De ce au nevoie companiile de distributie de un site eCommerce ?
23 noiembrie 2017 in Blog ContentSpeed - Sfaturi si stiri din eCommerceIndiferent daca vinzi catre consumatorii finali (B2C) sau catre alte companii revanzatoare (B2B), o platforma de eCommerce este un avantaj enorm pentru compania ta. Dar ce are in plus un Portal B2B si de ce este imperativa existenta acestuia pentru un business de distributie?
Revanzatorii sunt unii dintre cei mai profitabili clienti pe care ii poti intalni vreodata, dar si cei mai exigenti. Ei vin pregatiti cu cercetari amanuntite facute despre urmatoarele achizitii, comparativ cu un consumator tipic din online. Peste 85% din acestia ajug pe site printr-o cautare pe Google si compararea de preturi.
Vrei sa fii prezent acolo unde cauta clientul tau! Alegand portalul B2B potrivit pentru afacerea ta de distributie, vei putea arata viitorilor clienti informatii relevante si recomandari despre produsele tale. Le poti arata si produse asociate sau produse cu mai multe specificatii, dezlegand astfel puterea oportunitatilor de cross-selling si upselling.
Avand in vedere ca 75% dintre companii au spus ca au primit deja intrebari legate de site-urile de eCommerce de la clientii lor, este clar ca pe langa optimizarea procesului de achizitie, un magazin online te ajuta sa satisfaci asteptarile consumatorilor.
Cele 3 motive pentru care companiile revanzatoare aleg sa cumpere de pe un portal B2B:
- 72% usurinta in procesul de cumparare;
- 52% nu-si doreau sa astepte o intalnire cu reprezentantul de vanzari;
- 42% aveau detalii despre stocul si perioada livrarii produselor in timp real.
Revanzatorii vin inarmati cu informatii si au o idee clara despre ceea ce trebuie sa cumpere.
Informatiile despre produs disponibile “la un click distanta” fac procesul decizional mult mai rapid. Interfata online poate inlocui cu succes interactiunea cu un agent de vanzari. Atunci când un cumpărător B2B vine cu o întrebare, se așteaptă la un răspuns prompt din partea comerciantului – daca agentul tau este ocupat sau in afara programului - risti sa pierzi vanzarea. Insa un portal B2B e mereu online.
Astfel, echipa ta de vanzatori nu va fi nevoita sa raspunda la intrebari legate de stoc sau preturi. Ei vor avea timp sa prospecteze piata si sa se concentreze asupra vanzarilor. Marele beneficiu este că vei câștiga un client pe termen lung care va continua să cumpere pentru afacerea lui de la tine - atâta timp cât ii oferi aceasta usurinta in procesul de achizitie.
Businessurile B2B care au implementa un portal B2B afirma ca au avut parte de beneficii majore. In medie, acestia afirma ca au avut o crestere de ROI in primul an de 22% si profit cu 21% mai mare. 91% dintre acestia afirma ca magazinul lor online le-a imbunatatit procesul de vanzare
Călătoria cumpărătorului B2B
Etapa de prospectare
Etapa de cercetare descrie timpul în care revanzatorul își petrece timpul investigând produsele care îi sunt necesare. În această fază, trebuie să stabilești un mijloc vizibil de contact, astfel încât cumpărătorul să știe că poate apela la serviciile tale în orice moment. Cu toate astea, este prea devreme să inițiezi contactul, doar pentru a-I oferi clientului informații care îl pot ajuta în a se informa.
Etapa de evaluare
Aceasta este faza în care cumpărătorul își restrânge lista de potențiali vânzători cu care vrea să colaboreze, iar acum este momentul în care munca pe care ai investit-o în site-ul tău de eCommerce/portalul B2B poate fi cu adevărat utilă. Cumpărătorii vor căuta un conținut relevant și informativ atât despre afacerea ta, cât și despre produsele tale. O impresie bună asupra lor este ceea ce va determina cumpărătorul să te ia în considerare în următoarea etapă.
Etapa selecție și negociere
Cea de-a treia etapă este atunci când cumpărătorul B2B va face alegerea vânzătorului și va negocia cu acesta. Modul în care relaționezi și negociezi cu clientul tău va face o mare diferență în alegerea lui finală. Existenta unui formular de cerere de contact sau de deschidere de cont este vitala. Revanzatorul solicita aici printr-un formular, inceperea negocierii unui contract cu termeni si conditii speciale.
Etapa de fidelizare a clientului
Crearea unui proces de simplificare a comenzilor, va transforma clientul tau care a cumparat doar o singura data de la tine, intr-un client fidel. Din contul sau de client, isi poate vedea istoricul comenzilor, limita de credit, conditiile comerciale, documentele contabile si formulare de retur sau service. El poate face viitoarele comenzi foarte usor, prin completarea unui document excel si importarea acestuia in platforma.
Beneficiile eCommerce pentru distribuitori:
Pasii mentionati mai sus arată faptul că vânzările de acest tip beneficiază enorm din eCommerce: cercetarea, evaluarea și selecția sunt toate realizate mult mai ușor din online. Și totuși, distribuitorii sunt adesea reticenți în a trece la eCommerce - concepțiile eronate abundă, inclusiv ideea greșită că potentialii clienți pur și simplu nu doresc să facă cumpărături online, lucru pe care statisticile îl infirmă.
1. Viteză și optimizare
Fără îndoială, un beneficiu important al eCommerce-ului în sfera B2B este acela de a optimiza procesul de cumpărare și de a oferi confort clienților. Chiar și în cazul întreprinderilor care au o echipa mare de agenti, o alternativă digitală pentru procesarea și îndeplinirea comenzilor este de mare ajutor.
2. Fiti la curent cu tendințele de cumpărare
Dacă nu își întâlnește clienții acolo unde se află, o companie nu numai că riscă vânzări scăzute, dar poate fi și ea exclusă din a fi luată în considerare pentru alte afaceri de către alți clienți, cum ar fi licitatiile. Întrucât organizațiile încearcă să creeze plus valoare utilizând mai puține resurse, este imperativ ca acestia sa își poată achiziționa materialele în câteva secunde de pe un portal B2B.
3. Cumpărătorii de astăzi sunt fani ai mediului online
B2B eCommerce este în creștere la o rată uluitoare. De asemenea, vedem că generația millenials devin cel mai mare grup de forță de muncă. Aceste două statistici combinate fac ușoară decizia companiilor de a-și construi un site de eCommerce. Generatiile mai tinere s-au obișnuit să facă cumpărături online, in lipsa acestui canal de vanzare, companiile pierd o parte mare din audiență. În schimb, dacă vor reuși să capteze aceast grup din timp, există șansa de a stabilii o relație de lungă durată cu potențialii parteneri.
4. Poti primi comenzi 24/24
Un lucru foarte important in domeniul B2B este reprezentat de respectarea orelor de program. Din pacate, multi achizitori sunt ocupati in timpul zilei si comanda abia dupa terminarea programului. Agentii tai lucreaza non-stop? Avand un site de eCommerce poti primi comenzi 24/7/365, indiferent de perioada anului sau ora la care acestea sunt facute.
5. Iti optimizezi costurile
Cu ajutorul portalului B2B, prin care faci integrarea cu softul de gestiune (ERP) , iti optimizezi costurile cu personalul si reduci erorile umane.
De ce un site de ecommerce este atat de important?
- 45% afirma ca motivul principal este ca isi pot integra magazinul online cu sistemul ERP, pentru imbunatatirea acuratetii informatiilor.
- 44% au spus ca un magazin online ii ajuta sa imbunatateasca experienta de cumparare a clientilor
- 11% pentru ca au detalii exacte despre stocul si livrarea produselor
Din ce în ce mai multe companii se îndreaptă către abordarea eCommerce. Astfel, este clar ca existenta unui magazin online aduce un mare beneficiu mediului B2B. Pentru a performa cu adevărat, magazinul online trebuie construit pe o platformă eCommerce scalabilă, ideală pentru B2B. Cu toate instrumentele potrivite, puteți ajunge pe piețe noi, stabiliți prețuri diferite pentru diferite grupuri de clienți și gestionați tot ce aveți nevoie pentru a reuși. ContentSpeed are toate aceste caracteristici (si multe altele) pentru a duce businessul tău la următorul nivel!