30+ Indicatori cheie de performanta (KPI) pentru comertul electronic de urmarit - partea I
02 iunie 2020 in Blog ContentSpeed - Sfaturi si stiri din eCommerceStii ce inseamna succesul magazinului tau online? Ce strategii de marketing functioneaza cel mai bine pentru a creste veniturile? Intelegerea a ceea ce se intampla cu afacerea ta este cheia pentru asigurarea cresterii viitoare.
Masurarea performantei te poate ajuta sa-ti maresti veniturile, dar numai atunci cand urmaresti indicatorii cheie de performanta (KPI). Puteti masura zeci de valori diferite, dar nevoile tale specifice vor determina care sunt cele mai importante pentru magazinul tau online. Cu toate acestea, exista anumiti indicatori care sunt importanti pentru succesul oricarui magazin online, cum ar fi rata de conversie sau rata abandonului de cos.
In acest articol, vom examina ce sunt KPI-urile si cum masurarea acestora te poate ajuta sa-ti dezvolti afacerea. In plus, voi prezenta cele mai importante 30 de KPI-uri de comert online pe care trebuie sa le masori pentru a intelege cum sa-ti conduci afacerea.
Ce este un KPI si de ce este atat de important?
Un indicator de performanta (KPI) este o valoare masurabila care demonstreaza cat de eficient o companie atinge obiectivele cheie ale afacerii. Companiile utilizeaza indicatorii de performanta pe mai multe niveluri pentru a evalua succesul acestora in atingerea obiectivelor. Indicatorii cheie de nivel inalt se pot concentra pe performanta generala a companiei, in timp ce KPI-urile de nivel scazut se pot concentra asupra proceselor din departamente, cum ar fi vanzarile, marketingul sau de suport.
Pentru magazinele de comert online, urmarirea indicatorilor cheie KPI iti poate spune cat de bine functioneaza compania ta si unde poti aduce imbunatatiri.
Identificarea indicatorilor KPI pentru magazinul online, colectarea datelor si examinarea rezultatelor pot dura ceva timp, dar merita efortul. Indicatorii KPI dezvaluie cele mai importante valori care conduc la succesul afacerii tale si iti permit sa urmaresti progresul acestora pe masura ce cresti.
Indicatorii KPI ajuta, de asemenea, sa te asigure ca nimic nu intervine in atingere obiectivelor. De exemplu, atunci cand ai KPI-uri pe departamente, acestia va pot arata care dintre persoane contribuie cel mai mult la succesul magazinului tau. Indicatorii KPI sunt, de asemenea, folositori pentru produsele care au o rata de vanzare ridicata sau o scadere brusca a vanzarilor. Cu ajutorul masuratorilor corecte, poti identifica rapid sursa provocarilor cu care va confrunti in fiecare zi.
In plus, procesul de stabilire si urmarire a indicatorilor de performanta KPI te forteaza sa examinezi impactul specific al schimbarilor pe care le vei avea, inainte de a decide ce imbunatatiri sa faci.
Cum sa urmaresti indicatorii de performanta (KPI)
Google Analytics este un instrument excelent de monitorizare a diferitelor criterii KPI ale site-ului tau web pentru a putea vedea unde trebuie sa faci imbunatatiri pentru magazinul tau online. Unele coduri KPI se bazeaza pe date de vanzari pe care le vei avea disponibile prin intermediul platformei eCommerce pe care o utilizezi. Pentru vanzarile obtinute prin e-mail si alte KPI-uri importante pentru eCommerce, utilizeaza sectiunile de analiza si rapoarte furnizate de acele platforme pentru a-ti monitoriza succesul. In plus fata de aceste platforme si instrumente incorporate, multe platforme de marketing digital includ instrumente concepute pentru a te ajuta sa analizezi indicatorii tai cheie de performanta (KPI).
30 + cele mai importante KPI-uri din eCommerce
Acum ca ai idee ce sunt KPI-urile si cum sa le urmaresti, sa aruncam o privire la 30 dintre cele mai importante KPI-uri din eCommerce. Probabil ca deja urmaresti unele dintre aceste valori, dar sunt sigur ca vei gasi si o noua inspiratie aici!
1. Rata de conversie:
Rata de conversie (Conversion Rate) este un KPI important pentru toate site-urile, dar mai ales pentru magazinele de comert electronic. Acest lucru poate masura actiunea pe care vrei sa o faci, cum ar fi sa faci clic pe un buton sau sa te inscrii pentru o lista. Pentru magazinele de eCommerce, rata de conversie este procentul de vizitatori ai site-ului tau care fac o achizitie si convertesc in clienti reali. Pentru a determina rata de conversie, raportezi numarul total de vanzari la numarul total de vizite de pe site-ul tau.
2. Valoarea medie a comenzii:
Valoarea medie a comenzii (Avarage Order/Basket Value) este, de asemenea, un indicator important pentru magazinele online. Valoarea medie a comenzii te poate ajuta sa intelegi mai bine obiceiurile de cumparare ale clientilor tai, inclusiv produsele care se incadreaza in gama lor de preturi. Urmarirea VMC te poate ajuta sa identifici oportunitatile de a renunta, de a vinde sau de a promova oferte speciale. Pentru a obtine acest numar, impartiti suma veniturilor generate cu numarul total de comenzi.
3. Rata cosurilor abandonate
Indicatori (KPI-uri) de marketing
4. Traficul site-ului: