8 Trenduri in E-Commerce-ul Romanesc in 2018 de care magazinele online ar trebui sa tina cont
26 aprilie 2018 in Blog ContentSpeed - Sfaturi si stiri din eCommercePiata romaneasca de e-commerce este din ce in ce mai des in lumina reflectoarelor, iar motivele evidente tin de cresterea foarte mare a acesteia de la un an la altul. Conform celui mai recent raport pentru piata de e-commerce din Romania realizat de GPeC, romanii au cumparat online de peste 2,8 miliarde de EUR in anul 2017. Se vorbeste peste tot despre cresterea anumitor categorii de produse in e-commerce-ul romanesc, despre cresterea procentului de plati online, despre livrare sameday si next day, despre dropshipping, iar toate aceste buzzword-uri se pierd intre discutii despre crypto-currency, GDPR si multe alte trenduri care sunt pe buzele tuturor in aceste zile. Care vor fi insa principalele tendinte pentru piata de e-commerce din Romania pentru 2018 si de care dintre acestea ar fi bine sa tinem cont? Echipa ContentSpeed a sintetizat pentru voi opiniile principalilor specialisti din piata de e-commerce, le-a pus cap la cap cu cele mai importante tendinte remarcate in magazinele online create pe platforma ContentSpeed si a analizat care sunt cele mai importante trenduri de luat in calcul in e-commerce in 2018. Fie ca iti creezi acum un magazin online sau ai deja unul si vrei sa stii cum sa iti cresti cifra de afaceri, cele 7 tendinte generale de mai jos, ar trebui sa fie clare pentru tine si ar trebui sa nu le ignori. Cross-Channel Marketing ��� Daca pana acum magazinele online se gandeau comparativ la marketingul online prin Google si Facebook, intrebandu-se care dintre ele este mai eficient in strategia lor de atragere de noi clienti si de crestere a vanzarilor, in acest moment devine clar ca este nevoie de o abordare de marketing online la 360 de grade. Este din ce in ce mai important sa fii acolo unde te cauta clientul tau, pe Google, Facebook, bloguri, acolo unde el se informeaza legat de serviciile si produsele tale. Este deosebit de important din perspectiva de marketing pentru un magazine online, sa iei in calcul SEO, Google AdWords, Facebook Ads, afiliere, comparatoarele de preturi, Instagram, influencer marketing sau Youtube Ads. Nu uita de importanta testimonialelor de la clientii existenti si de importanta recenziilor si integreaza-le pe acestea in comunicarea si promovarea ta.
<"ltr" style="line-height:1.3800000000000001;margin-top:0pt;margin-bottom:0pt;text-align: center;">
Optimizarea Ratei de Conversie capata o importanta si mai mare in strategia de crestere a vanzarilor unui magazine online ��� Daca pana acum focusul era pe atragerea de trafic nou in magazinul online, acum eforturile se muta catre optimizarea ratei de conversie pentru vizitatorii existenti. Concret, ne intereseaza sa facem din ce in ce mai multi vizitatori existenti sa cumpere de la noi. Trebuie luat in calcul ca rata medie de conversie in e-commerce-ul romanesc este de doar 1%. Deci din 100 de vizitatori pe situl tau, in medie, 1 singur finalizeaza o comanda. Este deci important sa ne concentram atentia pe a avea un magazin online usor de folosit de catre utilizator, pe loializarea clientilor si pe cresterea increderii in magazinul nostru online si serviciile oferite. In aceasta directie, o tendinta este remarketing-ul pentru cosurile abandonate ��� a trimite emailuri utilizatorilor care au lasat produse in cos pentru a-I impulsiona sa finalizeze comanda.
"ltr" style="line-height:1.3800000000000001;margin-top:0pt;margin-bottom:0pt;text-align: center;">Relevanta prin Personalizare - Odata cu aglomerarea pietei de e-commerce din Romania, devine din ce in ce mai greu sa te diferentiezi si sa ocupi un loc in mintea si buzunarul potentialului tau client. Iar lucrurile devin din ce in ce mai dificile si in ceea ce priveste promovarea magazinului tau online, este din ce in ce mai dificil sa patrunzi prin zgomotul promotional. Reduceri peste reduceri, oferte peste oferte, transport gratuit, retur rapid si gratuit si multe alte promisiuni de valoare facute de concurentii tai si de alte magazine online pe piata, fac din ce in ce mai dificila pozitionarea ta pe un loc distinct in mintea clientului tau. Ca urmare, este din ce in ce mai important ca afacerea ta online sa aiba un public tinta clar in minte, sa ofere niste beneficii potrivite clientului tau si sa comunice clar si diferentiat cu acesta. Personalizeaza cat mai mult experienta in magazinul tau online si personalizeaza cat mai mult promovarea ta si comunicarea ta cu clientul pe fiecare canal de marketing in parte. Cu cat vei vorbi mai pe limba clientului tau, cu atat vei fi mai aproape de acesta.
Mobile-First: optimizeaza totul pentru device-urile mobile - Website-urile romanesti sunt vizitate mai ales de pe smartphone-uri. Peste jumatate din vizitele magazinelor online romanesti sunt facute de pe un smartphone sau o tableta. Newsletterele se citesc in Romania mai ales de pe device-uri mobile. La fel, peste jumatate din cautarile Google si peste 50% dintre vizitele Facebook sunt facute de pe device-uri mobile. Concluzia este ca nu mai putem gandi nimic in e-commerce-ul romanesc fara a ne raporta la device-ul mobil in primul rand. Mobile-first nu mai este viitorul, este deja prezentul. Website-ul magazinului tau online trebuie sa fie responsive, newsletterele tale trebuie sa poata fi citite OK de pe device-uri mobile, iar promovarea ta online trebuie sa fie gandita pentru un utilizator care te cauta sau interactioneaza cu tine de pe un device mobil.
Incredere - Unul dintre principalele elemente care duc la o crestere a ratei de conversie pentru e-commerce este increderea in magazinul online. Iar increderea este data de o buna calitate a serviciilor si de review-uri si pareri pozitive ale utilizatorilor si clientilor magazinului online. Atunci cand un potential client ajunge pe magazinul tau online, este foarte important ca acesta sa aiba o buna experienta de navigare, sa vada un design curat si modern care il va face sa aiba incredere in magazinul online, sa observe marci de incredere (VISA, MasterCard, PayU, mobilPay, EuPlatesc, dar si marci de incredere pentru e-commerce precum marca de incredere TRUSTED.ro sau marca de incredere membru ARMO - Asociatia Romana a Magazinelor Online). Dar chiar mai important decat cele mentionate, este important sa existe review-uri ale utilizatorilor, iar cu cat parerile exprimate de alti clienti ai magazinului tau online sunt mai pozitive, cu atat va fi mai mare sansa ca un nou client sa aleaga sa aiba incredere in tine si sa cumpere de la tine.
Video nu mai este o tendinta de viitor, ci un trend care creste acum in Romania - Din ce in ce mai putin timp, din ce in ce mai putina atentie. Ecuatia zilelor noastre se rezuma in aceasta propozitie si duce la o nevoie de interactivitate mai mare, la mesaje mai clare si mai directe si la preferinta pentru imagine, voce si video in locul clasicului text. Multimedia va castiga teren in 2018 si in Romania in fata textului si din ce in ce mai mult promovarea magazinului tau online sau a unui produs din acesta va fi despre imagine, video, sunet. Si acestea vor trebui sa intre cat mai rapid in subiect. Primele secunde ale unui video vor fi decisive, in functie de ele un utilizator va decide daca va viziona mai departe sau nu. Deci, la fel ca si in cazul unui articol unde ne concentram atentia pe a transmite concluziile interesante sau a starni curiozitatea din primele paragrafe, la fel si in cazul unui video va trebui sa starnim curiozitatea utilizatorului din primele secunde ale unui video.
Integrare Magazin Online cu Marketplace - Din ce in ce mai multe magazine online vor lua in calcul integrarea cu principalele marketplace-uri romanesti. Cresterea accelerata a acestora si faptul ca acestea deja se bucura de incredere si de o baza serioasa de clienti, vor face ca din ce in ce mai multe magazine online sa ia in calcul vanzarea prin acest canal de marketing - marketplace - si va fi important in strategia lor pe termen scurt si mediu sa existe integrare usoara cu marketplace si posibilitatea de urcare usoara a produselor si de actualizare a stocurilor si preturilor direct in marketplace.
Continut mai Bun - Indiferent daca vorbim de text, video, imagine, va fi din ce in ce mai mult despre continut bun. Magazinele online vor realiza ca nu pot vinde doar prin promotii si ca este din ce in ce mai important sa ofere continut de calitate pentru a-si aduna si pastra o comunitate activa si loiala de utilizatori. Va fi din ce in ce mai mult despre imagini de calitate pentru produse, descrieri complete si detaliate de produs, articole how-to si video how-to despre folosirea produselor si din ce in ce mai mult despre utilitate si continut de calitate.
Interesat de e-Commerce? Aboneaza-te la newsletter pentru a afla ultimele stiri din domeniu, sfaturi utile, studii de caz si oferte exclusive bilunar.