios. 

Iar oferirea si returului gratuit creste substantial Rata de Conversie. Pentru un flux operational eficient iti recomandam Modulul Retururi.

Plateste cum vrei doar sa cumperi de la mine

Intr-adevar, si shoperii online sunt preocupati de plaja, mare, soare, banii s-au dus pe concedii. Daca intampina orice fel de impediment in procesul de finalizare a comenzii il vei pierde de client. Asigura-te ca are la indemana toate instrumentele de plata posibile. Clasicile Ramburs si OP. Plata online cu cardul e in crestere ca si optiune. Alege un procesator de plati.

Daca produsele tale au o valoare mai mare (dar nu numai), ideal ar fi sa oferi si o optiune de creditare. Card Avantaj, Star BT si alte carduri de credit sunt disponibile direct prin procesatorii de plati. Insa, pentru clientii care nu au un card de rate, recomandam sa integrezi TBI Credit Online.

Tichetele de Vacanta sau cardurile cadou incep sa devina un beneficiu raspandit in randul companiilor mai mari. Cei care le primesc vor cauta comerciantii la care le pot schimba in produsul perfect. Fii unul dintre ei! Adauga ca modalitate de plata integrarea cu partenerul nostru Card Cadou

Da, e deschis 

Si tu si clientii tai e posibil sa fiti pe plaja, insa asta nu inseamna ca magazinul online s-a inchis. Sigur nu vor vrea sa-ti scrie mailuri, la telefon s-ar putea sa nu va auziti prea bine... insa Facebook Messenger si Whats App are oricine. Clientii tai vor aprecia deschiderea.

Modul de administrare e si el optimizat pentru mobil, deci vei putea vedea, modifica si confirma comenzile de oriunde te-ai afla. Daca nu a ramas nimeni la birou care se poate ocupa de livrari, poti modifica termenul de livrare promis.

Vrei sa vindem mai mult impreuna? 

O metoda de crestere foarte eficienta in orice sezon este crearea de parteneriate. Identifica ceilalti jucatori care se adreseaza aceluiasi public tinta, insa ofera produse complementare, nu similare. De exemplu: tu vinzi jucarii pentru copii, altcineva vinde haine de copii. Sau tu vinzi accesorii pentru telefoane mobile si un alt magazin online vinde doar telefoane. Fara jena scrie-le un mail in care sa le propui o campanie co-branded sau de cross-promotion. De la ceva foarte simplu ca adaugarea unui cod de reducere pentru clientii partenerului pana la o campanie de promovare impreuna. Atat timp cat este win-win nu ar avea de ce sa te refuze.  

Tu ai clientii, eu vin cu produsele 

Daca nu ai facut-o pana acum, ar trebui sa iei in considerare foarte serios listarea produselor tale intr-un Marketplace. Daca ai stoc si marja de profit poti sa incerci sa vinzi prin eMAG Marketplace sau CEL Marketplace. Vei plati doar comision la vanzare. Nu neglija acest canal de vanzare pana nu-l testezi. 

Pana la 15 iunie ai discount de 25% la integrarea magazinui tau online cu oricare dintre cele doua Marketplace-uri. 

Daca trebuie, atunci cu placere  

Nu e scapare! Vara, in special in luna august e perioada reducerilor si chiar lichidarilor de stocuri. O reducere substantiala nu are cum sa lase rece pe nimeni. Daca vrei sa furi startul, poti incepe cu campanii mai scurte inca din iunie. Concentreaza-te pe un produs Best Seller sau "locomotiva"; promoveaza-l pe acesta pentru a atrage vizitatori. Poti folosi si strategia de Urgency adaugand un cronometru la oferta prin Modulul Produsul Zilei.

Daca vrei sa o faci cu stil si ai in plan o campanie care va beneficia de promovare majora, recomandam sa optezi pentru crearea unui Landing Page special. Am pregatit 2 pachete de servicii speciale care contin nou lansatul Modul Landing Page Builder, dar si creatia vizuala de catre un designer. Acum la un pret special Pachetele STARTER si PREMIUM.

Este evident ca o campanie speciala de reduceri nu este tocmai "prietena" cu profitul. Insa, este o oportunitate extraordinara de a dobandi noi clienti care altfel poate nu ar fi auzit despre magazinul tau online. Vitala ar fi o strategie de fidelizare ca noul tau client sa devina unul recurent. La urmatoarea comanda tu deja nu mai trebuie sa investesti in campanii PPC sau sa oferi reduceri majore. Prin urmare, chiar daca achizitia unui nou client poate fi foarte costisitoare, Life Time Value of a Customer e KPI-ui care trebuie avut in vedere si crescut.

Ca si strategie le poti oferi Vouchere sau Cupoane pentru urmatoarea comanda. Le poti cere un review - clientii cu recenzii pozitive sunt mult mai probabil sa devina clienti fideli. In plus, recenziile te ajuta sa convingi noi clienti. Foloseste modulul Review Booster pentru a automatiza procesul de colectare a testimonialelor. Poti chiar sa folosesti un Sondaj NPS - Net Promoter Score.

Fii darnic! O strategie extraordinara este sa oferi clientului o mica atentie in colet. Poate fi un biletel de multumire scris de mana sau chiar un cadou pe care chiar el sa si-l aleaga. Foloseste modulul de Produse Cadou. Un client care primeste un bonus din partea ta e mult mai probabil sa completeze si cererea de recenzie si chiar sa scrie despre tine in social media.

Ofera o experienta de shopping memorabila si vei transforma un cautator de oferte intr-un client fidel. Odata fidelizat il poti introduce intr-un grup de clienti preferentiali care au un mic discount fata de pretul de lista. Iti garantez ca atunci cand vor cauta un produs dintre cele oferite de tine - vor veni sa verifice mai intai magazinul tau online pentru a putea beneficia de reducerea de client fidel. Si, uite asa devii profitabil si te poti diferentia fata de concurenta fara mari eforturi financiare.

In concluzie

Poti transforma extra-sezonul intr-o perioada de super vanzari. Incearca sa aplici cat mai multe idei din lista. 

Daca ai nevoie de mai multe detalii - apeleaza cu incredere la echipa noastra de specialisti

Daca nu folosesti inca Platforma ContentSpeed vezi Oferta Lunii, ai mii de motive sa ne alegi!

Ne gasesti si pe

Share TwitterShare LinkedIn

Aboneaza-te la newsletter!

Interesat de e-commerce?

Aboneaza-te la newsletter pentru a afla ultimele stiri din domeniu.

Creste-ti Afacerea Online

Descarca GRATUIT
MegaGhidul eCommerce

Ramai conectat!
Afla sfaturi si stiri din ecommerce.

Resurse

Incearca gratuit platforma 14 zile.

Cream un magazin online complet functional intr-un minut.