6 Pași Simpli pentru Migrarea Platformei Tale E-Commerce
10 martie 2020 in Blog ContentSpeed - Sfaturi si stiri din eCommerceTe gândești la o migrare a magazinului tau online pe o alta platforma de eCommerce, sau un upgrade in contextul in care Magento urmeaza sa sisteze orice serviciu de suport din vara aceasta? Odată ce magazinul tău online a început să crească, baza de clienți existenți a devenit și ea mai numeroasă și deja preocupările tale principale au început să fie legate de creșterea ratei de conversie și de a avea o platformă de e-commerce ușor de folosit și cu toate funcționalitățile necesare pentru a transforma un vizitator într-un client fidel.
Chiar dacă inițial o platformă de e-commerce open source a părut o idee bună atunci când ai luat decizia și te aflai la începutul tău ca antreprenor în online, ai ajuns la concluzia că este dificil să găsești o echipă de dezvoltare cu suficiente resurse pentru a implementa de la zero funcționalitățile care pentru nivelul tău de business sunt deja de bază. Soluțiile e-commerce open source au marele avantaj că sunt iubite de dezvoltatori, dar în același timp pe o piață IT cum este cea din România devine din ce în ce mai greu și mai costisitor să găsești forță de dezvoltare disponibilă și atunci termenele de livrare sunt prea mari pentru niște funcționalități care pentru tine ca business sunt de bază, „must-have” și nu „nice to have” sau brizbrizuri.
Ca să vorbim concret, e posibil să te fi ciocnit cu situația în care ți se spunea că se va implementa live chatul pe magazinul tău online în 14 de zile, așa-i?! Sau poate ți s-a spus că este nevoie de 30 zile lucrătoare pentru a implementa funcționalitățile de GDPR-compliance?! Sau afli cu stupoare ca freelancer-ul sau singurul programator al agentiei cu care colaborezi tocmai s-a mutat in Vest sau, in cel mai bun caz, este atat de bun si la mare cautare ca nu mai ia decat proiecte mari. Iar tu ai ramas fara un update de securitate de peste 1 an.
Dacă iți sună cunoscută povestea, inseamnă că te-ai gandit deja să schimbi ceva urgent și să nu mai ai atâtea bătai de cap tehnice. Sperăm ca ei in calcul nu doar să schimbi agenția sau programatorul, ci regândesti intreaga strategie a investițiilor in tot ce inseamnă un magazin online. Iar soluțiile de tip SaaS (Software as aService), cu cea mai mare creștere a ratei de adopție la nivel internațional, cu siguranță merită luate in calcul.
Dacă ai decis că o platforma de e-commerce SaaS este soluția pentru că are deja implementate la cheie funcționalitățile de care magazinul tău online are nevoie, atunci cu siguranță vei avea nevoie să faci migrarea de la soluția ta e-commerce open source la soluția SaaS. Procesul nu este nicidecum unul extrem de complicat, dar cu siguranță sunt lucruri de bază de avut în vedere în acest proces.
6 lucruri la care ar trebui să fii atent și de ce ar trebui să ții cont atunci când faci migrarea de la platformata e-commerce existentă (custom sau open source) la o platformă e-commerce SaaS.
1. Importul catalogului de produse și al bazei de date de clienți – Ca la orice mutare (chiar și aceea dintr-un magazin fizic în altul), o parte importantă este transferul conținutului magazinului tău dintr-o parte în alta fără probleme și fără să existe pierderi de informații pe parcurs. Noi la ContentSpeed am luat în calcul faptul că ai nevoie de o soluție de import simplă și rapidă, așa că noi vom fi cei care se ocupă de transferul bazei tale de date de pe vechea platformă pe noua soluție prin export și import de produse cu toate informațiile și linkurile legate de acestea. Te putem ajuta și cu transferul bazei de date de clienți cu informațiile legate de aceștia și istoric.
La ce trebuie să fii atent din punctul de vedereal transferului de bază de date – informații care în cazul migrării pe platforma ContentSpeed sunt făcute de noi prin programatorul care îți va fi alocat pe acest proces:
- Importul produselor pe noua platformă cu tot cu descrieri, atribute asociate, categorii și subcategorii asociate, fotografii și video-uri de produs, documente sau datasheet-uri care i-au fost alocate;
- Redirecturile 301 de link-uri pentru fiecare produs și fiecare categorie sau subcategorie și preluarea informațiilor META pentru fiecare produs și categorie/subcategorie;
- Singurul aspect pe care trebuie să îl iei în calcul apropo de exportul și importul conturilor clienților este legat de parolele de cont care nu pot fi exportate din motive de securitate. Acesta nu este însă un impediment – clienții vor trebui doar să își reseteze parolele.
2. Serviciile de gazduire pentru magazinul tau online – Aici depinde dacă migrarea magazinului online va include și un hosting nou. Este important să fii atent la detaliile legate de mutarea platformei e-commerce pe un nou server, de schimbările de name servere și de lucrurile legate de funcționarea corectă și continuă a email-urilor. Este bine să ai în vedere că odată cu migrarea platformei este posibil să existe schimbări în setările de email și de aici să rezulte probleme în fluxul de email.
3. Certifical SSL și securitate – Dacă ți-ai instalat deja un certificat SSL pe magazinul tău online va fi necesar să îl muți pe noul server.
4. SEO - Sunt destule cazuri faimoase pe piața de e-commerce din România de magazine online care au făcut migrarea către o altă platformă e-commerce și care nu au ținut cont de aspectele SEO. Ce s-a întâmplat a fost desigur un dezastru din punct de vedere indexare în Google Organic și costuri ridicate pentru următoarele luni pentru menținerea unui trafic constant în magazinul online.
Concret, la ce trebuie să fii atent din punct devedere SEO atunci când faci migrarea magazinului tău online de pe o platformă e-commerce pe alta:
- Schimbările de URL-uri - Vor exista modificări de URL-uri? Dacă da, trebuie să fii atent să le redirectezi 301 pe fiecare dintre URL-urile vechic ătre un URL nou relevant. Fără redirecturi 301 popularitatea vechilor link-uri se va pierde și vor exista penalizări din partea lui Google și scăderi, uneori dramatice, de trafic provenit din Google Organic; In modul de administrare din platforma ContentSpeed poti redirecta orice link.
- Transfer taguri META în noua platformă – Chiar dacă vechile pagini și URL-uri se vor păstra, este important să te asiguri că și META informațiile fiecărei pagini (META TITLE și META DESCRIPTION) se vor păstra;
- Actualizare sitemap XML – trebuie să generezi un nou sitemap XML și să îl uploadezi pe aceasta în Google Search Console;
- Actualizare robots.txt – Dacă au existat schimbări de URL-uri, este posibil să fie nevoie și de schimbări în robots.txt. Nu uita că principiul de bază este ca robots.txt să permită accesul în toate paginile siteului pe care le dorești indexate și ar trebui să împiedice accesul lui Google în in terfața de admin și în zona de cont de utilizator;
- Eventuale modificări de H1 și H2 – Chiar mai probabile decât cele prezentate mai sus sunt modificările de H1 și H2, care țin de multe ori de CSS-ul paginilor. Este important să te asiguri că H1 și H2 pentru paginile principale (homepage, pagină de categorie și subcategorie, pagină de produs) sunt definite corect.
Pentru mai multe sfaturi pertinente va recomandam Ghidul SEO pentru Migrarea unui Magazin Online conceput de partenerii nostri DWF Genuine SEO Agency.
5. Informații de tracking – Este important să fiți atenți ca la momentul migrării să se păstreze și codurile principale de tracking ca să nu aveți sincope în rapoartele de date. Ne referim aici la păstrarea codurilor de Google Tag Manager, Google Analytics, Google Ads –remarketing și conversion tracking, Facebook Pixel etc.
6. Testarea - Este important ca noul magazin să poată fi testat ca și cum ar fi live, în condiții de trafic (vizitatori online) cât mai aproape de realitate. De asemenea, înainte să urci totul live te vom ajuta să testezi prin plasarea de comenzi de test pentru a vedea că s-au păstrat OK orice conexiuni cu terți, cum ar fi firmele de procesare de plăți online.
Noi, la ContentSpeed, avem deja 17 ani de experiență în comerț online și de-a lungul istoricului nostru am ajutat nenumărate magazine online să treacă la următorul nivel. Știm care sunt potențialele probleme cu care te poți confrunta și înțelegem cât de important este ca procesul să se desfășoare cât mai fără incidente și fără să fie nevoie ca tu să faci multe verificări. Echipa noastră a pregătit deja pentru tine soluția la cheie de migrare de pe o platformă pe alta și suntem pregătiți să te ajutăm să migrezi de pe următoarele platforme Open Source standard: Magento Standard Edition, Presta Shop, WooCommerce (WordPress), OpenCart, VirtueMart, Zen Cart, X-Cart, CubeCart. Noi nu vom avea nevoie decât de datele de acces FTP pentru a verifica ce variantă de platformă folosește acum magazinului tău online pentru a ne asigura că putem exporta toate datele promise.
Magazinul tau online foloseste alta platforma de eCommerce? Nicio problema! Avem servicii pentru migrari din baze de date custom.
Descopera mai multe detalii despre serviciile de migrare oferite de ContentSpeed si Solicita o analiza tehnica a site-ului tau.