Ghid Practic de Marketing Online – 1 Oră pe Zi pentru Succesul Magazinului Tău Online
15 iulie 2019 in Blog ContentSpeed - Sfaturi si stiri din eCommerceNu poti face marketing Online daca nu urmaresti cifrele corecte
Ți-ai lansat magazinul online și ți-ai pus la punct întreaga infrastructură logistică pentru ca procesul de cumpărare și întreaga experiență a clientului să fie fără probleme. Acum următorul pas va fi să investești în marketing online și să atragi trafic relevant în magazinul tău online – vizitatori care ulterior îți vor deveni clienți. Ținând cont de faptul că rata medie de conversie în e-commerce în România este de 1%, acest lucru se traduce în faptul că din 100 de vizitatori noi pe site-ul tău, doar 1 va cumpăra. Și asta în cazul fericit în care utilizatorii aduși au fost cu adevărat relevanți și interesați de produsele oferite de tine.
Următorul pas încreșterea business-ului tău e-commerce va fi legată de promovare online princanalele clasice – SEO, Google Ads, Facebook Ads, email marketing, afiliere și alte canale de marketing online. Cum măsori însă eficiența fiecărui canal de marketing, de unde știi din ce sursă de trafic ți-a venit un vizitator și cum te asiguri că utilizatorul a fost interesat de ceea ce a găsit pe pagina pe care a aterizat în magazinul tău online? Răspunsul pentru aceste întrebări se leagă în primul rând de tracking-ul vizitatorilor din magazinul tău online cu instrumentele clasice. Cu alte cuvinte, vei avea nevoie să instalezi corect pe magazinul tău online Google Analytics, Google Tag Manager, Google SearchConsole, codurile de urmărire pentru Google Ads și Facebook Pixel. Mai jos vom detalia pașii practici pentru instalarea corectă a fiecăruia dintre aceste instrumente de tracking pentru a ne asigura că tu vei putea începe să îți promovezi magazinul online fără bătăi de cap.
Cum se instalează codul de tracking Google Analytics pe magazinul vostru online pe platforma de e-commerce ContentSpeed?
Google Analyticseste o unealtă gratuită pusă la dispoziție de Google în Google MarketingPlatform cu ajutorul căreia se pot vizualiza rapoarte despre traficul din magazinul vostru online. Google Analytics se integrează cu magazinul online și oferă date legate de numărul de vizitatori din magazinul online, numărul de vizite făcute de acești vizitatori, paginile vizualizate de aceștia în magazinul online și chiar și legat de procesul unde aceștia abandonează procesul de checkout. Pe scurt, te ajută să cunoști mai bine vizitatorii site-ului tău. În platforma ContentSpeed integrarea dintre contul de Google Analytics și magazinul online se face cu ușurință din panoul de administrare printr-un singur click.
-Va fi nevoie în primul rând să intrați pe pagina Google Analytics din Google Marketing Platform
-Se dă click pe butonul „Start for free”
-Dăm un nume contului nostru și introducem URL-ul website-ului, selectăm Shopping la Category, selectăm țara România și Time Zone-ul
-Se apasă apoi pe Get Tracking ID
-Vei fi trecut apoi prin termeni șicondiții pe care va trebui să le accepți dacă vrei să treci mai departe
-Se va obține apoi un cod HTML detracking Google Analytics care trebuie să fie inserat în toate paginile site-ului
-Ca să faci această copiere a codului HTML în toate paginile site-ului din 2 click-uri și 3 mișcări trebuie să cauți în codul HTML pe care ți-l furnizează Google Analytics secvența de cod “gtag('config',” care vei vedea că este urmată de ID-ul contului tău de Google Analytics. ID-ul este sub forma “UA-xxxxx” unde x-urile sunt cifre
-Intrați apoi în interfața de administrare a platformei voastre ContentSpeed în secțiunea Preferințe la subsecțiunea Coduri de Urmărire și dai click pe Google. Vei găsi mai jos în secțiunea Google un câmp unde vei fi rugat să introduce ID-ul contului de Google Analytics. Este vorba despre secvența de cifre UA-xxxxxxx specificată mai sus
-După ce ai introdus ID-ul contului deGoogle Analytics, te duci mai jos în pagină și dai click pe Salvează.
Cum se instalează codul de tracking Google SearchConsole pe magazinul vostru online pe platforma de e-commerce ContentSpeed?
Google SearchConsole (fostul Google WebMaster Tools) este un tool gratuit oferit de Googlecare ajută la urmărirea indexării site-ului magazinului vostru online în Googleorganic. Tool-ul Google Search Console este gratuit și instalarea sa este destul de ușoară. În primul rând, trebuie să intrați pe Google Search Console aici și să introduceți URL-ul site-ului vostru și să dați apoi click pe „Add aproperty”.
Dați click pe download HTML verification file și veți găsi acolo un cod de urmărire.
Acesta trebuie introdus în platforma ContentSpeed în interfața de administrare. Copiați codul și intrați în interfața de administrare a platformei ContentSpeed la categoria din meniu Preferințe în subcategoria Coduri de Urmărire și copiați acel cod în dreptul ID Google SearchConsole. Astfel veți putea verifica că sunteți proprietarul magazinului online pe care doriți să îl urmăriți în Google Search Console și veți avea acum (odată ce a fost verificat domeniul) acces la datele de indexare ale magazinului vostru online în Google Organic.
Cum se instalează codul de tracking Google TagManager pe magazinul vostru online pe platforma de e-commerce ContentSpeed?
Google TagManager este o unealtă gratuită pusă la dispoziție de Google care vă ajută să aveți într-un singur loc toate tagurile de tracking cum sunt cele discutate înacest articol – Google Analytics, Facebook Pixel, Google Remarketing, GoogleConversion Tracking. Practic, puteți instala pe site-ul vostru doar Google TagManager și apoi veți putea adăuga din 3 click-uri și 3 mișcări toate tagurile de Google Analytics sau alte tipuri de coduri de tracking direct din Google TagManager.
Pentru a instala Google Tag Manager trebuie să intrați pe secțiunea Google Tag Manager din Google Marketing Platform aici. Veți da apoi click pe „Start for free” și „Click here to start an account” pentru a porni crearea unui cont nou de utilizator.
Mai departe veți da un nume și veți selecta țara România, veți introduce URL-ul site-ului și veți selecta web și mai apoi veți fi întrebați dacă sunteți de acord cu termenii și condițiile. În cont veți găsi apoi un ID care începe cu GTM așa cum se vede în printscreen-ul de mai jos. Trebuie să copiați acest ID.
Copiați codul și intrați în interfața de administrare a platformei ContentSpeed la categoria din meniul Preferințe în subcategoria Coduri de Urmărire și copiați acel cod îndreptul ID Google Conversion. Nu uitați la final să dați click pe Salvare mai jos în pagină pentru ca introducerea ID-ului să fie salvată.
Cum se instalează codul de tracking GoogleConversion ID pe magazinul vostru online pe platforma de e-commerce ContentSpeed?
Veți avea nevoiede Google Conversion ID dacă rulați campanii Google Ads și vreți ca Google Adssă știe atunci când s-a făcut o conversie de către un vizitator care a fostadus în magazinul online dintr-o campanie Google Ads. Pentru a putea urmări această informație, aveți nevoie să obțineți din contul vostru de Google Adscodul de tracking al conversiilor. Intrați în contul vostru Google Ads cu contul de utilizator.
Odată ajunși și logați în contul Google Ads dați click pe Tools și apoi intrați în subsecțiunea din meniu Conversions. Dați apoi click pe + ca să definiți o nouă conversie. Dați un nume conversiei, selectați la categorie tipul de conversiePurchase/Sale și la final dați click mai jos în pagină pe butonul Create and Continue. Vi se va genera mai jos un cod HTML în care veți găsi bucățica de cod care începe cu „gtag(config(„ după care urmează un cod care începe cu AW. Copiați acest cod pentru că este Google Ads Conversion Tracking ID-ul de careaveți nevoie.
Copiați codul și intrați în interfața de administrare a platformei ContentSpeed la categoria din meniu Preferințe în subcategoria Coduri de Urmărire și dați click pe Facebook, iar apoi copiați acel cod în dreptul Facebook Pixel ID. Nu uitați la final să dați click pe salvare pentru ca introducerea ID-ului să fie salvată.
Cum se instalează codul de tracking Facebook Pixelpe magazinul vostru online pe platforma de e-commerce ContentSpeed?
Intrați în contul vostru de Facebook Ad Manager – contul din care creați Facebook Ads. În meniudați click pe Pixels. Dați click pe Create Pixel și dați un nume pixel-ului și apoi dați click pe Create.
Copiați codul FacebookPixel și intrați în interfața de administrare a platformei ContentSpeed la categoriadin meniu Preferințe în subcategoria Coduri de Urmărire și dați click pe Facebook iar apoi copiați acel cod în dreptul Facebook Pixel ID. Nu uitați la final să dați click pe salvare pentru ca introducerea ID-ului să fie salvată.
Inca nu ai un magazin online? Noi iti oferim solutia la cheie cu toate configurarile necesare:Daca deja folosesti platforma ContentSpeed si vrei sa ne ocupam noi de aceste configurari, poti opta pentru unul din Pachetele de Servicii de Consultanta si Configurare: