Blog. Sfaturi si stiri din eCommerce

10 KPI-uri importante pentru orice magazin online!

4 May 2015
Distribuie pe Share Facebook Share Twitter Share Linkedin
10 KPI-uri importante pentru orice magazin online!

In e-commerce, KPI-urile (Key Performance Indicators) sunt indicatori de performanta definiti ca masuratori cu ajutorul carora proprietarii de magazine online, managementul dar si investitorii pot sa evalueze performanta business-ului. Scopul principal este utilizarea datelor monitorizate prin KPI-uri pentru optimizarea afacerii online.


Pentru a sti cum sa le definesti mai bine este necesar sa-ti adresezi inainte cateva intrebari cum ar fi:
„In ce termeni definesc succesul magazinului meu online?”, „Ce tinte mi-am propus sa ating?” sau
„Ce merge prost si cum pot sa actionez pentru a produce schimbari pozitive?”.


Pentru multi antreprenori, definirea celor mai potriviti KPIs creeaza uneori confuzie mai ales in alegerea lor, a modalitatilor de monitorizare, dar a si momentului cel mai potrivit pentru implementarea acestora. De aceea, ne-am propus sa prezentam in randurile ce urmeaza 10 indicatori de performanta care pot fi aplicati cu succes oricarui magazin online.


  1. Traficul inregistrat pe site.
Reprezinta numarul total de persoane care iti viziteaza site-ul intr-o anumita perioada de timp (zilnic, saptamanal, lunar). El poate fi impartit in mai multe categorii (referral traffic, paid search traffic, organic search traffic, direct traffic) si in general este folosit pentru a scoate in evidenta o crestere/descrestere a numarului total de vizitatori. Acest KPI este important pentru orice companie pentru ca numarul vizitatorilor reprezinta intotdeauna potentiali clienti si implicit vanzari.  
  1. Rata de conversie.
Se utilizeaza pentru a identifica procentul de persoane care ajung pe site si intreprind actiunea dorita de tine ( achizitioneaza un produs, se aboneaza la newsletter, descarca o aplicatie etc.). Acest KPI depinde de mai multi factori cum ar fi mesajele call-to-action, politica de pret, politica de marketing, ofertele comerciale promovate, perioadele din an care favorizeaza cumparaturile (de sarbatori), reputatia in mediul online etc. De aceea este bine sa-ti construiesti o strategie de optimizare efectuand mai intai un audit al magazinului tau online, A/B testing etc.  
  1. Numarul mediu de pagini vizitate si timpul mediu petrecut pe site.
Numarul mediul al paginilor pe care vizitatorii site-ului tau le parcurg poate scoate in evidenta un anumit interes/dezinteres pentru continut. Mai multe pagini parcurse, poate insemna ca ai captat atentia unui potential client dar in acelasi timp poate insemna ca vizitatorul este nehotarat sau doar doreste sa se informeze asupra diverselor produse/ servicii comercializate. Acest KPI se analizeaza de regula impreuna cu timpul mediu petrecut pe site de catre un utilizator, care te poate ajuta de asemenea sa intelegi mai bine daca ai reusit sa captezi atentia/interesul vizitatorilor.  
  1. Bounce Rate.
Acest indicator reprezinta procentul utilizatorilor care parasesc magazinul online dupa ce au vizitat o singura pagina de intrare (landing page). Cauzele sunt multiple: continutul de pe pagina nu este suficient de relevant pentru ceea ce cautau, viteza de incarcare este lenta sau apar erori, nu gasesc rapid ce cautau pentru a-si deservi propriile interese. Scopul este sa ai un bounce rate cate mai mic. Poti face acest lucru monitorizand datele din Analytics ( cuvintele cheie care i-au adus pe vizitatori pe site) si apoi optimiza strategia SEO si de continut in functie de acestea.  
  1. Sursele de trafic.
Cum au ajuns vizitatorii pe site este cu siguranta un indicator important pentru a avea o vizibilitate mai buna asupra ariilor care genereaza cel mai mult trafic. Sa fie motoarele de cautare, e-mail marketing-ul, social media sau alta sursa? Foloseste-te de acest KPI pentru a identifica sursele de trafic care functioneaza cel mai bine pentru business-ul tau   si dezvolta strategii special concepute pentru acestea.  


  1. Rata de revenire pe site.
Te straduiesti suficient de mult ca sa-i aduci inapoi pe site pe utilizatorii care ti-au facut deja o vizita? Rata de revenire este un prim pas spre conversii dar si spre loializarea clientilor si ar trebui sa fie mereu comparata cu numarul de vizitatori noi de pe site. Asigura-te astfel ca eforturile tale de asistenta clienti sunt bine puse la punct, pentru a nu dauna relatiei pe care  o ai deja cu cei care au cumparat o data sau de mai multe ori de pe site sau care intentioneaza sa faca o achizitie.  
  1. Rata de abandon a shopping cart-urilor.
Este o reala problema cu care se confrunta mai toate magazinele online. O rata de abandon mare iti poate arata ca exista probleme cu modul in care a fost construit site-ul (pagina de shopping cart prea lunga, greu de completat etc.) sau cu strategia de vanzari (preturi ascunse sau diverse taxe suplimentare care apar in momentul check-out-ului, taxe de expeditie crescute etc.). Tine cont de aceste aspecte si creste transparenta asupra costurilor, usureaza procesul de finalizare al comenzii, vino cu oferte speciale si elimina orice bariera ar putea impiedica comportamentul clientilor sa finalizeze achizitia.
  1. Valoarea medie a unei comenzi.
Acest indicator calculat dupa formula – valoarea totala a vanzarilor / numarul de comenzi primite, te va ajuta sa intelegi mai bine cum stai cu cash flow-ul, cat de mare este engagement-ul vizitatorilor pe site si ce poti sa faci pe viitor pentru a-i mari valoarea pentru acelasi trafic.  
  1. Vizitele pe fiecare pagina de produs.
Care din produsele listate pe site au cele mai multe vizite? Raspunsul la aceasta intrebare  te va ajuta sa intelegi mai bine ce-i atrage pe vizitatori si cum anume interactioneaza acestia cu site-ul tau. Poate ca exista si alte produse grozave disponibile, a caror vizibilitate trebuie imbunatatita atat in interiorul magazinului online cat si extern prin SEO, promovare in social media etc.  
  1. Share of search.
Se foloseste pentru a evidentia procentajul de trafic pe care il primesti din motoarele de cautare in comparatie cu celelalte surse de trafic. Tinand cont ca majoritate consumatorilor fac research online atunci cand intentioneaza sa achizitioneze ceva, acest KPI este un must pentru a intelege mai bine cum stai in raport cu competitia si cat de raspandita iti este vizibilitatea pe Google.          



Ne gasesti si pe

Share TwitterShare LinkedInShare Google Plus

Aboneaza-te la newsletter!

Interesat de e-commerce?

Ti-ai deschis magazin pe platforma noastra sau ai deja unul? Aboneaza-te!

Ramai conectat!
Afla sfaturi si stiri din ecommerce.

Resurse

Incearca gratuit platforma 14 zile.

Cream un magazin online complet functional intr-un minut.