De ce OMNICHANNEL este cheia catre succes?
24 noiembrie 2017 in Blog ContentSpeed - Sfaturi si stiri din eCommerceProbabil ca ai auzit deja despre vanzarea OMNICHANNEL.
Pentru a intelege conceptul si implicit importanta prezentei in online sa luam cateva exemple reale.
Am analizat cateva dintre magazinele din portofoliul nostru de clienti:
PROFI HAIR SHOP
��� Retea: 27 locatii
��� Cifra de afaceri: 5,6 milioane euro 2016
��� Crestere: 38% fata de 2015
��� Vanzari medii anuale intre 10.000 - 15.000 euro/mp/an
��� Magazinul online vinde cat o locatie fizica de top
��� Crestere 70% a vanzarilor online fata primul trimestru 2016.
��� Bon mediu magazine fizic: 90 lei
��� Cos mediu magazin online: 130 lei
��� Crestere consum: 25% anual
Concluzii:
- In online, comanda medie este cu 30% mai mare fata de comanda din magazinul fizic;
- Magazinul online va realiza vanzari mai mari decat majoritatea locatiilor fizice;
- Magazinul online este mai ieftin in comparatie cu un magazin fizic.
Un exemplu de succes pe piata din Romania este Mizar, o afacere in industria modei care a reusit sa implementeze o parte din experienta Omnichannel. Cum? Extinzand o retea de magazine fizice in toate orasele importante din tara conform unei strategii simple, bazate in cele dintai pe magazinul lor online.
Astfel, Mizar a masurat si a analizat de unde provin cele mai multe comenzi online, deschizand magazinele fizice in functie de aceste statistici. Acum, succesul Mizar vorbeste de la sine, fiind in 2017 un business de milioane de euro in imbracaminte.
Concluzii:
- In online este mult mai usor sa masori rezultatele;
- In baza rezultatelor magazinului online, iti poti extinde numarul de magazine;
- E mai ieftin sa deschizi un magazin online decat o noua locatie. ROI in maxim 1 an.
Conform studiului de caz Diverta, peste 30% din comenzile online sunt cu ridicare in magazin
Concluzii:
- Coreleaza-ti magazinul fizic cu mediul online pentru a-ti creste vanzarile;
- Peste 10% din traficul unul site este catre pagina de ���Contact��� ���Harta Locatii���. Ofera-le sansa sa le cumpere de la tine indiferent de canalul de vanzare! "font-size: 16px;">
OMNICHANNEL = SHOWROOMING (RESEARCH DESPRE PRODUS IN OFFLINE SI CUMPARARE IN ONLINE) + WEBROOMING (RESEARCH IN ONLINE SI ACHIZITIE IN OFFLINE)
Consumatorii sunt de 2 tipuri:
Cei care fac SHOWROOMING sunt cei care isi cauta produsele in magazinele fizice urmand sa le caute si in mediul online pentru a identifica cel mai bun pret. In cazul in care tu nu ai si un magazin online, acestia vor cumpara de la concurenta.
Cei care fac WEBROOMING sunt aceia care isi cauta produsele in mediul online, urmand sa ia decizia achizitiei intr-un magazin fizic. Faptul ca ai o locatie fizica, iti va creste traficul in magazin cu 30%. Daca nu ai un magazin online atunci numarul clientilor tai va fi unul limitat.
In Romania cea mai mare rata o au cei care se informeaza online dar cumpara offline. Daca consumatorii nu te gasesc in online, vei pierde vizite si in magazinele fizice.
Daca aveti o locatie fizica ��� profitati la maximum de ea.
��� 50% dintre consumatori afirma ca prefera sa cumpere online dar sa ridice produse dintr-un magazin fizic.
��� 40% dintre retaileri afirma ca, desi implementarea fluxului este complexa, merita investitie
��� Durata medie ���de viata��� a unui client (in sensul de fidelizare) creste cu pana la 30% decat in cazul clientilor care folosesc doar un singur canal pentru cumparea produselor *Conform Studiu Foresster 2015
"https://www.contentspeed.ro/cs-content/cs-photos/wysiwyg/omnichannel-cumpara-online-1510064705.png">
Consumatorii se asteapta sa gaseasca experienta din magazinele fizice si in magazinele online. Ofera-le aceasta experienta!
Card de fidelitate
Daca emiteti carduri de fidelitate, este recomandabil sa le integrati si cu magazinul online. Primii clienti online vor fi cei din offline. Daca nu vor regasi aceleasi avantaje pe care le au datorita cardurilor in offline NU vor mai reveni niciodata. Daca e un card de reduceri ��� aceleasi discounturi ar trebui sa le aiba si online dupa logarea in cont. Daca se cumuleaza puncte ��� atunci si cumparaturile din online ar trebui sa se cumuleze cu cele din offline.
"font-size: 16px;">
Cei mai buni comercianti se asigura ca strategiile lor de marketing sunt orientate spre a permite clientilor sa foloseasca orice canal de cumparare. De ce? Pentru ca isi dau seama ca o persoana care cumpara si online, dar si din magazin este cel mai valoros tip de client pentru ei. Conform statisticilor, acesti cumparatori raman fideli magazinului tau pentru mai mult timp (cu 30% mai mult decat cei care cumpara folosind un singur canal).
Functia Click and Collect
Cateva companii americane folosesc conceptul de ���local inventory ads���(Lia) pentru a le arata clientilor care cauta online un anumit produs, exact locatia cea mai apropiata in care acesta este disponibil, alaturi de orele la care magazinul este deschis, dar si alte informatii utile, cum ar fi indicatiile de orientare. Rezultatul este "font-weight: bold;">o crestere cu 122% a vizitelor la magazin, comparativ cu utilizarea numai a anunturilor cu afisare de produse (care nu includ informatii despre localizarea magazinului).
Ofera-le clientilor tai posibilitatea sa-si ridice comanda de la cel mai apropiat sediu. Astfel, vanzarile tale vor creste semnificativ. Modulul ContenentSpeed Click and Colect face conectarea prin integrarea cu sistemul ERP, preluarea produselor facandu-se din fiecare gestiune a fiecarei locatii fizice.
Creste-ti afacerea! Alege si tu OMNICHANNEL!