Blog. Sfaturi si stiri din eCommerce

De ce un design responsive este un “must have” pentru orice website?

19 May 2015
Distribuie pe Share Facebook Share Twitter Share Linkedin
De ce un design responsive este un “must have” pentru orice website?

Introdus pentru prima data acum 5 ani (2010) de catre renumitul web designer si developer Ethan Marcotte, termenul de responsive web design reprezinta o metoda de codare si design a layout-ului unui website in asa fel incat acesta sa furnizeze o experienta de vizualizare optima indiferent de dispozitivul de pe care este accesat.

Cu cativa ani in urma, inainte ca acest concept sa capteze atentia, aproape toate website-urile erau concepute pe o structura fixa (griduri fixe) si functionau foarte bine in acest mod deoarece erau accesate in principal de pe PC-uri ce aveau cam aceeasi rezolutie. Insa impactul dezvoltarii si inovatiile tehnologice au schimbat intr-un mod fara precedent modul in care accesam internetul, facem cumparaturi, socializam si asa mai departe.

Astazi, computerele nu mai sunt singurele dispozitive prevazute cu un browser web. Smartphone-urile, tabletele, notebook-urile de dimensiuni mici (netbooks) au adus dupa sine un spectru larg de ecrane de diverse dimensiuni si rezolutii. Iar site-urile web trebuie sa fie capabile sa se adapteze lor pentru a nu pierde vizitatori, clienti si mai nou pentru a face fata exigentelor motoarelor de cautare – principala sursa de informare a utilizatorilor de Internet.

Astfel din 21 aprilie 2015, cel mai popular motor de cautare –Google, a facut un update prin care site-urile web care nu sunt responsive vor fi penalizate. Acest lucru inseamna in mod inevitabil diminuarea vizibilitatii site-ului in cautarile efectuate de utilizatori pe Google, adica scaderea pozitiei pe care o va ocupa in paginile de rezultate.

Nu trebuie sa va fie teama sa introduceti un design responsive pentru site-ul dumneavostra, gandindu-va ca structura initiala v-a adus succes si nu doriti sa renuntati la ea. Practic veti beneficia de un sistem flexibil de griduri (griduri fluide) - care se redimenzioneaza pentru fiecare dispozitiv in parte, de imagini flexibile – ce isi modifica latimea si inaltimea in functie de dimensiunea ecranului pe care sunt afisate si de media queries- o metoda de a incarca diferite stiluri CSS pentru fiecare rezolutie in parte.

Va veti bucura astfel de:

  • Flexibilitate in fata tehnologiei existente la ora actuala pe piata. Site-ul va putea fi accesat cam de pe orice dispozitiv, castigand astfel trafic si vizibilitate.
  • Eficienta in materie de costuri si administrare. Este mai ieftin si mai simplu sa administrezi un singur website, decat doua sau mai multe variante ale site-ului.
  • Uniformizare a campaniilor de marketing si promovare in online, imbunatatirea rezultatelor obtinute prin SEO.
  • Crearea unei experiente placute pentru vizitatori, care migreaza din ce in ce mai mult de la click-ul clasic de pe desktop catre touch screen.
  • Cresterea conversiilor.

ContentSpeed, agentia de e-commerce full-service, sustine cu succes orice demers antreprenorial in online. Cu o experienta de peste 10 ani in domeniul comertului electronic, compania pune la dispozitia clientilor o platforma de e-commerce performanta alaturi de servicii adiacente de cross channel marketing ( SEO, SEM, Content Marketing, Facebook Ads etc.) si o echipa dedicata de specialisti pentru fiecare etapa a dezvoltarii business-ului tau in online. Alatura-te si tu celor peste 400 de magazine online dezvoltate si treci la urmatorul nivel de performanta al afacerii tale!

Ne gasesti si pe

Share TwitterShare LinkedInShare Google Plus

Aboneaza-te la newsletter!

Interesat de e-commerce?

Ti-ai deschis magazin pe platforma noastra sau ai deja unul? Aboneaza-te!

Ramai conectat!
Afla sfaturi si stiri din ecommerce.

Resurse

Incearca gratuit platforma 14 zile.

Cream un magazin online complet functional intr-un minut.