Cum sa utilizezi recenziile clientilor pentru a genera cu 62% mai multe venituri ?
10 august 2017 in Blog ContentSpeed - Sfaturi si stiri din eCommerce92% dintre consumatori citesc recenzii si aprecieri critice online atunci cand iau in considerare o achizitie. 88% dintre consumatori au incredere in recenziile online la fel de mult ca in recomandarile personale, iar 72% dintre acestia declara ca in urma recenziilor capata mai multa incredere in respeciva afacere.
Toate aceste statistici sunt benefice pentru firmele online in sensul in care atrag mai multe vanzari si impulsoneaza clientii. Cu toate acestea, recenziile nu au ca singur beneficiu cresterea conversiei. acestea pot, de asemenea, sa mareasca traficul prin cresterea SEO si prin strategii de up-sell si cross-sell destinate clientilor existenti sau potentiali.
Iata cateva statistici relevante:
- Cresterea numarului de recenzii duce la o rata de conversie mai mare - 50 sau mai multe recenzii per produs se pot traduce intr-o crestere de 4,6% a ratei de conversie.
- Continutul nou si specific al recenziilor determina traficul de cautare si clasarea cuvintelor cheie, in special atunci cand o companie capata 10 sau mai multe recenzii - rezultand o crestere cu 15-20% a traficului de cautare.
- aprecierile de 3 si 4 stele contin de 2 ori mai multe sugestii de produse decat altele - aducand informatii relevante despre produsele care functioneaza bine, dar si despre cele care nu functioneaza.
... asadar, cresterea numarului de recenzii este in mod clar un obiectiv important. Dar cele mai surprinzatoare statistici nu se refera la trafic sau la informatii despre produse. Fundamental, recenziile primite sunt despre interactiune si despre modul in care dovada palpabila, bazata pe experienta clientului, afecteaza in mod direct rata de conversie - in toate industriile si pe toate canalele.
Cand un consumator interactioneaza cu o recenzie a site-ului tau, se intampla trei lucruri:
1. sansele de conversie cresc cu 58%
2. se genereaza un venit de 62% pentru fiecare vizitator al site-ului
3. se cumpara cu 3% mai mult pe comanda
Luand in considerare aceste statistici, urmatorul pas logic este de a incepe sa utilizati recenziile pe care le primiti pentru a genera publicitate mai larga in mediul online. Bineinteles, acest concept de marketing nu este nou. Amazon il duce la un cu totul alt nivel, punand anunturi publicitare cu librarii si recenzii ale cartilor in diverse spatii de parcare.
Unde sa utilizati recenziile de la clienti pentru a va creste vanzarile?
Social Media
Nu exista un loc mai bun pentru a impartasi recenziile clientilor decat pe canalele de socializare. Brandurile care distribuie continut autentic, generat de clientii lor, construiesc progresiv mai multa credibilitate pentru alti potentiali cumparatori. instagram, Facebook si Linkedin sunt canale recomandate pe care poti distribui testimoniale, alaturi de fotografiile clientilor tai.
Anunturi platite
Rata medie de clic pentru AdWords, masurata pe toate sectoarele de activitate atinge un maxim de 1,91% pentru anunturile afisate in reteaua de cautare si 0,35% pentru anunturile de tip display.(search and display ads). totusi, un anunt AdWords care include o recenzie de la clienti beneficiaza de o crestere a numarului de clickuri de pana la 10%.
Aceste statistici se afiseaza automat in anunturi atunci cand se atinge pragul necesar de recenzii. acesta este reprezentat de:
- 30 de recenzii unice in ultimele 12 luni
- aprecierea trebuie sa fie de cel putin 3,5 stele sau mai mare
Dovada impactului social este o componenta importanta a oricarei campanii de marketing, iar media platita nu face exceptie.
SEO
Motoarele de cautare pun mai mult decat oricand pret pe recenziile clientilor, din multiple motive:
1. Recenziile alimenteaza cu continut nou, relevant si in continua schimbare, care arata motoarelor de cautare faptul ca business-ul tau interactioneaza cu clientii.
2. Recenzile contin multe cuvinte cheie relevante, pe care clientii le cauta.
alte statistici arata ca, pe parcursul a noua luni, in medie, un site care primeste si afiseaza recenziile clientilor beneficiaza de o crestere a traficului de aproximativ 45%.
Cateva sfaturi pentru a va asigura ca marturiile clientilor de pe site-ul tau sunt optimizate pentru cautare:
1. Plaseaza recenziile in HTML simplu, in loc de Java sau Flash, astfel incat acestea sa poata fi citite de catre motoarele de cautare.
2. Utilizeaza marcajele sau explicatii pentru a ajuta motoarele de cautare sa sorteze, sa descifreze recenziile primite si sa impartaseasca informatii relevante in paginile lor cu rezultate.
3. Incurajeaza scrierea unor recenzii mai lungi prin crearea unui numar obligatoriu de campuri sau prin crearea unui set de intrebari prestabilite, astfel incat clientul sa descrie experienta avuta cu produsul sau serviciul tau.
Utilizarea recomandarilor de la clienti pentru a creste rata de conversie:
Testimonialele sub forma de video: una dintre cele mai bune modalitati de a utiliza o recenzie de la clientii multumiti este crearea unui videoclip. Materialele video, atunci cand sunt bine realizate, surprind o componenta mai umana si mai autentica decat videoclipurile promotionale tipice.
Pagina speciala pentru testimoniale: odata ce ai o baza de clienti multumiti, poti optimiza modul in care distribui recenziile pe site-ul tau, si nu trebuie sa fie ceva complicat.
amintiti-va ca mentiunile din presa sunt, de asemenea, materiale excelente care pot fi evidentiate pe pagina, asemenea recenziilor de la clienti.
Studii de caz: eficienta studiilor de caz variaza de la o companie la alta. spre exemplu, companiile de tehnologie folosesc adesea studii de caz pe clienti individuali pentru a pune in evidenta un exemplu palpabil si a castiga mai multe recenzii. acest lucru functioneaza bine pentru companiile care vand solutii.
In realizarea studiilor de caz, iata cateva intrebari pe care le puteti adresa, pentru a ajuta clientul sa isi descrie cat mai bine experienta:
- Care au fost principalele provocari si nevoicare v-au determinat sa alegeti solutia oferita de noi?
- De ce ne-ati ales pe noi si cum ne-am diferentiat de competitie?
- Ce beneficii ati avut in urma utilizarii produsului / serviciului nostru? (cere date cantitative de la clienti)
- Ce ati spune altor persoane care se confrunta cu aceleasi provocari?
Raspunde la recenziile clientilor tai!
Desi a raspunde la recenziile clientilor poate sa nu para necesar, modul in care comunici face adesea diferenta. Cheia este de a invita intotdeauna clientii inapoi pentru o alta achizitie. Iata cativa pasi despre cum sa raspunzi atat la recenziile pozitive, cat si la cele negative:
A. Atunci cand raspunzi la recenzii pozitive:
- Multumeste
- Personalizeaza raspunsul
- Propune-le sa revina
B. Atunci cand raspunzi la recenzii negative:
- Cere-ti scuze
- Asuma-ti responsabilitatea si incearca sa explici situatia
- Descrie pasii pe care ii faci pentru a remedia situatia si imbunatati viitoarele experiente
- Propune-le sa revina
Cel mai probabil, vei primi recenzii pe toate canalele de vanzari (si chiar pe canalele unde nu vindeti!). acestea includ toate retelele sociale, magazinul tau online,Google si multe altele.
Asigura-te ca monitorizezi toate punctele de contact ale clientilor de zi cu zi, astfel incat sa nu pierzi niciodata sansa de a le raspunde, de a creste loialitatea si de a crea plus valoare pentru clientii tai.