Depozitcc.ro
"Studiu de Caz - Campania online Bursa de marfuri"
In perioada 7-9 octombrie 2020, Depozitcc.ro si-a rasplatit clientii cu promotii deosebit de atractive, iar campania derulata a avut un impact foarte bun asupra vanzarilor. Depozitcc.ro este un portal B2B pentru comertul en-gros cu depozite in judetele Covasna, Harghita si Mures. Campania 'Bursa de marfuri' este la a 7-a editie, iar organizatorii au mutat evenimentul in online (pentru respectarea prevederilor legale actuale).
vezi mai mult
Elan-Trio - DepozitCC.ro
Studiu de Caz - Campania online ''Bursa de marfuri"
In perioada 7-9 octombrie 2020, firma Elan-Trio, companie de distributie FMCG si-a rasplatit clientii cu promotii deosebit de atractive, iar campania derulata a avut un impact foarte bun asupra vanzarilor.
Compania Elan-Trio este o prezenta majora pe piata de distributie din judetele Covasna, Harghita si Mures, avand depozite proprii in toate cele trei judete.
Firma are in portofoliu marcile: Merkur si EN GROSS C+C.
Campania „Árubörze - Bursă de mărfuri” este la a 7-a ediție, iar conceptul este de a aduce clientii Elan-Trio mai aproape de producatori sau distribuitorii ce pot prezenta in detaliu produsele noi sau cele traditionale. Fiind evident ca nu se putea organiza ca in anii trecuti, in 2020 organizatorii au mutat evenimentul in mediul online, pentru respectarea prevederilor legale actuale datorate pandemiei.
Campania de anul acesta a constat și în reduceri de prețuri la produsele oferite de producătorii participanți, dar și o tombolă cu premii oferite prin tragere la sorți. Aceasta campanie pentru Elan-Trio a fost organizata cu sprijinul echipei ContentSpeed. Portalul B2B DepozitCC.ro este dezvoltat pe platforma ContentSpeed.ro, iar colaborarea s-a extins și în derularea acestei promoții.
„Suntem încântați că partenerul nostru ContentSpeed a fost implicat în organizarea și executarea planului de business online pentru Merkur. Colaborarea a debutat acum trei ani, timp în care am implementat o structură de business complexă: magazin online B2C – cu vânzare către clientul final, portal B2B – unealtă vitală pentru interacțiunea dintre agenții de vânzare zonali și revânzătorii locali. Deși, inițial, vânzările online reprezentau un procent mic din cifra noastră de afaceri, situația sanitară mondială a prioritizat acest nou canal de vânzare, care acum ajunge să aibă un rol cheie în afacere. Astfel, din dorința de a fi cât mai aproape de clienții noștri, am optat pentru adăugarea unei aplicații de mobil în ecosistemul digital, lansată pe Alegra MobileShop. Așadar, a fost o decizie firească pentru cele două firme de a colabora și în derularea promoției Árubörze”, a declarat Istvan Simon, IT Manager Elan-Trio.
S-a remarcat si implicarea angajatilor Elan-Trio in procesul de transfer al evenimentului din offline in online, aceasta implicare fiind un element cheie in astfel de transformari digitale. Au fost implicate departamentele de Achizitie, Vanzari, Marketing iar implementarea a fost coordonata de echipa interna de IT.
Campania s-a derulat prin urmarirea Planului de campanie, trecand prin toate fazele: Planificare -> Implementare -> Lansare -> Desfasurare campanii -> Raportare.
S-a optat pentru crearea unui magazin online complet nou. Participantii fiind companii de distributie,
a fost implementata solutia Portal B2B de la ContentSpeed. Luand in consideratie zona geografica vizata, s-a optat pentru o platforma bilingva: romana si maghiara.
Oferta campaniei ‘’Árubörze – Bursa de marfuri’’ a constat in:
- reduceri de preturi la produsele oferite de producatorii participanti la aceasta Bursa de marfuri;
- tombola cu premii oferite prin tragere la sorti.
Actiunile promotionale au inclus:
- Landing page dedicat pe perioada 7-9 octombrie (promo.depozitcc.ro)
- 7 trimiteri de Newsletter catre clientii abonati ai firmei
- SMS marketing.
Cele 7 Newslettere au atras atentia abonatilor prin subiectele diferite si design atractiv si diferit pentru fiecare dintre ele. Ele au acoperit cele 3 zile de promotie cu anunturi speciale:
- Start Campanie Promo Depozit C+C
- Oferire de Premiu Surpriza in fiecare zi
- Anuntarea ultimelor ore de promotie si Deadline-ul final de predare a comenzilor
- Anuntarea castigatorilor tombolei.
Rezultate:
Succesul promotiei s-a reflectat cel mai bine in cifra de vanzari care a depasit asteptarile atat in numarul de comenzi, cat si in valoarea comenzilor:
- Promotia a adunat 132 de comenzi din care 77% au fost comenzi plasate online. La evenimentul din anul 2019 fusesera inregistrate doar comenzi offline.
- Rata de conversie - numar de vizitatori vs comenzi plasate - a fost de 195%. Prin comparatie, rata medie in Romania in magazinele online B2C este de 1%.
- Ponderea comenzilor online in totalul de comenzi a fost diferita pe judete, atingand 97% în judetele Covasna si Mures si 70% in judetul Harghita. Un motiv pentru aceasta diferenta este expunerea anterioara mai mare la afacerile digitale in cele doua judete, insa anul acesta constituie un start bun pentru transformarea digitala si a celorlalte regiuni.
- Valoarea totala a comenzilor a fost de peste 1,7 milioane lei, depasind asteptarile organizatorilor pentru campania online.
- Valoarea medie a unei comenzi online a fost de aproape 12.900 lei, ceea ce reflecta un grad ridicat de incredere in sistemul online.
- Numarul de companii care au plasat comenzi a ajuns la 132 firme in 2020, fata de 118 firme in 2019.
Newsletterele au fost un element cheie in reusita campaniei avand o rata de deschidere (Open rate) de 51% si o rata click (Click-Through rate) de 21,42%. Acestea sunt rezultate foarte bune, prin comparatie cu datele generale ale industriei de marketing, unde media ratei de deschidere este de 15-25% si rata click de 2,5%.
Totodata, numarul mediu de sesiuni ale vizitatorilor pe site a fost de 3,25 indicand faptul ca promotia a fost deosebit de interesanta pentru clienti.
Cele doua companii isi propun sa repete evenimentul online si anul viitor, aducand imbunatatiri si elemente de atractie in plus pentru clienti.
In concluzie, companiile Elan-Trio si ContentSpeed recomanda astfel de campanii de tip ‘Black Friday’ pentru firmele de distributie, dovedindu-se super eficiente si in cazul portalurilor B2B.