Blog. Sfaturi si stiri din eCommerce

Vreau un business online! De unde incep ?

10 June 2015
Distribuie pe Share Facebook Share Twitter Share Linkedin
Vreau un business online! De unde incep ?

Cochetezi deja de ceva timp cu ideea de a incepe o afacere in mediul online si inevitabil te afli in fata unui univers de posibilitati si alegeri pe care trebuie sa le faci. Cu siguranta ca iti pui tot felul de intrebari: Vor avea intr-adevar succes produsele pe care vreau sa le comercializez? Fac ceea ce trebuie in demararea acestui business? sau In sase luni de zile magazinul meu va fi functional si profitabil?

Chiar daca nu exista o cale sigura care sa garanteze succesul unui magazin online, cu un plan bine gandit, alegerile potrivite si o strategie de promovare eficienta iti cresti considerabil sansele de reusita. Cateva intrebari si raspunsuri despre cum ai putea sa procedezi vei gasi in randurile ce urmeaza.


Ce fel de produse vrei sa vinzi?

Este vorba despre bunuri fizice, bunuri digitale sau servicii?

Bunurile digitale pot insemna muzica, ebook-uri, filme imagini sau produse software care ofera o mai mare eficienta in materie de costuri dar care sunt expuse la un risc important-pirateria.


Cui vrei sa vinzi si cum sa te faci cunoscut in randul publicului tinta?

Pe internet sunt o multime de afaceri online unele dintre ele destul de asemanatoare in ceea ce priveste serviciile/produsele comercializate. Astfel ai de-a face cu competitori care se adreseaza aceluiasi public tinta pe care vrei si tu sa-l abordezi. De aceea este nevoie sa te diferentiezi de ei sau daca ai noroc si esti suficient de inventiv, poti descoperi o nisa sau un segment de piata mai putin exploatat si sa vii in intampinarea acestora cu solutiile/produsele adecvate.

Identificand o piata careia sa i te adresezi, vei sti cum sa-ti construiesti afacerea in asa fel incat sa te bucuri de trafic pe site si in cele din urma de conversiile mult dorite. Poti face acest lucru in diverse moduri, cateva sugestii sunt prezentate mai jos.

1. Ghideaza-te dupa popularitatea produselor comercializate in cele mai mari magazine online - ex. amazon.com. In acest mod vei fi la curent cu ceea ce se vinde deja si are succes pe piata. Vezi care sunt cei mai populari vanzatori si ce produse comercializeaza acestia, numarul de competitori, review-uri pozitive sau negative despre anumite produse etc.

2. Foloseste Google Trends si Topsy - cu ajutorul lor vei putea capata o imagine de ansamblu asupra unei categorii de produse sau industrii (crestere/descrestere in popularitate, impactul pe retele de socializare, opinii pozitive sau negative despre un serviciu/produs etc.)

3. Foloseste Facebook Ad Tool - cu care poti estima marimea pietei nisa pe care doresti sa te axezi intr-un mod foarte specific

4. Creeaza Landing Pages - cu ajutorul carora iti poti testa potentialul si succesul pe piata careia vrei sa te adresezei. Pornind din Facebook, dincolo de a-i determina pe utilizatori sa-ti placa pagina, ii poti trimite pe un landing page care sa contina informatii specifice despre ce vrei sa vinzi si business-ul tau. Ii poti invita sa-si lase adresa de e-mail pentru a fi notificati atunci cand se lanseaza magazinul sau un produs anume, putand astfel sa vezi raspunsul si engagementul publicului online.

5. Foloseste toate canelele de comunicare specifice pentru a te face cunoscut, adica o strategie de promovare omni channel. In online prin AdWords, SEO, Social Media etc., iar offline prin reclame tiparite, brosuri, flyere, anunturi la radio etc.


Cum vrei sa achizitionezi produsele si sa constitui stocul de marfa?

Exista patru metode principale pe care le poti utiliza in acest sens:

  • Gaseste un producator care sa confectioneze bunurile dorite pentru tine. Acesta poate fi din tara sau din strainatate, in special din zonele unde costurile de fabricare si mana de lucru sunt ieftine.
  • Cumpara en-gros de la furnizori. Aceasta cale este mai sigura si destul de simpla. Achizitionezi produsul finit ce poate apartine unui brand cu notorietate deja formata, preturi avantajose si discount-uri in functie de volumul comenzilor etc.
  • Dropshipping. Adica vinzi produse pe care nu le detii propriu-zis. Comenzile primite vor fi redirectionate catre frunizor/partnerul dropship care livreaza bunul catre client in numele companiei tale.
  • Le faci singur. Indiferent ca ai o pasiune sau un hobby, poti pune in aplicare foarte bine intr-un business creativitatea si resursele pe care le detii confectionand diverese obiecte manual (bijuterii, obiecte decorative, articole vestimentare etc.) sau prin propriile mijloace de procesare si productie (produse eco din propria ferma etc.)

Cum vrei sa concurezi si sa te diferentiezi pe piata?

  • Prin pret? Poate fi o alegere indicata la inceput pentru stimularea vanzarilor insa pe termen lung nu este o strategie viabila pentru retailerii mici deoarece marii competitori au de regula margini de profitabilitate foarte bune ce le permit oricand sa scada pretul mai mult decat tine.
  • Prin calitate? Este o modalitate excelenta de a depasi competitia, care presupune sa ai produse superioare si servicii adiacente ireprosabile.
  • Valoare adaugata? Te poti diferentia foarte usor pe piata atunci cand oferi valoare adaugata clientilor prin tot felul de mijloace cum ar fi : descrieri de produs foarte bine documentate si reale, ghiduri de instalare bine construite si usor de inteles, continut educativ cu privire la produsele si serviciile comercializate (articole pe blog, tutoriale video etc.)
  • Servicii prompte? Asistenta clientilor si modul de solutionare a diverselor probleme face in mod clar diferenta intre un business profesionist, cu notorietate si unul cu o imagine proasta.


In concluzie, si in online totul pleaca initial de la o idee insotita ulterior de un plan si o strategie de impunere pe piata. Modelele de business utilizate pot fi multiple si sunt in intregime personalizabile la specificul fiecarei afaceri. De cele mai multe ori insa diferenta dintre succes si esec o face abilitatea fiecarui antreprenor de a indrazni, a persevera si de ce nu de a risca pentru a-si indeplini visele.

Ne gasesti si pe

Share TwitterShare LinkedInShare Google Plus

Aboneaza-te la newsletter!

Interesat de e-commerce?

Ti-ai deschis magazin pe platforma noastra sau ai deja unul? Aboneaza-te!

Ramai conectat!
Afla sfaturi si stiri din ecommerce.

Resurse

Incearca gratuit platforma 14 zile.

Cream un magazin online complet functional intr-un minut.