30 Indicatori cheie de performanta (KPI) pentru comertul electronic de urmarit - partea II
08 iunie 2020 in Blog ContentSpeed - Sfaturi si stiri din eCommerceIn articolul de saptamana trecuta vorbeam despre indicatorii cheie de performanta KPI si cum acestia te pot ajuta sa-ti maresti veniturile sau te pot ajuta sa-ti dezvolti afacerea in mediul online printr-un magazin ecommerce. In acest articol voi continua prezentarea celor mai importanti indicatori de performanta pentru un magazin online.
Pentru cei care nu au citit prima parte a articolului, il pot accesa aici : 30+ Indicatori cheie de performanta (KPI) pentru comertul electronic de urmarit - partea I
11. Rata de respingere a email-urilor
Rata de respingere a email-urilor este procentajul de emailuri nelivrate din totalul email-urilor trimise. Aceste mesaje sunt returnate de serverul de mail al destinatarului. Acest cod KPI indica starea de sanatate a unei liste de e-mail si va poate spune daca aceasta "îmbatraneste" rapid, cu prea multe adrese de email care nu mai sunt valide.
12. Rata de deschidere a email-urilor:
Poti calcula acest KPI luand numarul de persoane care deschid o anumita campanie de email si impartind-o la numarul de emailuri trimise. Subiectul email-ului si numele pe care il utilizezi in campul "De la:" sunt factori importanti care influenteaza rata de deschidere a email-ului.
13. Rata de click a email-urilor:
Rata de click email-urilor (CTR) arata cate persoane au facut clic pe link-urile din email-urile trimise. CTR-ul mediu de email depinde in cea mai mare parte de nisa in care activezi, dar, conform Mailigen, newsletter-ele B2C tind sa aiba un CTR mai mic decat cele B2B, de obicei in jur de 2-3%.
14. Prezenta pe retele de socializare :
Exista mai multi indicatori care urmaresc prezenta pe retelele de socializare. De exemplu, like-uri, distribuiri, comentarii si click-uri ale articolelor postate. Nu uita sa tii evidenta tuturor conturilor de social media - Facebook, Twitter, Instagram etc. Acest KPI spune care dintre retelele sociale aduce cel mai mult trafic magazinul tau.
15. Costul unui click:
Costul unui click (CPC) arata cat de mult cheltuiesti de fiecare data cand cineva face click pe unul dintre anunturile tale. Acest indicator KPI este utilizat in mod obisnuit pentru campaniile de publicitate, pentru motoarele de cautare sau pentru retelele sociale si este, de asemenea, cunoscut sub numele de cost-per-click (CPC).
Indicatori KPI pentru vanzari
16. Clienti care revin
Aceasta valoare va arata numarul clientilor care revin in magazin pentru a efectua o alta achizitie. Retentia clientilor este vitala pentru cresterea pe termen lung (mai ales in cazul companiilor de distrutie) si este mult mai usor sa incurajam repetarea achizitiei decat sa atragem noi clienti. Poti utiliza acest KPI pentru a masura fidelitatea clientilor si, de asemenea, pentru a te ajuta sa planifici vanzarile in functie de momentul in care clientii revin in magazinul tau online.
17. Profitul net:
Profitul net este venitul net al companiei minus costurile. Acest KPI arata cat de mult profit ramane in compania dupa efectuarea tuturor cheltuielilor. Acesta determina daca afacerea ta are succes sau nu. O modalitate directa de crestere a profitului net este cresterea veniturilor si scaderea cheltuielilor. Poti utiliza acest indicator KPI pentru a masura performanta intregului magazin sau a anumitor produse si categorii.
18. Valoarea de viata a clientilor:
Aceasta este o estimare a sumei totale de bani pe care fiecare persoana o va cheltui de-a lungul timpului ca si client al magazinului tau. De ce este important acest lucru? Valoarea clientului indica cat de mult poti cheltui pentru achizitionarea de noi clienti. Acest KPI are o regula importanta: valoarea medie a clientului trebuie sa fie intotdeauna mai mare decat costul mediu de achizitie al clientului.
19. Costul pe achizitie (CPA):
In urma KPI-ului precedent, costul pe achizitie arata cat de mult trebuie sa cheltuiesti pentru a castiga un nou client. CPA este adesea folosit pentru a masura cat sa platesti pentru marketingul afiliat sau cat de mare ar trebui sa setezi suma licitata si bugetul pentru publicitatea PPC.
20. Marja medie a profitului
Este important sa stii cat de mult din pretul produselor este profit si cat de mult este costul produselor vandute. Acest KPI de baza este marja de profit. Utilizeaza media marjei de profit pentru toate produsele pentru a obtine o imagine mai reprezentativa a marjei de profit a magazinului tau sau pentru a compara marjele de profit pentru a identifica cele mai profitabile produse si categorii din magazin.
21. Rata de retentie a clientilor:
Rata de retentie a clientilor arata numarul de clienti activi care revin pe parcursul unei anumite perioade de timp. Este procentul de clienti pe care il pastrezi in raport cu numarul pe care l-ai avut la inceputul acelei perioade de timp. La fel ca si clientii care se intorc, acest lucru poate indica loialitatea clientilor si unde exista blocaje in afacerea ta. Utilizeaza acest indicator KPI pentru a monitoriza obiceiurile de cumparare pentru anumite produse si categorii specifice, apoi cauta modalitati de a aduce acesti clienti inapoi in magazin cu reduceri sau pentru a creste vanzarile incrucisate, astfel va creste valoarea achizitiei lor.
22. Numarul de comenzi pe clienti activi:
Acest KPI masoara numarul mediu de comenzi efectuate de clientii activi intr-o anumita perioada de timp. In timp ce rata de retentie a clientilor dvs. masoara procentajul clientilor activi pe care il ai in acel moment, comenzile pe clienti activi va arata cat de activi sunt cu adevarat acesti clienti in functie de numarul de comenzi efectuate. Un alt KPI excelent pentru loialitatea clientilor si evidentierea produselor si categoriilor de performanta scazute.
Indicatori KPI pentru serviciul de suport clienti
23. Numarul de sesizari primit prin email:
Acesta este numarul de bilete (tickete) pe care le primeste echipa de suport pentru clienti prin email. Desi acest KPI nu are nevoie de prea multe explicatii, va poate spune multe despre magazinul tau. Este posibil sa fie necesar sa adaugi mai multe informatii pe pagina de intrebari frecvente sau sa incluzi instructiuni cu fiecare expediere pentru a preveni pierderea timpului si a resurselor pentru asistenta pentru clienti.
24. Numarul de sesizari primit prin telefon/live chat:
Similar cu KPI-ul precedent, aceasta valoare indica numarul de solicitari live de chat/telefon de pe site-ul tau ecommerce. Numarul de solicitari ta poate ajuta, de asemenea, sa gasiti zone de imbunatatit, cum ar fi intrebarile frecvente, si sa va ajutati sa identificati anumite produse sau categorii care necesita informatii suplimentare clientilor pentru a lua o decizie de cumparare.
25. Timpul mediu de rezolvare a unei sesizari:
Acest lucru masoara timpul mediu al agentilor de suport pentru clienti pentru a rezolva o sesizare. Poti imbunatati acest KPI furnizand mai multe informatii clientilor tai si asigurandu-te ca echipa ta de suport are tot ceea ce are nevoie pentru a indeplini cererile clientilor uzuali.
26. Scorul Net Promoter (NPS):
Scorul Net Promotor (NPS) este un alt KPI pentru loialitatea clientilor si, de asemenea, ajuta la masurarea experientei generale a clientilor din magazin. Aceasta valoare este data de evaluarea clientilor si arata cat de probabil ar fi sa recomande magazinul online unui prieten.
Indicatori KPI de performanta pentru produse si categorii
27. Timpul de achizitie:
Timpul de achizitie este perioada de timp necesara pentru ca un client sa cumpere produse din magazinul online. In timp ce unii oameni pot face o achizitie prima data cand viziteaza site-ul , altii pot vizita de doua, trei sau chiar de mai multe ori inainte de a se decide sa cumpere. Retine ca depinde si de nisa in care activezi. Cand vinzi produse mai scumpe si mai complexe, oamenii vor face mai multe cercetari inainte de a le cumpara.
28. Numarul si calitatea recenziilor produsului:
Recenziile despre produse reprezinta un indice important al satisfactiei clientilor pe care ar trebui sa-l urmaresti lunar, pentru ca ii ajuta pe oameni sa ia o decizie de cumparare. Cere clientilor tai multumiti sa scrie recenzii pentru produsele comandate. Cand obtii o recenzie negativa, ar trebui sa actionezi imediat si sa vezi ce poti face pentru a imbunatati experienta clientilor in viitor. Vezi cum ar trebuie sa functioneze un modul special pentru incurajarea Recenziilor AICI
29. Produse de top:
Stiind ce produse au cele mai bune rezultate in magazin, te ajuta sa decizi ce produse sa promovezi mai mult. Poti utiliza acest indicator KPI la nivel de magazin sau in categorii individuale. Acest lucru iti poate spune, de asemenea, atunci cand este timpul sa opresti promovarea unor produse care nu se vand bine.
30. Numarul de comenzi:
La fel ca traficul pe site, numarul de comenzi primite este un KPI important al sanatatii generale a magazinului. Vei avea nevoie de aceasta valoare pentru a determina valoarea medie a comenzii si poti utiliza acest KPI pentru anumite perioade de timp pentru a vedea cand trebuie sa creezi promotii cu discount sau sa trimiti o oferta promotionala catre abonatii la newsletter prin email.
Masurarea indicatorilor de performanta reprezinta un pas important in atingerea obiectivelor afacerii tale. Acest lucru te ajuta sa ai o privire de ansamblu asupra performantei magazinului tau online. Acordand o atentie deosebita, vei putea identifica si corecta blocajele din practicile de achizitie a traficului, de retentie a clientilor sau de promovare a produselor gasind zone de imbunatatire si noi modalitati de crestere a veniturilor.
Multumesc pentru atentia cu care ai citit acest articol si te invit sa revii pe blogul nostru si pentru alte articole cu informatii si idei despre cum poti dezvolta un magazin online de succes.
Pentru solutii specifice domeniul tau de activitate, te invitam sa descoperi mai multe detalii despre:
Magazin Online StratUP - cum faci primii pasi in eCommerce?
Magazin Online Premium dedicat retail-ului traditional
Portal B2B pentru companiile de distributie