Fonduri de pana la 90% nerambursabile pentru Comert si Servicii
07 august 2017 in Blog ContentSpeed - Sfaturi si stiri din eCommerceVeste buna pentru antreprenorii mici si mijlocii: Prin programul Comert 2017, statul ofera fonduri nerambursabile in valoare de 55 000 Euro.
Marti, 1 august, Ministerul pentru Mediul de Afaceri emite Programul Comert 2017- o sansa pentru IMM-urile din toata tara, ce nu trebuie ratata.
Programul vine in ajutor afacerilor mici si mijlocii, cu vechime de cel putin un an, astfel incat sa poata obtine fonduri nerambursabile de la stat, de maximum 250.000 de RON, pentru o serie intreaga de activitati de comercializare.
Beneficiarii eligibili vor primi un ajutor financiar de cel mult 90% din valoarea totala a cheltuielilor efectuate (fara TVA), insemnand ca ei vor trebui sa suporte restul de minimum 10% din valoarea investitiei, plus intregul TVA.
Cum se deruleaza procedura?
Potentialii beneficiari vor depune planuri de investitii, pe baza carora ei vor fi selectati. Aplicatia pentru programul Comert 2017 se face de pe site-ul Directiei, aippimm.ro. (Sesiunea de inscrieri prin aplicatie electronica nu este inca deschisa)
Ajutorul nerambursabil, de maximum 250.000 de lei, va fi decontat de catre stat dupa ce cheltuielile sunt efectuate din propriile resurse ale antreprenorilor.
���Decontarea se face intr-o singura transa pentru toate activitatile pentru care s-a facut dovada achitarii integrale a acestora���.
"font-size: 16px;">
Atentie!
Statul nu va plati ajutorul financiar nerambursabil partial sau in avans si nu va acorda mai mult de 250.000 lei pentru fiecare beneficiar.
Bugetul total estimativ alocat pentru perioada de implementare 2017-2020 este de 199.796.000 RON.
Prin implementarea programului in perioada 2017-2020, Guvernul estimeaza acordarea de ajutor unui numar de maxim 800 de beneficiari, din care 200 de beneficiari in anul 2017.
Sesiunea de depunere se va deschide in 16 august 2017 si va dura 10 zile.
Termenul limita de semnare a contractelor de finantare care se implementeaza fara componenta de credit este 29 noiembrie 2017.
Procedura se aplica pe intreg teritoriul Romaniei, in toate cele 8 regiuni de dezvoltare, inclusiv in Bucuresti si judetul Ilfov.
Cine este un beneficiar eligibil?
Microintreprinderile, intreprinderile mici si mijlocii (IMM) care indeplinesc la data solicitarii o serie intreaga de criterii de eligibilitate, printre care se numara:
- au cel putin 2 ani calendaristici de la infiintare la data deschiderii aplicatiei electronice de inscriere a planului de investitii;
- au capital social integral privat;
- nu au beneficiat de alocatie financiara nerambursabila in cadrul Programului in ultimii 3 ani si nu au asociati sau actionari care detin sau au detinut calitatea de asociati/actionari ai altor societ��ati care au beneficiat de alocatie financiara nerambursabila in cadrul Programului in ultimii 3 ani;
- nu au datorii la bugetul general consolidat si la bugetele locale, atat pentru sediul social, cat si pentru toate punctele de lucru;
- au obtinut cel putin 50 puncte in urma completarii online a planului de investitii;
- altele;
Care sunt cheltuielile eligibile?
Programul Comert 2017 va oferi finantare pentru o serie intreaga de investitii, printre care:
achizitionarea de echipamente IT tehnica de calcul (tip PC, format din: unitate centrala, server, monitor, imprimanta/copiator/multifunctionala, inclusiv sisteme portabile, licente necesare desfasurarii activitatii)
- achizitionarea de cititoare pentru cod de bare, cantare electronice, aparate de marcat electronice fiscale;
- achizitionarea de echipamente tehnologice, masini, utilaje si instalatii de lucru-inclusiv software-ul aferent, aparate si instalatii de masurare, control si reglare necesare desfasurarii activitatilor pentru care a solicitat finantare;
- achizitionarea de electro si motostivuitoare conform grupa 2.3.6.8.1 din HG 2139/2004;
- investitiile in active necorporale referitoare la brevete de inventie, marci de produse si servicii (etichetare ecologica, licente), software pentru comertul on-line (magazin online), software-uri necesare desfasurarii activitatilor de comercializare a produselor si serviciilor de piata;
- achizitionarea de bunuri prevazute la subgrupele 3.1 mobilier, 3.2 Aparatura birotica si 3.3 sisteme de protectie a valorilor umane si materiale (ex. sisteme de supraveghere video, sisteme de alarma);
- certificarea unui sistem de management al calitatii/mediului/sanatatii ��i securitatii ocupationale/sigurantei alimentelor, in conformitate cu unul din standardele: SR-EN-ISO 9001:2008(sistem de management al calitatii); SR-EN-ISO 14001:2005 (sistem de management de mediu); SR-EN-ISO 22000:2005 (sistem de management al sigurantei alimentelor); OHSAS 18001: 2007 (sistem de management al sanatatii si securitatii ocupationale), simplu sau integrat;
- realizarea unei pagini web pentru prezentarea activitatii solicitantului ��i a produselor sau serviciilor promovate (inclusiv cheltuieli inregistrare domeniu, fara hosting), pentru operatorii economici care nu detin alta pagina web si care trebuie sa fie functionala la data depunerii cererii de eliberare a ajutorului nerambursabil si pe toata perioada de monitorizare;
- achizitionarea de instalatii/echipamente specifice in scopul obtinerii unei economii de energie, precum si sisteme care utilizeaza surse regenerabile/alternative de energie pentru eficientizarea activitatilor pentru care a solicitat finantare.
Pentru mai multe detalii privind procedura de implementare accesati site-ul Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat, PROGRAMUL COMERT SI SERVICII 2017.